Tråden för de nattaktiva!

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack... Nu blev jag ett tillbehör i en mening med ordet "gamling" :tungan

Jag är alltid snäll! :D Jag har ju inte sagt något om er ringa ålder igen eller hur? :krama

Nej, du fick stå utanför kategorin "gamlingar"! Det var väl snällt av mig?:)

Oh ja, du är så snäll så:rolleyes:

Ni småkillar, varför sover inte ni?

Börjar det inte bli dags för farbror att ta sina piller och somna in?:va Betänk väl att en god avföring är den bästa huvudkudden! Nu kan farbror gå!:mattias

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Börjar det inte bli dags för farbror att ta sina piller och somna in?:va Betänk väl att en god avföring är den bästa huvudkudden! Nu kan farbror gå!:mattias

Jepp ska gå o lägga mig nu, gymmet kl 10 vettu lillpöjken...

Ni småpojkar borde också göra nåt av era liv istället för o sitta här hela nätterna...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jepp ska gå o lägga mig nu, gymmet kl 10 vettu lillpöjken...

Ni småpojkar borde också göra nåt av era liv istället för o sitta här hela nätterna...

Jag kör mina träningspass på kvällen, i hopp om att trötta ut mig tillräckligt för att få ordning på min dygnsrytm. I övrigt övar jag på säckpipan, vilket är den mest meningsfulla syssla som finns!:yoparty Så jag gör massor med mitt liv!

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N

Att ni 2 orkar hålla på...

Jag har knappt värmt upp min snällhet! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Jag kör mina träningspass på kvällen, i hopp om att trötta ut mig tillräckligt för att få ordning på min dygnsrytm. I övrigt övar jag på säckpipan, vilket är den mest meningsfulla syssla som finns!:yoparty Så jag gör massor med mitt liv!

:tummenupp på att du är DU! Men jag har nog hittat orsaken till din nattvaka... Träningspasset på kvällen = ändrade mat/sovrutiner

Nästa natt är denna stängd, med tanke på all spam.

Och det bestämmer du?! :va Kom med i snacket istället för att tjura i ditt hörn :D

Jag har evig energi när det gäller sånt här!

Det märks raring:krama

Visst märks det gullet :) :krama

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
:tummenupp på att du är DU! Men jag har nog hittat orsaken till din nattvaka... Träningspasset på kvällen = ändrade mat/sovrutiner

Visst märks det gullet :) :krama

Tackar:D
Nja, jag äter inte mer än innan (försöker gå ner i vikt samtidigt som jag förbättrar kondisen och styrkan, så det som ska förbrännas är kroppsfett snarare än mat) och jag äter på samma tider som innan så... Brukar tycka att det är lättare att somna om man kör slut på sig. Idag är jag bara uppe för att det är trevligt att tjöta med folket:krama

Absolut:D

Nästa natt är denna stängd, med tanke på all spam.

Jag tycker inte att det är spam, se det som en chat mellan folket som är uppe. Vi roar varandra och får på så sätt timmarna att gå... En mer personlig och snabbkommunicerande tråd än de vanliga, där man som mest kan hoppas på tre svar om dagen eller något. Medges att det blir en hel del skitprat, men vi försöker ju som sagt bara få timmarna att gå... Tycker att det vore synd om de stängde tråden nu, den är ju trots allt ganska välbesökt och vi håller oss ju till större delen till att skriva på natten just för att dagvandrarna ska slippa vårt spammande... Om någon moderator misstycker så kan ni väl säga till oss innan ni plockar bort tråden utan förvarning, snälla?:)

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Nja, jag äter inte mer än innan (försöker gå ner i vikt samtidigt som jag förbättrar kondisen och styrkan, så det som ska förbrännas är kroppsfett snarare än mat) och jag äter på samma tider som innan så... Brukar tycka att det är lättare att somna om man kör slut på sig. Idag är jag bara uppe för att det är trevligt att tjöta med folket:krama

Absolut:D

Inte så jag menade... eftersom du tränar senare på kvällen så blir kroppen piggare p g a man är uppjagad med positiv energi och hormoner (endorfiner + adrenalin = lyckorus(man är helt enkelt hög :D ))

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Inte så jag menade... eftersom du tränar senare på kvällen så blir kroppen piggare p g a man är uppjagad med positiv energi och hormoner (endorfiner + adrenalin = lyckorus(man är helt enkelt hög :D ))

Ah, du menar så. Det är förvisso en poäng, men sånt går ju å andra sidan ur kroppen ganska fort (tränar inte direkt innan läggdags, det går alltid några timmar innan jag kryper i säng) och dessutom så gör jag ju av med all överskottsenergi... Men det är klart, det finns ju olika skolor inom allt. En del säger si, en del säger så. Jag har hört att det är bra att träna innan läggdags och att det hjälper en att sova, så jag testar ett tag och ser om det funkar:)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ni småkillar, varför sover inte ni?

