Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vadå, när du blir 20 och kan köpa ut åt småflickorna? :D

Bara väntade på att någon skulle göra den kopplingen:D Men jag sa ju innan att jag har en månad kvar, inte tre veckor:arsele

Nej, det är om tre veckor min tjej kommer hem från storbritannien;)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Brrrapp-brrrapp-brrrrapp :) dom gillas. :tummenupp

Funderar på att sälja bmw:n och köpa camaro själv, menatt, vet inte om det är värt det riktigt... :/

Jao. Torka är fan inte hälsosamt.

Jo, dom gör ju det ;) Fast det ska vara 4-skivigt när det gäller wankel. Där snackar vi porr :drool

Njae, inget jag skulle gjort iaf :)

Bara väntade på att någon skulle göra den kopplingen:D Men jag sa ju innan att jag har en månad kvar, inte tre veckor:arsele

Nej, det är om tre veckor min tjej kommer hem från storbritannien;)

Hehe, öppet mål ;)
Jaså? Vart beställde du henne?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nu tänker jag också mesa ur och gå och knyta mig. Sorry, men börjar bli trött:D

Ha det gott, hörs imorgon!

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Joru, bara att börja bygga! :)

Mmm, känns ju lite sisådär. 5 litters åtta med manuell + targa lockar ju lite dock. :):yoparty

haha lär ju ;)

Ja, det är rätt najs. Vad ligger dom på prismässigt?

Nu tänker jag också mesa ur och gå och knyta mig. Sorry, men börjar bli trött:D

Ha det gott, hörs imorgon!

kErring! :rolleyes:

Hörs imorgon!

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
haha lär ju ;)

Ja, det är rätt najs. Vad ligger dom på prismässigt?

Vet inte riktigt, runt 50k? Ruggigt ovanliga med manuell dock. Är en av farsans polare som skulle sälja sin så. Skulle bli att lägga till 15-20k ungefär på vad man borde få för bmw:n.

Sen bara att småtrimma lite och köra med raka rör så har man sommarbil utan tak, med muller & drag. :) Däremot är jag övertygad att bmw:n är en bättre bil såatt...

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Vet inte riktigt, runt 50k? Ruggigt ovanliga med manuell dock. Är en av farsans polare som skulle sälja sin så. Skulle bli att lägga till 15-20k ungefär på vad man borde få för bmw:n.

Sen bara att småtrimma lite och köra med raka rör så har man sommarbil utan tak, med muller & drag. :) Däremot är jag övertygad att bmw:n är en bättre bil såatt...

okok, ja manuellt är det inte ofta man ser i de där..
Jajädrar, det blir najs! Mja, beemern är väl mer ekonomisk. Men man lever ju bara en gång, du kanske dör i höst liksom:tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
okok, ja manuellt är det inte ofta man ser i de där..
Jajädrar, det blir najs! Mja, beemern är väl mer ekonomisk. Men man lever ju bara en gång, du kanske dör i höst liksom:tummenupp

Precis en sådan är det (färg å allt):
http://www.blocket.se/malmo/Camaro_Z28_26667894.htm?ca=11&w=3

Pumpar ut runt 220hk, så inte helt mycket, men dom är ju rätt lätt trimmade amerikanarna när dom har lite volym att leka med. :) Taklöst är ju kul om det skall glidas på stan med fyllon på sommarnätterna.

Mmm, är väl mest skatten som blir jobbig på camaron, dom milen jag kör kan bränsleförbrukningen kvitta. Har ju bara en 318IS idag (coupe) tröttaste bilen jag ägt, och är ju inte rolig när det är sommar och det greppar....

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Precis en sådan är det (färg å allt):
http://www.blocket.se/malmo/Camaro_Z28_26667894.htm?ca=11&w=3

Pumpar ut runt 220hk, så inte helt mycket, men dom är ju rätt lätt trimmade amerikanarna när dom har lite volym att leka med. :) Taklöst är ju kul om det skall glidas på stan med fyllon på sommarnätterna.

Mmm, är väl mest skatten som blir jobbig på camaron, dom milen jag kör kan bränsleförbrukningen kvitta. Har ju bara en 318IS idag (coupe) tröttaste bilen jag ägt, och är ju inte rolig när det är sommar och det greppar....

okok, dom funkar.
Jo, men det är la en del vrid på det också. :) Ja, det är ju toknajs i sommar!

Ja, det är ju ingen pendlingsbil direkt. Haha, nä, en 318 funkar på vintern, men sen fattas det lite tryck.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
(Förutom att det är en riktig z28, och den där verkar ha varit en sexa från början ser jag nu...)

okok, dom funkar.
Jo, men det är la en del vrid på det också. :) Ja, det är ju toknajs i sommar!

Ja, det är ju ingen pendlingsbil direkt. Haha, nä, en 318 funkar på vintern, men sen fattas det lite tryck.

