tråden för buskörning!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
JASON A.G.H skrev:
2460485 Jävligt sant!

gäller det även om vederbörande "bara" kör 125:a som jag?;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
bushido skrev:
2457004 alla som har hittat hit och känner att de mycket väl skulle kunna tänka sig att skälla ut en person som kört lite väl vågat, oansvarigt eller rentav dumt kan sluta läsa och istället dra härifrån för ni har inte här att göra.
istället kan vi andra som tycker att lite buskörning är ok berätta, skryta och skrävla och om våra många "bragder" och historier^^

om denna sorts tråd är vad folk önskar och skulle se som underhållande kommer jag, efter läsarstöd, berätta en av mina många historier. vill ni höra och själva berätta så skriv en liten positiv kommentar i detta forum så kan vi sätta igång^^ om folk däremot blir sura över blotta vetskapen att jag har buskört något litet och därför lägger in negativa kommentarer så skippar vi det.

nå gott folk! vad säger ni? redo för snutgäckningar, fortkörningar, burnies och wheelies så att det står härliga till?^^ eller ska vi bara skippa det? D:

(återigen, jag vill inte ha moralpredikningar, bara inlägg från likasinnade busförare^^)

Hmmmm din avatar är tagen av mig... har du rättighet till den bilden? :tungan

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Jaha, nu när alla skryter om sina bravader så får man väl inte vara sämre ;)Var faktiskt med i tidningen för ca en månad sen då jag ikke såg att det var poliskontroll vid e4an söderut.. var inte så mkt trafik så jag kom alldeles för fort och blåste förbi den första, och tänkte "ajfan.." framför var det ca 3 kontroller till varav på den sista en snuthojj står beredd med blåljus och batongen i högsta hugg. blåser förbi och tar nästa avfart och försvinner på småvägar :)

Dagen efter när jag satt o kollade igenom morgontidningen står det "Vansinneskörning, bla bla. polisen tyckte det var lönlöst att åka efter och bad kontroller längre söderut att hålla koll etc etc.."

Buuusigt va? =)

Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
JiMpA skrev:
2460727 Jaha, nu när alla skryter om sina bravader så får man väl inte vara sämre ;)Var faktiskt med i tidningen för ca en månad sen då jag ikke såg att det var poliskontroll vid e4an söderut.. var inte så mkt trafik så jag kom alldeles för fort och blåste förbi den första, och tänkte "ajfan.." framför var det ca 3 kontroller till varav på den sista en snuthojj står beredd med blåljus och batongen i högsta hugg. blåser förbi och tar nästa avfart och försvinner på småvägar :)

Dagen efter när jag satt o kollade igenom morgontidningen står det "Vansinneskörning, bla bla. polisen tyckte det var lönlöst att åka efter och bad kontroller längre söderut att hålla koll etc etc.."

Buuusigt va? =)

haha hoppas du har sparat tidningen

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Kan ju dra en historia från när jag hade muskelbilen:

Det var slutet på sommaren -99 tror jag och jag och garagedelaren skulle se vem som hade mest pulver på bakhjulen så vi ordnar en som ska starta och beger oss från garaget vid 24 tiden ut till en deadend-raka som brukade användas för dylika ändamål.

Statern hoppar ut och vi linar upp!

Armarna upp,vi lägger lite tyngd på pedalerna o man känner hur bakänden reser sig lite...
Starten går och vi kliver på för fulla spjäll drygt 200 m bortöver,kör tillbaka för att dra en gång till(bäst av tre)!

När vi står startklara kommer det upp en bil bakom och jag tänker "Vem fan är ute och kör HÄR och NU:confused: :va

GISSA!!!

Blåljusen börjar smeka området runt oss,jag kör fram framför den andra bilen,stänger av och kliver ur...

-Få hit körkortena! ,polisen tittar på dom.

- Jaha sån här tävlingskörning är ju inte så bra!

-Vi har inte tävlingskört, säger jag min dumme jävel.

-VA FAN TROR DU DET ÄR EN TYST BIL DU HAR ?!?!
SÄTT DIG I POLISBILEN!!!:mad:

(Det klart 8.2 liters V8 med dubbla 3" system på 7000varv mitt inatten hörs ju så förmodligen har dom hört oss och kört dit)

Efter lite moralpredikan,nykterhetskontroll m.m är vi tillbaka utanför Polisbilen:

-Ni får tillbaka dom här nu men ser vi er här igen åker ni fan på vårdslöshet i trafik!!

-Jamen.:rodnar

Det stog också i tidningens "24 timmar" spalt som jag sparat av nostalgiska skäl.:)

rollex

Guest
JASON A.G.H skrev:
2460485 Jävligt sant!
Hej igen alla sötnosar.... När jag var liten, sa min mamma till mig,-" Du får mobba andra, men ingen får mobba dig"..... Det är skönt med fri uppfostran :yoparty

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
agazza skrev:
2458552 okej moppe 13 år, 7 parkeringsrutor, länk på landningen:
http://www.bike.se/fotografier/visa-stor.php?bild=1717_suzuki_ts_70_power_copy.jpg

125 vid 15.. det orkar jag inte ens nu massa såna här bussaker man gjorde när man va lite mindre

yamaha 550 före detta racinghoj 75 hästar i försäkringspapperna..
det bästa där jag bor är en bro över järnvägen som har ungefär 7 trappsteg på varje sida.. polisen blir alltid lika förvånad när jag beger mig över där.
Den där bilden har jag haft i datorn i 4-5 år. Minns att jag tog den från Bikes bildarkiv i gymnasiet. Höll moppen för landningen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ljunghusen skrev:
2460699 Hmmmm din avatar är tagen av mig... har du rättighet till den bilden? :tungan

hehe, hej anton ;) nja, jag tog den bara för att jag inte hade tagit nån bild på hojjen efter att jag köpte den av dig så :p får jag ha bilden, snälla?:D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
bushido skrev:
2461596 hehe, hej anton ;) nja, jag tog den bara för att jag inte hade tagit nån bild på hojjen efter att jag köpte den av dig så :p får jag ha bilden, snälla?:D

Aha jaså det va du som tjacka hojen... Sure använd den du

Funkar hojen bra?
Jag har faktiskt (konstigt nog) inte stött på meckhandboken

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ljunghusen skrev:
2462824 Aha jaså det va du som tjacka hojen... Sure använd den du

Funkar hojen bra?
Jag har faktiskt (konstigt nog) inte stött på meckhandboken

just precis;) jadå, den går som fan:D har satt dit ett trimblås nu och lite annat så den toppar nog lätt 170:D
det är lugnt, den kommer nog fram;)
har du fått ordning på din hojj då?

fast nu har vi hamnat O-T så vi får ta resten via pm ;)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
haha, dags för uppdatering!:D

jag och ett par polare var ute och körde när de (mina två polare på en hojj) bestämmer sig för att försöka villa bort mig genom att blinka höger, svänga vänster och vice versa. jag lyckas hänga på ett ganska bra tag men efter en stund svänger jag fel och tvingas vända om för att inte tappa bort dem. svängen de lyckats få mig att ta är en av vägarna i en fyrvägskorsning så jag vänder om, kör tillbaka till korset, ser mina kompisar på andra sidan korsningen och gör mig klar att köra över till dem när jag ser en svart volvo närma sig från höger. högerregeln trogen lämnar jag företräde och väntar på att bilen ska köra men istället stannar han. jag tolkar detta som att han ger mig företräde, lägger i en växel och kör över varpå gubbjäveln i bilen ställer sig på gasen, bränner rakt ut i korsningen och är übernära att köra över mig. som tur var stannade han i sista sekund men hänger sig på tutan som för att säga åt mig att flytta mig. jag, som är på väg över, är ju inte sen att hörsamma denna önskan utan kör fram till mina kompisar som står och vrider sig i skrattkramper och bilen kör vidare. smått chockad men ändå road över det hela stämmer jag in i deras garv men avbryts hastigt av att den ena av dem säger: "du, han kommer tillbaka...". döm om min förvåning när mannen kör upp bakom oss, kliver ur bilen och skäller ut mig efter noter!:D citat: "jag vill ju inte behöva bli ansvarig för att ha kört ihjäl dig för att DU kör som en idiot så ta det jävligt lugnt ungjävel!"
mohahahahaha:D fyfan för svensson och hans leda volvo!:D

kanske inte direkt buskörning det här men fyfan vad kul det var! :D

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Snälla SNÄLLA SNÄLLA kan inte någon göra en smiley med ett körkort och en papperstugg/köttkvarn eller liknande....

Dominator-Rocks

Guest
bushido skrev:
2464825 haha, dags för uppdatering!:D

jag och ett par polare var ute och körde när de (mina två polare på en hojj) bestämmer sig för att försöka villa bort mig genom att blinka höger, svänga vänster och vice versa. jag lyckas hänga på ett ganska bra tag men efter en stund svänger jag fel och tvingas vända om för att inte tappa bort dem. svängen de lyckats få mig att ta är en av vägarna i en fyrvägskorsning så jag vänder om, kör tillbaka till korset, ser mina kompisar på andra sidan korsningen och gör mig klar att köra över till dem när jag ser en svart volvo närma sig från höger. högerregeln trogen lämnar jag företräde och väntar på att bilen ska köra men istället stannar han. jag tolkar detta som att han ger mig företräde, lägger i en växel och kör över varpå gubbjäveln i bilen ställer sig på gasen, bränner rakt ut i korsningen och är übernära att köra över mig. som tur var stannade han i sista sekund men hänger sig på tutan som för att säga åt mig att flytta mig. jag, som är på väg över, är ju inte sen att hörsamma denna önskan utan kör fram till mina kompisar som står och vrider sig i skrattkramper och bilen kör vidare. smått chockad men ändå road över det hela stämmer jag in i deras garv men avbryts hastigt av att den ena av dem säger: "du, han kommer tillbaka...". döm om min förvåning när mannen kör upp bakom oss, kliver ur bilen och skäller ut mig efter noter!:D citat: "jag vill ju inte behöva bli ansvarig för att ha kört ihjäl dig för att DU kör som en idiot så ta det jävligt lugnt ungjävel!"
mohahahahaha:D fyfan för svensson och hans leda volvo!:D

kanske inte direkt buskörning det här men fyfan vad kul det var! :D

tihihihihihihihihihi tihihihihihihihiihi :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...