tråden för buskörning!

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Bushido: Tyvärr måste jag säga att exakt allt pekar på att du kommer att köra ihjäl dig. Detta skriver jag inte för att vara en "etikbög" som du kallar det eftersom du verkar stänga av hjärnan när du läser sådant. Jag skriver detta för att jag hoppas att du ska tänka efter en lite gnutta i alla fall innan du sätter dig på hojen.

Varför är det så få "gamla" som kör som galningar? Jo antingen inser de att det inte är värt att riskera livet eller så kör de ihjäl sig. Det vore himla tråkigt om du skulle höra till dem som kör ihjäl sig. Man kan ha roligt på en MC utan att köra farligt, därmed inte sagt att man alltid måste köra lagligt. Tyvärr är ju inte lagen så flexibel på den punkten.

Föressten var förutom på SH blir man kallad moraltant för att man tycker det är dumt att riskera andras liv för att komma undan böter? :D :D :D

Edit: Sanna-Lkpg: Jag är inte säker men jag tror att ^^ är någon sorts smiley. Någon under 17 får väl rätta mig om jag har fel.:)

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
syltburk skrev:
2457980 Bushido: Tyvärr måste jag säga att exakt allt pekar på att du kommer att köra ihjäl dig. ...
Jag tror tvärtom!
Inte sällan är det dom som snackar högst som kör långsammast.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
HanneZ skrev:
2457995 Jag tror tvärtom!
Inte sällan är det dom som snackar högst som kör långsammast.

Men titta på bevisen!
-Han är 16 år
-Han har en MC som går alldeles för snabbt och är olaglig att köra med hans behörighet.
-Han tycker det är coolt att köra farligt och skryter om det.
-Han blundar fullständigt för alla som säger att det är farligt eller olämpligt att köra som han gör.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Grym tråd!:tummenupp

Tror vi har en klockren kandidat till "SMFOTYA" - Sporthojs MoppeFucko Of The Year Award". :hihi

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Men vad fan betyder den där ^^-smileyn nu då? Är det ingen som kan tala om det för oss gamlingar?

I dag gjorde jag en u-sväng med bilen över heldraget alldeles i närheten av polishuset på Kungsholmen. Så jävla outlaw!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
X-up skrev:
2458023 Grym tråd!:tummenupp

Tror vi har en klockren kandidat till "SMFOTYA" - Sporthojs MoppeFucko Of The Year Award". :hihi

Kan vi inte ägna fortsättningen av denna tråd till att hitta fler nomineringar,:confused: tycker denna tråd saknar en ingridiens och det är personliga påhopp och hot:argpådato

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
körde fel sida på motorvägen hem idag:tummenupp fast väggrenen och på bakhjulet i 70

mötte snuten på "rätt" sida då gasade jag mer så min rd125a vrålade med sina ca 45bänkade hästar :)

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
syltburk skrev:
2457980
Edit: Sanna-Lkpg: Jag är inte säker men jag tror att ^^ är någon sorts smiley. Någon under 17 får väl rätta mig om jag har fel.:)
Ja någon sorts smiley är det ju helt klart det är nog alla på det klara med men frågan är VAD det betyder? Jag får väl oxå räknas till gamlingarna då...

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
*Larre* skrev:
2458040 Ja någon sorts smiley är det ju helt klart det är nog alla på det klara med men frågan är VAD det betyder? Jag får väl oxå räknas till gamlingarna då...

jag är 17 och jag har ingen aning..

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Fan första dan på forumet och jag får redan briljera :tummenupp

^^ kommer från mangan, blivit poppis på senare tid hos oss datanördar

en :) översatt till japanska helt enkelt ^^

smile3.jpg

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
slanga och leka kan man göra... men något som dom flesta har i ryggraden som du bör lära dig bushido är att inte köra mot rött.. det är bara idioti.. sedan kan du åka och slanga med din 125:a och toppa den eller vad som heslt. men riskera inte andras liv när du gör det..

shit nu blev man moraltant..

men jag vill faktiskt också veta va den där smilyn betyder..

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
lasse kongo skrev:
2458062 jag är 17 och jag har ingen aning..

Klart du inte har din gamle gubbe! Ta din käpp och gå ner till pensionärshemmet och spela boule! Vi behöver någon ung person som kan tala om för oss vad det betyder. :tungan

Edit: Mysteriet är löst! Ouro: Hur gammal är du då? :)

Last edited:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
bushido skrev:
Vi får väl gå till källan då och försöka få svaret. Vad betyder dom där kaninöronen? Förstår om du gått och lagt dig idag, skoldag imorron juh :D men när du har tid så är vi iaf ett par som undrar!

Edit: ÄNNU SENARE! :näsblod
Edit II: Ingen vidare smiley heller!

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
^^ är det hemliga moppefuckotecknet för moppefucko. Det är så de känner igen varandra på internet.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Moppe Story

Vi var ett gäng grabbar som åkte mamba för ca 12 år sen, ett par kvarter bort så bodde den ilsknaste kärringen i hela stan, hon klagade jämt å ständigt ringde polisen mm, Hämden skruvade bort ljuddämparna (körde med enbart krökarna) 3 grabbar drog hem till kärringen oh börnade på hennes gräsmatta !! SÅ JÄVLA OUTLAW :yoparty på vägen hem åkte vi förbi stadens ilksnaste trafikpolis och stallde oss och varva utanför hans hus ha ha :rofl

Första smitningen (moppe)

En Polis får syn på mig och åker efter, (Satan vad rädd jag var) adrenalinet bara sprutade, varvade ur 2an kastade i trean varvade ur den med, toppfart ca 65 knyck, :rofl fick syn på en skogsstig som jag slängde mig in på körde ca 2km tills stigen tog slut, då stängde jag av moppen för att inte höras och släpade moppen säkert 2km till innan jag kom ut på en liten skogsväg, först då vågade jag kicka igång den igen, körde hem helt skakis :rofl

Vart ett par gr till men då var man kaxigare! :va

Outlaw på MC

Övningskört utan handledare, en gång hälsade jag på en MC polis :näsblod

Outlaw med bil

17 år körde utan körkort i 2 veckor när mor och far var på semester!

Det är tur att man blir lite klokare med åren i alla fall!

:rolleyes: Förutom ovanståeende har jag ALLTID hållt mig på rätt sida av lagen :tummenupp

Last edited:

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Den gång jag gjorde en dumhet med att köra om på insidan belönades med en förlamad axel, hade ambulansen kommit 5 minuter senare hade jag varit död. Och jag hade tur. Det finns de som dör, totalförlamas eller blir grönsaker.

Nog för att folk får köra som de vill, men sitta och skryta om det innan man ens får ha tung hoj? Kör inte ihjäl dig grabben.. bara omtanke.

Ingen föräldrer mår bra av att få ett samtal mitt i natten och bli varskodda om att deras son eller dotter ligger på akuten och kämpar för sitt liv.

Ha skoj, men ha det med hjärnan igång.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...