Ung & viril så behöver man inte sova så förbaskat sirru. :tummenupp

Näh, har gett upp med det, blir ingenting, helt hopplöst. :gnissla

Hmmm, funderar starkt på om man skulle försöka börja släpa ut (tramp) cyckeln på förmidagarna och rulla några mil faktiskt. Kanske inte skulle vara helt taskigt för varken hälsan eller dygnsrytmen, och så hade man ju haft nånting att göra iaf.... :/

Edit: sova brukar jag endast kunna göra om jag är helt död och ögonlocken inte hålls uppe... :(

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hmmm, funderar starkt på om man skulle försöka börja släpa ut (tramp) cyckeln på förmidagarna och rulla några mil faktiskt. Kanske inte skulle vara helt taskigt för varken hälsan eller dygnsrytmen, och så hade man ju haft nånting att göra iaf.... :/

Kan säkert vara en idé. Jag blir dock inte särskilt trött av att cykla, så jag terränglöper istället. Funkar bra och ger ganska allsidig träning för benen (träninsgvärk i både vader, lår, rumpa och rygg de första dagarna:D), och sen avslutar jag med lite gammal hederlig fysträning nr jag kommer hem och fortfarande har pulsen uppe. Märker inte ännu om jag sover bättre, men även om det inte funkar på det sättet så lär det ju garanterat ha andra positiva effekter. Ut och träna du, det gör gott:tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Och det bestämmer du?! :va Kom med i snacket istället för att tjura i ditt hörn :Da

Vet bara varför den förra stängdes, ca 5 medlemmar som skrev konstant. Men tjata på ni och vissa andra måste tyvärr jobba så kan inte sitta och tjata på SH.

Jag tjurig? haha nej men jävligt grinig på allt löst folk.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Ah, du menar så. Det är förvisso en poäng, men sånt går ju å andra sidan ur kroppen ganska fort (tränar inte direkt innan läggdags, det går alltid några timmar innan jag kryper i säng) och dessutom så gör jag ju av med all överskottsenergi... Men det är klart, det finns ju olika skolor inom allt. En del säger si, en del säger så. Jag har hört att det är bra att träna innan läggdags och att det hjälper en att sova, så jag testar ett tag och ser om det funkar:)

Självklart är det bästa sättet att testa sig fram hur just din kropp fungerar. För dagsjournal över träningsmängd (aktivitet, tid + puls) så kan man lättare hitta hur du ska träna. Även beräkna vad för sorts kost som gynnar ditt ändamål :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vet bara varför den förra stängdes, ca 5 medlemmar som skrev konstant. Men tjata på ni och vissa andra måste tyvärr jobba så kan inte sitta och tjata på SH.

Jag tjurig? haha nej men jävligt grinig på allt löst folk.

Har det funnits fler nattrådar?:va När då?

Självklart är det bästa sättet att testa sig fram hur just din kropp fungerar. För dagsjournal över träningsmängd (aktivitet, tid + puls) så kan man lättare hitta hur du ska träna. Även beräkna vad för sorts kost som gynnar ditt ändamål :)

Bra tips, ska fixa det:tummenupp

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan säkert vara en idé. Jag blir dock inte särskilt trött av att cykla, så jag terränglöper istället. Funkar bra och ger ganska allsidig träning för benen (träninsgvärk i både vader, lår, rumpa och rygg de första dagarna:D), och sen avslutar jag med lite gammal hederlig fysträning nr jag kommer hem och fortfarande har pulsen uppe. Märker inte ännu om jag sover bättre, men även om det inte funkar på det sättet så lär det ju garanterat ha andra positiva effekter. Ut och träna du, det gör gott:tummenupp

Nog sant, jag har dock jäkligt svårt att lycks motivera mig till sådant. Så tror en bombrepa i morgonsolen är lättast att arbeta fram.

Är också i förbaskat taskig form. Höll på lite med kampsport förut, men det börjar bli många år sedan nu. Får väl sätta en repa på kawan på kvällarna och sedan försöka slå tiden på trampcyckel eller nått, lär man ju ha att göra ett tag... :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO