Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nog sant, jag har dock jäkligt svårt att lycks motivera mig till sådant. Så tror en bombrepa i morgonsolen är lättast att arbeta fram.

Är också i förbaskat taskig form. Höll på lite med kampsport förut, men det börjar bli många år sedan nu. Får väl sätta en repa på kawan på kvällarna och sedan försöka slå tiden på trampcyckel eller nått, lär man ju ha att göra ett tag... :)

Försök att göra det till något annat än ett onödigt ont. Cykla mellan alla aktiviteter och platsbyten exempelvis, det är ju både ett snabbt och billigt transportmedel.

Jo, jag har också tappat formen big time (sysslade även jag med kampsport tidigare), men nu försöker jag hitta den igen:) Det som är skönt är ju att man märker av resultaten fort, hara bara pysslat i ca två veckor nu men märker redan stor skillnad på både kondis och muskler. Skönt!

Det har funnits och någon AndreasNO var den största boven i dramat, men han försvann av någon konstig anledning och kom aldrig åter.
Myten går dock att han böt skepnad och hemsöker SH.

Ahahahaha:rofl

Alla (135) inloggade SH:are är välkomna att deltaga i diverse samtalsämnen. Är det rätt tolkat Bushido?

Precis så är det tänkt!:tummenupp

Min grundidé var att vi kunde utbyta roliga tidsfördrivande aktiviteter, tipsa och spel och filmklipp att kolla på, berätta historier och så vidare och så vidare, mest för att fördriva tiden åt de stackare som tvingas sitta vakna. Men tråden gick mer och mer åt chattrådshållet, och det funkar väl lika bra det. Huvudsaken är att folk har något att göra:) Och jag för min del har definitivt trevligt när jag sitter här och pratar i mer eller mindre realtid med alla goa människor:krama

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Försök att göra det till något annat än ett onödigt ont. Cykla mellan alla aktiviteter och platsbyten exempelvis, det är ju både ett snabbt och billigt transportmedel.

Jo, jag har också tappat formen big time (sysslade även jag med kampsport tidigare), men nu försöker jag hitta den igen:) Det som är skönt är ju att man märker av resultaten fort, hara bara pysslat i ca två veckor nu men märker redan stor skillnad på både kondis och muskler. Skönt!

Ahahahaha:rofl

Jag fick lov att slita fram cykeln när jag + bensinkontot blev för feta :( (slutat röka och poff så hade man extra kilon lite varstans :brinnerup ) Sparar ju pengar som kommer att gå direkt till MC-kontot och man får så mycket annat + :)

Nu du vännen säger jag tack för inatt! Ska veckla ut benen och krypa till sängen :) :krama och lycka till med sömnen :)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu du vännen säger jag tack för inatt! Ska veckla ut benen och krypa till sängen :) :krama och lycka till med sömnen :)

Det gör jag med, nu orkar jag inte hålla ögonen öppna längre:D
Men tack för ikväll, vi hörs förhoppningsvis en annan dag:tummenupp Titta förbi på en kopp fika och lite säckpipa någon dag vet jag:tummenupp
Kram och godnatt vännen:krama

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jo, asså, problemet är ju att jag inte egentligen har några aktiviteter eller platsbyten. Och jag håller på att bli follkomligt galen... :näsblod

Tufft. :)

Brukar själv inte riktigt märka några resultat jag, därför har jag väl mer eller mindre skitigt i det totalt på senare tid. Men just nu behöver jag verkligen någonting att göra...

(är väl mer för att ha någonting att göra än någonting annat...)

Det gör jag med, nu orkar jag inte hålla ögonen öppna längre:D

Fasen då, har nog en 3-4 timmar kvar jag innan jag kan sova, minst. :(

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jo, asså, problemet är ju att jag inte egentligen har några aktiviteter eller platsbyten. Och jag håller på att bli follkomligt galen... :näsblod

Tufft. :)

Brukar själv inte riktigt märka några resultat jag, därför har jag väl mer eller mindre skitigt i det totalt på senare tid. Men just nu behöver jag verkligen någonting att göra...

(är väl mer för att ha någonting att göra än någonting annat...)

Fasen då, har nog en 3-4 timmar kvar jag innan jag kan sova, minst. :(

Skaffa dig en hobby, något som du tycker är kul och som du måste ta dig någonstans för att göra. Gå med i en klubb eller aktivitetsförening (spela säckpipa:yoparty), då har du någonstans du måste befinna dig åtminstone någon gång i veckan:tummenupp

Jag har ju varit ganska vältränad tidigare, och då brukar det ju gå ganska snabbt att hitta formen igen. Men den här gången ska jag fortsätta också och inte bli lat på nytt:D
Som sagt, du behöver en hobby;)

Hoppas att du fick sova något litet, jag gick nyss upp... Satan så trött jag var:näsblod

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skaffa dig en hobby, något som du tycker är kul och som du måste ta dig någonstans för att göra. Gå med i en klubb eller aktivitetsförening (spela säckpipa:yoparty), då har du någonstans du måste befinna dig åtminstone någon gång i veckan:tummenupp

Är väl nästans så. Har dock ingen fantasi, så lär vara hopplöst. Billigt måste det vara med när man är arbetslös, annars hade crossåka vart skojj. :p

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vad händer inatt? Nån som kan hålla mig sällskap? Ska upp ganska tidigt så jag är nog uppe till 3 max.

Jag är kvar åtminstone en eller två timmar till.

Är väl nästans så. Har dock ingen fantasi, så lär vara hopplöst. Billigt måste det vara med när man är arbetslös, annars hade crossåka vart skojj. :p

Skaffa sig ett renoveringsobjekt och bygg ihop?

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Är ni igång nu igen :S

Har ni gjort nåt vettigt idag?

Jag khar alldeles nyss duschat, ett tag innan dess så tränade jag i ungefär en timme och innan dess så övade jag lite säckpipa av och till. Annars har det inte hänt så mycket idag. Sj då?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag khar alldeles nyss duschat, ett tag innan dess så tränade jag i ungefär en timme och innan dess så övade jag lite säckpipa av och till. Annars har det inte hänt så mycket idag. Sj då?

Hmm... fan haft endel o gö idag, drog o träna vid 10, sen plockade jag me mig ett par garderobsdörrar hem te morsan o började måla dem, va iväg te färgaffärn o tog lite färgprover på väggfärger, städat o rensat ur garderober hemma o vare nere te enduroklubben.. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hmm... fan haft endel o gö idag, drog o träna vid 10, sen plockade jag me mig ett par garderobsdörrar hem te morsan o började måla dem, va iväg te färgaffärn o tog lite färgprover på väggfärger, städat o rensat ur garderober hemma o vare nere te enduroklubben.. :)

Flitigt minsann:tummenupp

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag har faktiskt tvättat mina kläder för första gången i hela mitt liv. Har haft lyxen att få det tvättat av morsan tidigare. Satans jävlar vad drygt det var.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har faktiskt tvättat mina kläder för första gången i hela mitt liv. Har haft lyxen att få det tvättat av morsan tidigare. Satans jävlar vad drygt det var.

Hahha...va fan, hur gammal är du :S
Du kan se fram emot många trevliga kvällar i tvättstugan framöver :tummenupp

Flitigt minsann:tummenupp

Jepp, o lika flitig va man igår =)

Tyvärr va de fullt i tvättstugan annars hade man tvättat täcke o så me...

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Välkommen till vuxenlivet:D

Jepp, o lika flitig va man igår =)

Tyvärr va de fullt i tvättstugan annars hade man tvättat täcke o så me...

Får ni tvätta såhär sent?:va På våra skötselregler för tvättstugan står det att man inte får efter 10... Det skiter visserligen de flesta i utan att någon klagar (alla andra gör det ju själva så), men egentligen får man inte:D

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Välkommen till vuxenlivet:D

Får ni tvätta såhär sent?:va På våra skötselregler för tvättstugan står det att man inte får efter 10... Det skiter visserligen de flesta i utan att någon klagar (alla andra gör det ju själva så), men egentligen får man inte:D

Nej inte fan går ja ner i tvättstugan nu, på dan såklart!

Strömmen stängs av kl 22 dessutom...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...