Vridet är ungefär motsvarande det på en europé/japan med sexa som ger ungefär samma hk. Att amerikanerna skulle ha mycket vrid är i det närmaste en myt faktiskt. Dock så har den ju en väldigt flack effektkurva, så den har kraft redan tidigt i registret.

Men, dom är ju dåligt byggda dom där amerikanerna och går taskigt redan från fabrik. Att plocka 300hk+ ur dom brukar ju gå nästan genom att fila bort lite överflöd i kanaler, och ställa in allting så det tajmar bra, och har vettig gnista osv (sitter holley-fögg och sånt på den redan).
Med motsvarande trim som jag har på kawan har man ju höjt effekten betydligt på en sån, kawan flyttar det registret lite smått bara.

För även med 300 häst har dom ju rätt taskigt med effekt per kubik...

Edit: kanske höja lite kompression med...

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
(Förutom att det är en riktig z28, och den där verkar ha varit en sexa från början ser jag nu...)

Vridet är ungefär motsvarande det på en europé/japan med sexa som ger ungefär samma hk. Att amerikanerna skulle ha mycket vrid är i det närmaste en myt faktiskt. Dock så har den ju en väldigt flack effektkurva, så den har kraft redan tidigt i registret.

Men, dom är ju dåligt byggda dom där amerikanerna och går taskigt redan från fabrik. Att plocka 300hk+ ur dom brukar ju gå nästan genom att fila bort lite överflöd i kanaler, och ställa in allting så det tajmar bra, och har vettig gnista osv (sitter holley-fögg och sånt på den redan).
Med motsvarande trim som jag har på kawan har man ju höjt effekten betydligt på en sån, kawan flyttar det registret lite smått bara.

För även med 300 häst har dom ju rätt taskigt med effekt per kubik...

Edit: kanske höja lite kompression med...

Aha, det var en polare som berättade om sin 454SS, låg på 200hk men närmare 500 i vrid. Fast har för mig han nämde nåt om att den var strypt.

Jo, det är inga stora jobb för att plocka ut lite effekt ur de där.
haha, ja. 200 literhästar är lagom :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Aha, det var en polare som berättade om sin 454SS, låg på 200hk men närmare 500 i vrid. Fast har för mig han nämde nåt om att den var strypt.

Jo, det är inga stora jobb för att plocka ut lite effekt ur de där.
haha, ja. 200 literhästar är lagom :)

Har inte koll på bigblockarna, men låter "fabrikerat" knappast orginal iaf. :) (går ju att tveaka den åt mer hk eller mer vrid när man trimmar) Smallblockarna på fem liter ligger iaf på samma siffror i stort som bmws 2.5l sexor, både i vrid och hk. I vanen ligger den på samma som i m20 och i camaron samma som m50 ungefär. :D

hahah, 1000hk? Njä tror jag kan bli lite arbete, men en 350 pållar borde man kunna göra både pålitligt och billigt. :)

Blir nästan mer sugen nuu när jag tänker på det. Borde boka provkörning innan jag får för mig att sälja bmw:n dock kanske... :D

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Har inte koll på bigblockarna, men låter "fabrikerat" knappast orginal iaf. :) (går ju att tveaka den åt mer hk eller mer vrid när man trimmar) Smallblockarna på fem liter ligger iaf på samma siffror i stort som bmws 2.5l sexor, både i vrid och hk. I vanen ligger den på samma som i m20 och i camaron samma som m50 ungefär. :D

hahah, 1000hk? Njä tror jag kan bli lite arbete, men en 350 pållar borde man kunna göra både pålitligt och billigt. :)

Blir nästan mer sugen nuu när jag tänker på det. Borde boka provkörning innan jag får för mig att sälja bmw:n dock kanske... :D

ah, jag vet inte, det var vad han sa iaf. Aha, då vet jag precis ;)

Jodå, jag står fast vid 200 literhk. :tummenupp

Haha, varför inte? :p

Näfan, nu ska jag ta nånting att käka, sen tror jag fan jag ska dra mig till sängen. Ska ju trots allt upp 0700 igen. :) Hörs imorgon!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
ah, jag vet inte, det var vad han sa iaf. Aha, då vet jag precis ;)

Jodå, jag står fast vid 200 literhk. :tummenupp

Haha, varför inte? :p

Näfan, nu ska jag ta nånting att käka, sen tror jag fan jag ska dra mig till sängen. Ska ju trots allt upp 0700 igen. :) Hörs imorgon!

Kan ju va annat med bb iofs, som sagt...

Jao, tror jag ska sova snart med, glo lite simpsons först bara. :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja, för visst var det så..pm=ligga..det är alltså då jag ska kontakta dig...eller var det ngn allmän missuppfattning på forumet som minderåriga slängde sig med...ja du gonatt!:D

Äh mig kan man faktiskt kontakta varesig det gäller ligga eller ej, de e mest bara småkidsen som tror att ett pm från en brud betyder ligga :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO