Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafan, är det ingen vaken!?:va Jag ska snart på introrunda med nya jobbet, det ska bli... Jobbigt:)

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Vafan, är det ingen vaken!?:va Jag ska snart på introrunda med nya jobbet, det ska bli... Jobbigt:)

Åh jo, jag är vaken. Precis parkerat hojen för natten. Varit och poserat litet på stan under kvällen. Trevligt fram till jag fick en stor jävla SUV ända upp i häcken. Ledsnade på honom efter ett tag och tog rygg på en ambulans hem. Så nu sitter man här och ugglar när man borde sova... :näsblod

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hej folket, long time no see! Har lyckats hålla normal dygnsrytm i över en månad nu! :banana Nu är det liiiite natt iaf!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingen vaken?:va Jag ska jobba nu inatt igen, och gick därför och la mig för ungefär fyra timmar sen i hopp om att få lite sömn innan och en något lite mer balanserad dygnsrytm till nästa dag... Tror ni att man lyckades somna eller?:huvet :( Och nu är det dags att åka om en halvtimme... Bajsnatt!

Merovingian

Guest
Tror ni att man lyckades somna eller?:huvet :Bajsnatt!

Spännande att vaken tid ses som en fiende.
Nog fan har du varit med om värre saker än att ha sovit för lite. Tänk på alla de som dött i krig för att du ska slippa tala tyska idag, trött eller ej. :fakta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Spännande att vaken tid ses som en fiende.
Nog fan har du varit med om värre saker än att ha sovit för lite. Tänk på alla de som dött i krig för att du ska slippa tala tyska idag, trött eller ej. :fakta

Oj vad du var dramatisk inatt, fått för lite f*tta eller?:va :hihi

Nu är jag hur som jävligt förbannad, vad är det för jävla pellejönsorganisation jag har att göra med!?:huvet Här försöker jag koordinera mina sovtider för att kunna jobba, jag går upp mitt i natten och kör till mötesplatsen, jag väntar både 10 och 20 minuter efter avtalad tid, jag ringer nattreceptionen och försöker fråga men där svarar ingen (som vanligt)... Inte förrän en halvtimme senare ringer det upp någon som berättar att min handledare fått bilproblem (igen, med annan bil!) och inte kan komma, så jag kan köra hem igen. Vi talar alltså flera timmars nattsömn som jag sumpat helt i onödan och inte får ersättning för!:mad: :4skrika Och hur fan är det möjligt att gubbfan strular idag igen!?:va :dummer :huvet Första gången fick jag vänta en timme innan jag fick kontakt med någon (bilproblem då också fick jag höra), och straxt efter det kom gubben cyklade och undrade om vi kunde ta min bil. Så då blev det i alla fall en runda. Men att han får bilproblem idag igen, men en helt annan lånad bil!? Hur fan är det möjligt!? Antingen så ljuger han och vill inte gå till jobbet, eller så är han verkligen så oteknisk att bilar går sönder spontant i hans närhet. Summa sumarum är att jag är pigg och vaken, mitt i natten, utan lön och utan tillräckligt med utbildning och erfarenhet för att bli anställd på tisdag som det var tänkt!:mad: Man blir förbannad... Nu ska jag sova, godnatt.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Usch vad trött man är!
Har varit en lång natt i lastbilen.
Men nu får man äntligen sova i ett par timmar i alla fall :)

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jaha. Då var det dags att vara vaken igen då.
Var hos min morbror hela kvällen/natten, som svarvar plast.
Nästan så att man funderar på att börja sälja kraschpuckar billigt:p
Visade honom ett par bilder, och han sa:
-Det där är ju pisslätt att göra.

Men som vanligt när det gäller mig, så är det väl bara en fixidé som jag har fått. Hehe.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Det ÄR lätt, det finns många som svarvar själva, mina kracshisar kostade 200kr :tummenupp
Finns kanske mer eller mindre bra material att jobba med, antingen plasten eller fästannordningen... Kör på!

Smagatusk

Guest
Detta är katastrofalt. Nu sitter jag här i mitt esse i Bushidos eminenta tråd, till synes helt alena...

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Finns det fler tappra själar än jag där ute som jobbar denna natt mot röd dag?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kan man kanske säga, sitter och pluggar! Tog ut min lediga dag förra veckan så röd dag gäller inte mig :huvet

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag har lirat eltrummor idag ifall nån undrar ;) så jäkla kul, sitta med hörlurar och slå sig fördärvad utan att nån granne blir förbannad. Briljant.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...