tråden för buskörning!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Johise511 skrev:
2492552 :corn Nästan bättre än tv:lol

heh, kul att någon blir glad iallafall:D ingen annan som känner för att mobba mig innan tråden faller i glömska?:rolleyes:

IronMike

Guest
bushido skrev:
2508339 heh, kul att någon blir glad iallafall:D ingen annan som känner för att mobba mig innan tråden faller i glömska?:rolleyes:
Du får en klapp på axeln för tappert försök att skapa en tråd där folk kan dela med sig av roliga historier :tummenupp

Det är inte alla som är moraliserade sporthoj-muppar med inget att säga till om hemma - så de säger till om saker kors å tvärs på internet istället, bara för att :pannkyss

:7peta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
IronMike skrev:
2508820 Du får en klapp på axeln för tappert försök att skapa en tråd där folk kan dela med sig av roliga historier :tummenupp
:7peta

tack:D synd bara att folk inte har samma syn på vad som är en rolig historia som jag har:D här blir en rolig historia lätt till en oansvarighandlingsomjagförtjänarattbligruppfistadavsnutenför-historia :rolleyes:

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
CBR125R
Hmm.. Har kört som mest 100 på en 50-väg. och 70 på en 30-väg. Jag kör dock inte vårdslöst. Vissa tycker kanske att det låter fort (?) men hojar har ju kortare bromsträcka och tar mindre plats i vägbanan osv.

mer då..hm.. brukar låsa bakhjulet och lägga mig på tvären så det skriker om däcken (vet inte vad det heter). Jag tycker inte jag är speciellt outlaw.. Har iofs just fått KK :D

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Gasade järnet i helvet en gång, fast det var på motorvägen så det var kanske inte så olagligt när jag tänker efter.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
GeaX skrev:
2597747Vissa tycker kanske att det låter fort (?) men hojar har ju kortare bromsträcka ...
Nej. Med en skicklig förare bromsar en bra hoj ungefär lika bra som en medelbil. Inte ett varv till, snälla...

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
En sån här tråd går inte att skapa på SH !!!!

Det är för många här som kör med reflexväst o toppbox !!

o dom säger.....:ajjabajja

_rills_

Guest
Alltså, jag håller med om att man ska köra med insidan, fast man sak samtidigt ha skoj.

Menar, om att vara OUTLAW är att gasa ifrån bmw, osv som tror du har så mycket att köra med så är jag outlaw....

Har tyvärr ingen Mc historia direkt men har en liten bil historia.

Är från Boden, men var ute med en kompis med min Peugeot 205 mi16, kommer upp mot ett rödljus som det står en 9000turbo i. Får i det läget ett litet infall att försöka köra ifrån honom. Sagt och gjort, 4000 varv sprättad koppling vid grönt så bär det av( hur dett gick mot saaben hör till annan diskution) Vid hastigheter kring 120 km/h möter man pappa blå( Pulsen går upp), saktar ner för att se vad han gör. Ser då i bakspegeln att han vänder och på med blåljusen. ner på 2an igen och ger fult i genom nästa rondell, in på en mindre väg och så bara plätta(tror aldrig bilen gått så fort :p "kändes som den gjorde minst 400km/h *haha*)

aja, efter mycket väntande på en liten parkering, för att se om polisen han efter(gjorde dom inte) så bar det av in till stan igen..men ajdå, vem där mån tro om inte farbror haff. Svänger in på "raggar rundan" med farbror haff efter.

Tror dom följde efter mig i 45 minuter :p

aja, kanske inte så kul med bilhistorier för er här :p

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
bushido skrev:
2468942 klart det finns ;) har du provat att sladda runt på snutparkeringen, räcka finger åt första bästa plit som kommer ut för att haffa dig och därefter dra utav helvete medans de krånglar med att hoppa in i bilarna för att sätta efter dig?:D fyfan vad roligt det ser ut när de kutar runt som hönor utan huvuden och skriker och vrålar åt en!:D
Har aldrig förstått mig på det där med att djävlas med polisen bara för sakens skull. Klart de blir förbannade, det skulle jag också bli om folk dagarna i ända kom in på mitt jobb och sabbade för mig, vad är det för kul med det? Att min körstil ändå kan få en och annan polis att reagera är mest olyckligt, det är inte det som är syftet med min buskörning. Syftet är skönt hojåka, och jag väljer mina tillfällen för det.

Ska väl bidra med en (sedan många år preskriberad) liten anekdot också, när man nu skriver i tråden. Min första smitning. :hej

Det var när jag gick på högstadiet i Strängnäs som jag skulle åka hem och hämta något på lunchen, och fordonet var en lagom trimmad moppe. Jag bodde en bit utanför stan, och närmsta vägen hem var cykelbanan som gick parallellt med E3:an (som sedan dess först döpts om till E20 och sedan helt bytt sträckning). Jag håller väl runt 60 eller så. På ett ställe gör cykelbanan gör en liten knix, och precis när jag kommer runt hörnet inser jag att det är poliser precis överallt. De hade tydligen fartkontroll ute på E3:an och har flera bilar parkerade på båda sidor om cykelbanan. Det knallar omkring en massa poliser, ett par av dem får jag väja för då de precis håller på att gå över cykelbanan. Hinner precis se att de viftar åt mig att stanna. Blev nästan för överrumplad för att hinna fatta vad som hände, men håller stumt (nåja, så stumt det nu blir på en moppe... ;)) och ser mig aldrig om. Strax efter att jag kommit utom synhåll viker jag av in på en stig och gömmer mig i ett dike, men några poliser kommer aldrig efter. Låg och tryckte en bra stund innan jag till slut vågade mig fram, så lektionen efter lunch blev det inget av med. :)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Rent generellt sabbar ju du inte för dom så den jämförelsen kan du man inte dra.

Några ungtjurar i en radiobil brukar ge lätt tivolistämmning när man viftar me skynket o drar.
Vesst det är ju blodigt allvar när man dunstar men det kan va ganska underhållande när man e i form och har luftherravälde.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ungefär så - men man måste tänka på att dom är lika pigga på att dra upp batongen där bak:4skrika på en om dom får tag i en efter att man har eggat upp dom.

Har aldrig misslyckats i någon gren mot polisen - jo en gång fick ja soppatorsk me en :tuttar snut men de löste sig men hon gorma som fan.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
tycker att det är helt fel att säga att man sabbar för polisen när man busar med dem, här hemma finns det nog inte en enda snut som inte tar det som lek när man jävlas lite :p men man ska ju såklart inte överdriva. busa gärna men inte utöver egen förmåga tycker jag ;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024