tråden för buskörning!

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Alltså, hur orkar alla vara så sura i denna tråd?
Och ni som klagar på att trådskaparen kör 125:a kan ju seriöst inte ha mycket IQ :död
Bara för att man inte är 34 år, och kör nyaste gixxern betyder det ju inte att man är ett moppefucko. Alla börjar ju någonstans, tror ni Sverige skulle se bra ut om alla 16:åringar for omkring med 1000cc hojar och busade?

Tyvärr verkar det som om det börjar bli dags att låsa denna tråd, tyvärr var det inte många som höll sig till ämnet hära. :mad:

Last edited:

rollex

Guest
BigAir skrev:
2475798 Alltså, hur orkar alla vara så sura i denna tråd?
Och ni som klagar på att trådskaparen kör 125:a kan ju seriöst inte ha mycket IQ :död
Bara för att man inte är 34 år, och kör nyaste gixxern betyder det ju inte att man är ett moppefucko. Alla börjar ju någonstans, tror ni Sverige skulle se bra ut om alla 16:åringar for omkring med 1000cc hojar och busade?

Tyvärr verkar det som om det börjar bli dags att låsa denna tråd, tyvärr var det inte många som höll sig till ämnet hära. :mad:
:yoparty WORD !!! Dom som inte förstår och har tålamod med ungdomar, har IQ- fiskmås, och mycket dåligt självförtroende. Så alla tuffa "race-grabbar" som kör "pappas-hoj" -Glöm inte värma vällingen, ock pinka innan ni går och lägger er. :arsele

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
det är tur att några fattat att man inte får köra värre hojjar än 125:a innan man är 18 iallafall:D

men snälla, lås inte tråden. vi har ju helkul:D

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
BigAir skrev:
2475798 Alltså, hur orkar alla vara så sura i denna tråd?

Vissa människor måste rättfärdiga sig genom att spy sin galla över andra människor.:smasha :zpy

Så e´de´. I´ts Evolution!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
sparka aldrig på vita plastdunkar som trillar ur lastbilar när ni kommer körande på mc, de kan vara tyngre än de ser ut att vara:död

edit: heh, min fot är blå-lila och större än vanligt:D

Last edited:

Mira_J

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Marauder 800
BigAir skrev:
2474866 Utklädd till MC-Polis
Första riktiga snutjag, 15 år på 125cc supermotard.

Jag, som hade 125: och mina kompisar som körde moppe fick idén att jag skulle klä ut mig som en Enduro-polis då min 125:a så betydligt grövre ut än mopederna och hade lite mer av det "rätta ljudet" jämfört med en övertrimmad moppe.

Så sagt och gjort klädde jag ut mig exakt som våran stads enduro-polis.
Svarta kläder, svart hjälm och en orange vimpel om höger arm.
Tejpade även till ett P i lämplig storlek på framkåpan för att få det extra verkligt.
Brottsbalken kap 17
15 § Giver någon sig obehörigen ut för att utöva myndighet, dömes för föregivande av allmän ställning till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla, om någon obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten eller annan kår i det allmännas tjänst eller kår, vars verksamhet avser allmän samfärdsel eller allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft.
Är brottet med hänsyn till att det har medfört betydande men för det allmänna eller för någon enskild eller eljest att anse som grovt, skall dömas till fängelse i högst två år.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ni två sista, fan vad tråkiga man kan vara...

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Jag var lite busig igår. Körde utan hjälm från parkering A till parkering B. Hmmm, är det busigt eller? ;) Sen körde jag lite för snabbt i morse...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
heh, var nere på det närliggande militärregementet och kollade läget idag... tydligen är det inte så uppskattat att köra mc på deras terrängövningsbanor:D

Erik_G

Guest
Så jävla rätt tråd. :D

I helgen ska jag dra min avställda hoj utan blinkers och regplåt på slangen igenom samhället. :D

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag drog en jävla wheelie på ca 600 meter, med knäskrap i kurvorna inne i tättbebyggt, i ca 115km/h, och precis efter wheelieknäskrapet kommer jag fram till en väg där en jävel bara kör rakt ut trots att han har väjningsplikt!!! :mad :pucko Jag fattar ju direkt att det kommer gå åt helvete men vafan, die with glory eller vad dom säger, så jag tar ner den och drar värsta stoppien, innan jag krashar in i bilen. Vilket jävla bilpucko alltså.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag var nyligen ute o gapade åt mopedisterna som körde i full fart genom området där jag bor. Jävla galningar som kör där ungarna leker, tänkte jag. :mad:

Så plötsligt... *flashback*...Var det inte just här som jag nån gång i 15-årsåldern, utan körkort, testade kompisens 125:a och körde som f-n???

Vad lär jag mig av detta? Jo, följande:

1 - Jag har också varit 15-16 år och tyckt att det var skithäftigt att strunta i riskerna för både mig och andra.

2 - Att jag sen blivit äldre och begripit hur dum i huvudet jag var när jag var 15-16 år.

3 - Att du och andra också blir äldre och med tiden (om ni lever så länge) fattar hur hjärndött det är att t.ex. köra mot rött.

4 - Att det jag skrivit här egentligen är ett helt meningslöst inlägg. :D Ni kommer ändå inte att fatta det förrän senare i livet. De mopedister jag gapade på kommer inte heller att fatta, utan bara tänka "jävla gubbe". Vi lär oss nämligen endast av våra egna erfarenheter, inte av andras - tyvärr.

Erik_G

Guest
Spirit,

Du har rätt i en sak. Att ditt inlägg är meningslöst. :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Erik_G skrev:
2492010 Spirit,

du verkar vara en sån som vet precis hur det SKA vara, tummen upp för det!:tummenupp

Erik_G

Guest
bushido skrev:
2492350 du verkar vara en sån som vet precis hur det SKA vara, tummen upp för det!:tummenupp

Naturligtvis. Följer man orden - Sköt dig själv och skit i andra - så kommer man en bra bit på vägen. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Erik_G skrev:
2492359 Naturligtvis. Följer man orden - Sköt dig själv och skit i andra - så kommer man en bra bit på vägen. :tummenupp

haha, så sant så sant:tummenupp

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Erik_G skrev:
2492010 Spirit,

Ja, annars hade jag inte skrivit så. Och din replik visar ju bara än en gång hur rätt jag har. :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka