Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jao det är väl rätt det.

Dock är jag rätt taskig & slarvig med det där tränandet. Senaste tidens alkoholkonsumtion kanske inte hjälper heller. :/ :)

Jag har inte krökat på evigheter...:(

-Suzuki-

Guest
Jao det är väl rätt det.

Dock är jag rätt taskig & slarvig med det där tränandet. Senaste tidens alkoholkonsumtion kanske inte hjälper heller. :/ :)

Var dricker man på Åland nuförtiden? På den gamla goda tiden när jag bodde där var det Arken,Upstairs/Vad-den-nu-döptes-om-till, Alvas(?) och den där lilla baren nere i hamnen, vad den nu hette... :va

-Suzuki-

Guest
Är det kröka som är nattens samtalsämne...?lite aktivitet i alla fall...fredag nu ju..bäst å vad ute i god tid:D

Klart, fast jag får hålla mig tills imorron/lördag, men drömma sig tillbaka till sin ungdoms dagar på Åland funkar ju alla dagar :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var dricker man på Åland nuförtiden? På den gamla goda tiden när jag bodde där var det Arken,Upstairs/Vad-den-nu-döptes-om-till, Alvas(?) och den där lilla baren nere i hamnen, vad den nu hette... :va

Arken, dinos, park, knorring på sommaren.

Alvas gick omkull för många år sedan, fören jag började. :/

Edit: & indigo om man är lite fjollig.

Är det kröka som är nattens samtalsämne...?lite aktivitet i alla fall...fredag nu ju..bäst å vad ute i god tid:D

Man ska börja tidigt. ;)

Last edited:

-Suzuki-

Guest
Arken, dinos, park, knorring på sommaren.

Alvas gick omkull för många år sedan, fören jag började. :/

Knorring, är det den där båten brevid Alida? Eller Alida finns inte heller längre? Det märks att jag inte har varit där på ett tag, har aldrig hört talas om Dinos och Park.. :gammalkärring

Edit: Inte Indigo heller :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns det några nattklubbar med max 20-årsgräns i lund?:va Vore kul att dra ut någon dag, var länge sen sist... Sist var nog i kina när jag tänker efter:D

Förresten, varför har 240:n och 740:n fått sån enorm coolfaktor hos fjuniga 18-åringar som gått bygg/fordonsteknik!?:va Jag förstår inte! Bilen är stor, ful, tung och slö, men ändå är det varje finnig tonårskilles dröm att puttra runt i ett dylikt gammalt ök! Helst utan ljuddämpare också... Vad är det egentligen för fel på folk!?:va :huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Knorring, är det den där båten brevid Alida? Eller Alida finns inte heller längre? Det märks att jag inte har varit där på ett tag, har aldrig hört talas om Dinos och Park.. :gammalkärring

Jes, några hundra meter ifrån. Alida finns kvar, men tror dom måsta stänga den permanent förra året.

Dinos är bara några år gammalt, men park har väl för tusan funnits i säkert 25-30år, om inte mer?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förresten, varför har 240:n och 740:n fått sån enorm coolfaktor hos fjuniga 18-åringar som gått bygg/fordonsteknik!?:va Jag förstår inte! Bilen är stor, ful, tung och slö, men ändå är det varje finnig tonårskilles dröm att puttra runt i ett dylikt gammalt ök! Helst utan ljuddämpare också... Vad är det egentligen för fel på folk!?:va :huvet
Jag som trodde det var ett Norrlandsfenomen... :gnissla

-Suzuki-

Guest
Jes, några hundra meter ifrån. Alida finns kvar, men tror dom måsta stänga den permanent förra året.

Dinos är bara några år gammalt, men park har väl för tusan funnits i säkert 25-30år, om inte mer?

Men var ligger Park då? Kanske bara minnet som sviker.. :gnissla
Och vad heter det där lilla stället i hamnen?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Finns det några nattklubbar med max 20-årsgräns i lund?:va Vore kul att dra ut någon dag, var länge sen sist... Sist var nog i kina när jag tänker efter:D

Vaffan, brukar ju vara 18år på nattklubbar? Tror inte jag sett en åldergräns över 20. :va

Fast, jag vettefan, nattklubb... ujuj... :näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
De är fjuniga 18-åringar och har gått bygg/fordon :fakta

Jamen det måste väl finnas något som gör att just den gruppen människor är så fruktansvärt kåta på just den typen av bil!?:va Obegripligt kan tänkas, men det måste ju vara något som gör det...

Jag som trodde det var ett Norrlandsfenomen... :gnissla

Helvete heller, här dräller det av fanskapen...:D

Vaffan, brukar ju vara 18år på nattklubbar? Tror inte jag sett en åldergräns över 20. :va

Fast, jag vettefan, nattklubb... ujuj... :näsblod

Skrev mest till det där med 20 för att jag inte är äldre än så och tips på eventuella klubbar med högre gräns hjälper mig därför inte:) Men finns det några bra klubbar öht i Lund?:va Känner ju såklart till ett gäng barer och sådär, men finns det något mer regelrätt klubbställe med musik och dansgold och hela köret? Våra studentefterfester hölls på tegnérs, håller de klubb annars också eller vad brukar det vara där?:va

Last edited:

-Suzuki-

Guest
Jamen det måste väl finnas något som gör att just den gruppen människor är så fruktansvärt kåta på just den typen av bil!?:va Obegripligt kan tänkas, men det måste ju vara något som gör det...

Jag har aldrig funderat över varför, vissa saker är bara att acceptera. Till exempel fenomenet med fordonsfjun och Volvo, men även att fjortisar har baby-rump-salva på läpparna för att det är snyggt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Men var ligger Park då? Kanske bara minnet som sviker.. :gnissla
Och vad heter det där lilla stället i hamnen?

Esplanaden, nära torget ligger hotell park. (?) (ingen nattklubb där men ändå)

Knorring är ju båten i östra hamnen. Mer än det vet jag inte, finns väl 100st småställen med bar öppen på tidiga sommarkvällar iofs menatt.

-Suzuki-

Guest
Skrev mest till det där med 20 för att jag inte är äldre än så och tips på eventuella klubbar med högre gräns hjälper mig därför inte:) Men finns det några bra klubbar öht i Lund?:va Känner ju såklart till ett gäng barer och sådär, men finns det något mer regelrätt klubbställe med musik och dansgold och hela köret? Våra studentefterfester hölls på tegnérs, håller de klubb annars också eller vad brukar det vara där?:va

Jag borde veta med tanke på hur nära jag bor, men jag har faktiskt aldrig varit ute i Lund, det blir mest Ystad om man orkar förflytta sig från förfesten.

Esplanaden, nära torget ligger hotell park. (?) (ingen nattklubb där men ändå)

Knorring är ju båten i östra hamnen. Mer än det vet jag inte, finns väl 100st småställen med bar öppen på tidiga sommarkvällar iofs menatt.

Inte den hamnen, utan där nere där båten mellan Sverige och Finland stannar till en stund.

Edit: Nu kom jag att tänka på Rökkas också, håller han igång sin korvkokare fortfarande? :yoparty

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har aldrig funderat över varför, vissa saker är bara att acceptera. Till exempel fenomenet med fordonsfjun och Volvo, men även att fjortisar har baby-rump-salva på läpparna för att det är snyggt.

Kanske är det så... Jag är bara så himla nyfiken på hur det ligger till, för verkligen alla såna killar vill ha volvo medan det i mina ögon inte finns ett enda skit med bilasen som är bra:D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Skrev mest till det där med 20 för att jag inte är äldre än så och tips på eventuella klubbar med högre gräns hjälper mig därför inte:)

Det är jag medveten om, kommer ju inte in om det är 20 ens jag, innan hösten. (om man inte känner dörrvakten, och, på åland är väl det rätt vanligt... :))

Tycker bara att det brukar vara 18, någon gång kanske 20, och undrar vad fasen ni bor i för samhälle?! :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag borde veta med tanke på hur nära jag bor, men jag har faktiskt aldrig varit ute i Lund, det blir mest Ystad om man orkar förflytta sig från förfesten.

Förstår. Men ystad är ju inte så himla långt borta, var krökar man där då?

Det är jag medveten om, kommer ju inte in om det är 20 ens jag, innan hösten. (om man inte känner dörrvakten, och, på åland är väl det rätt vanligt... :))

Tycker bara att det brukar vara 18, någon gång kanske 20, och undrar vad fasen ni bor i för samhälle?! :hihi

Haha, jag har verkligen ingen aning om hur det förhåller sig med gränser och sånt, är ute så sällan...:D Vet bara att den pub jag helst av allt vill besöka har 23-årsgräns:mad:

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...