tråden för buskörning!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
JiMpA skrev:
2457265 jag har SLANGAT! :arsele de ni! kan starta en tråd o berätta för alla hur man gör nån dag :rofl
Harru snott bensin din jävel :mad:

Edit: Eller vaddå, haru slangat upp nåt i röven? Jag fattar inte :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jaja, om alla nu gnällt färdigt på mig för att jag kör 125:a så kanske vi kan sätta igång eller?^^ förresten, en ostrypt tzr (som min) har ändå dryga 30 hästar och toppar väl runt 170 så lite buskörning går allt ;) men men, om ingen har nåt emot det så börjar jag lite lätt:

jag var ute och körde helt planlöst och bara för att det är kul när jag plötsligt får se farbror blå i plitbil stanna vid rödljuset längre fram. vägen jag talar om är flerfilig och polisen stod i vänstersvängsfilen, jag själv skulle rakt fram. en liten idé börjar ta form i mitt huvud och jag bestämmer mig för att gäcka snuten, mest för att det är så otroligt roligt att se deras reaktioner^^
hastighetsbegränsningen på nämnda ställe ligger på 70 km/h vilket jag ger blanka fan i och bränner istället rakt mot rött ljus, förbi poliser och allt i dryga 130 blås(A) förvånansvärt att en polisbil lastad med snutar kan, från stillastående, köra över "fildelare" (såna där trottoarer som delar av filerna vid korsningar och rondeller) som är dryga 15 cm höga^^
som tur var är en 125:a ganska smärt och smidig så jag kunde utan problem svänga av vid första bästa tillfälle som gavs, gömma mig i en buske och på detta sätt undkomma lagens långa näsa :p
inget ont mot er poliser, ni är bra på ert sätt^^ ni är bara så fruktansvärt roliga att lura skiten ur^^

ok, mes-start. vem är näste man till rakning? ;P och snälla, övergläns mig(A)

Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ktm Superduke 990
bushido skrev:
2457306 jaja, om alla nu gnällt färdigt på mig för att jag kör 125:a så kanske vi kan sätta igång eller?^^ förresten, en ostrypt tzr (som min) har ändå dryga 30 hästar och toppar väl runt 170 så lite buskörning går allt ;) men men, om ingen har nåt emot det så börjar jag lite lätt:

jag var ute och körde helt planlöst och bara för att det är kul när jag plötsligt får se farbror blå i plitbil stanna vid rödljuset längre fram. vägen jag talar om är flerfilig och polisen stod i vänstersvängsfilen, jag själv skulle rakt fram. en liten idé börjar ta form i mitt huvud och jag bestämmer mig för att gäcka snuten, mest för att det är så otroligt roligt att se deras reaktioner^^
hastighetsbegränsningen på nämnda ställe ligger på 70 km/h vilket jag ger blanka fan i och bränner istället rakt mot rött ljus, förbi poliser och allt i dryga 130 blås(A) förvånansvärt att en polisbil lastad med snutar kan, från stillastående, köra över "fildelare" (såna där trottoarer som delar av filerna vid korsningar och rondeller) som är dryga 15 cm höga^^
som tur var är en 125:a ganska smärt och smidig så jag kunde utan problem svänga av vid första bästa tillfälle som gavs, gömma mig i en buske och på detta sätt undkomma lagens långa näsa :p
inget ont mot er poliser, ni är bra på ert sätt^^ ni är bara så fruktansvärt roliga att lura skiten ur^^

:hihi :corn

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ska det tolkas som satir eller var det verkligen underhållande? ;P

rollex

Guest
DanL skrev:
2457258 Tja, ju mer trådar det finns att läsa desto roligare.

Fan vad lågt att racka ner på vad nån kör för Mc....
Men det är ok. att racka ner unga knuttar, som vill starta tråd här :va

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
bushido skrev:
2457306 jaja, om alla nu gnällt färdigt på mig för att jag kör 125:a så kanske vi kan sätta igång eller?^^ förresten, en ostrypt tzr (som min) har ändå dryga 30 hästar och toppar väl runt 170 så lite buskörning går allt ;) men men, om ingen har nåt emot det så börjar jag lite lätt:

För det första tror jag din TZR maximalt har 25 hästar i motorn, och för det andra gör det maximalt 150km/h mätarfart. Maximalt. Om du inte ens kan hålla dig till sanningen om prestandan på en 125a, hur ska du då kunna uppfattas som seriös? Och för det tredje, det här är inte MSN Messenger eller något onlinespel, så alla dina "(A)" och "^^" är helt onödiga.

För det fjärde, även om du hade hållt dig till sanningen angående prestandan, hade många nog tagit dig oseriöst ändå.

EDIT!;
Efter att ha läst vad du har skrivit så måste jag säga att du kan vara glad att du lever. Det absolut dummaste man kan göra i trafiken måste ju vara att dra rätt igenom en korsning när man har rött ljus. Jag kan faktiskt inte komma på något dummare.

tvålen skrev:
2457008 Vill inte vara så. Men har du inte lite svårt att "busköra" med en tzr? Om man bortser från att slicka barnvagnar på trottoarerna...

Varför skulle det vara svårt egentligen? Kan man inte busköra i hastigheter under 130km/h?

Och följdfrågan blir då, hur snabbt måste man köra för att det ska räknas som buskörning?

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
lorkan skrev:
2457353 För det första tror jag din TZR maximalt har 25 hästar i motorn, och för det andra gör det maximalt 150km/h mätarfart. Maximalt. Om du inte ens kan hålla dig till sanningen om prestandan på en 125a, hur ska du då kunna uppfattas som seriös? Och för det tredje, det här är inte MSN Messenger eller något onlinespel, så alla dina "(A)" och "^^" är helt onödiga.

För det fjärde, även om du hade hållt dig till sanningen angående prestandan, hade många nog tagit dig oseriöst ändå.

Varför skulle det vara svårt egentligen? Kan man inte busköra i hastigheter under 130km/h?

men vad gnällig man kan vara... skitsamma om det är msn eller inte, de sätter ändå lite humör på texten eller vad man ska säga. och om dina uppgifter om en tzr är riktiga så är väl min undantaget som bekräftar regeln eftersom den inte slutar acca förrän den kommit upp i ca 170 (173 tror jag) km/h och dessutom är bänkad till drygt 31.2 hästar (kommer inte ihåg exakt siffra). men jaja, jag har väl fel bara för att jag är yngre:rolleyes:
och det var precis den sortens moralpredikan vi inte skulle ha här! tråkmåns!:mad:

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
bushido skrev:
2457379 men vad gnällig man kan vara... skitsamma om det är msn eller inte, de sätter ändå lite humör på texten eller vad man ska säga. och om dina uppgifter om en tzr är riktiga så är väl min undantaget som bekräftar regeln eftersom den inte slutar acca sedan den kommit upp i ca 170 (173 tror jag) km/h och är bänkad till 31.2 hästar. men jaja, jag har väl fel bara för att jag är yngre:rolleyes:

Jag får kanske be om ursäkt, jag satt och tänkte på en Suzuki RG, kopplade ihop den med din avatar. Den vet jag har 25hästar ungefär. Fast jag tror att TZR bör ligga på detsamma. Och att du har en grym glädjemätare på din hoj.
Hur har du trimmat förresten om jag får vara offtopic i din tråd?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
lorkan skrev:
2457390 Jag får kanske be om ursäkt, jag satt och tänkte på en Suzuki RG, kopplade ihop den med din avatar. Den vet jag har 25hästar ungefär. Fast jag tror att TZR bör ligga på detsamma. Och att du har en grym glädjemätare på din hoj.
Hur har du trimmat förresten om jag får vara offtopic i din tråd?

keyrå.
det sittter ett ostrypt trimmavgasrör på den och sen är luftburken och förgasaren lätt moddade. kommer som sagt inte ihåg exakt effekt-siffra men den drar ganska bra iallafall så.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
bushido skrev:
2457401 keyrå.
det sittter ett ostrypt trimmavgasrör på den och sen är luftburken och förgasaren lätt moddade. kommer som sagt inte ihåg exakt effekt-siffra men den drar ganska bra iallafall så.

Alltså inte standard. TZRen standard från 87-91/92 ligger på dryga 25 hästar, eller hur? Fortfarande tror jag att du har en glädjemätare. :D

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Jag tror fasen jag testade hur snabbt min rd 125 lc gick varenda gång jag var ute och körde. Rekordet var 165 på mätaren en dag då jag hade gynnsam medvind :D
Trimpipa och lite portning kanske bytte nåt munstycke i förknasaren också, det var ju bara 17 år sedan.

Rajje

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2006
Hoj
Inget kort ännu=(
Bra trådidè även om den ät startad av en 16 årig 125cc åkare.
Alla är väll barn i början??:pannkyss

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Fast ingen vågar dra några av sina värstinghistorier. Eller så är det bara myt att det finns folk med sporthojar som kör som galningar. :D
Jag gillar också trådidén faktiskt. Även om jag själv inte är särskilt oUtLaW.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
lorkan skrev:
2457410 Alltså inte standard. TZRen standard från 87-91/92 ligger på dryga 25 hästar, eller hur? Fortfarande tror jag att du har en glädjemätare. :D

nej, inte standard. sorry, mätt med gps så ;)

fan vad alla gnäller på mig för att jag kör 125:A!:D
kom igen, jag kör iallafall inte moped!
SH är trots allt till för alla med tvåhjuling på över 125 cc! :p

kan vi inte bara fortsätta (börja) med det som tråden skapades för?:rolleyes:
jag har dragit en, om än en klen en... någon annan som inte är alltför rädd för att berätta något outlaw? ;)

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
bushido skrev:
2457452 nej, inte standard. sorry, mätt med gps så ;)

fan vad alla gnäller på mig för att jag kör 125:A!:D
kom igen, jag kör iallafall inte moped!
SH är trots allt till för alla med tvåhjuling på över 125 cc! :p

kan vi inte bara fortsätta (börja) med det som tråden skapades för?:rolleyes:
jag har dragit en, om än en klen en... någon annan som inte är alltför rädd för att berätta något outlaw? ;)

Jag tänker och tänker och tänker och det enda jag kommer på är att jag har kört för fort på en massa ställen en massa gånger. Och nästan skrapat högerpucken i tättbebyggt. Är det oUtLaW? :D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hmm...minns när jag va 14,15 sådär moppeålder (okej inte så mycke äldre nu direkt) då satt man o läste historier som påminner väldigt mycke om din fast med moppar istället......

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
lorkan skrev:
2457353 För det första tror jag din TZR maximalt har 25 hästar i motorn, och för det andra gör det maximalt 150km/h mätarfart. Maximalt. Om du inte ens kan hålla dig till sanningen om prestandan på en 125a, hur ska du då kunna uppfattas som seriös? Och för det tredje, det här är inte MSN Messenger eller något onlinespel, så alla dina "(A)" och "^^" är helt onödiga.

EDIT!;
Efter att ha läst vad du har skrivit så måste jag säga att du kan vara glad att du lever. Det absolut dummaste man kan göra i trafiken måste ju vara att dra rätt igenom en korsning när man har rött ljus. Jag kan faktiskt inte komma på något dummare.

Och följdfrågan blir då, hur snabbt måste man köra för att det ska räknas som buskörning?

Man måste inte köra snabbt. Men man kan inte busköra med en tzr på annat sätt än i fantasin....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Zenit skrev:
2457472 Hmm...minns när jag va 14,15 sådär moppeålder (okej inte så mycke äldre nu direkt) då satt man o läste historier som påminner väldigt mycke om din fast med moppar istället......

det är precis för det ädla ändamålet som jag skapade denna tråd fast med lite motormässig uppdatering så att säga. större hojjar måste ju innebära bättre bus ;) klart man kan busköra med en tzr! eller det jag skrev om är bara tantkörning??

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024