Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bra med koppling om man skall köra som jag kör.
Vilket man ju inte skall egentligen, men, äh! :D

Mycket brutalare med riktig låda och väl trimmat, amerikanare ska ju alltid knattra sådär metalliskt på tomgång osv. :)

Har du en stadig tomatlåda och gott om pulver så spinner det ändå, tro mig:fakta Sen så har ju de flesta lådor kickdown eller motsvarande, så du kan ju växla i stort set som du vill bara genom att veta hur du ska sköta gasen. Tomatlåda äger:fakta

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jaså?:va Trodde cheva hade sin gamla 350 som standard i nästan allt litet och big block i de riktiga muskelbilarna, och ford dras ju fortfarande med sin 289 eller vad det nu är. och dodge har sin 318... Min uppfattning är att smallblocks är vanligast i vanliga dödliga bilar och att bigblockarna åkte ner i de riktigt manliga åken. Man ser ju definitivt färre novor med big block än man ser cudor och chargers med dito.

Kan ju framförallt ha med vikt att göra också, de mindre mtoorerna har ju ganska bra mycket bättre vikt/effekt-förhållande. För att inte tala om att de är högvarvigare,.

350 är det jag menar... sorry

Alltså pratar vi M/N så är det väl rätt ovanligt över 427. Men annars tycker jag det är vanligt på annonser. Kolla gbg-performance. Där brukar finnas en å annan riktigt fet bil

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
350 är det jag menar... sorry

Alltså pratar vi M/N så är det väl rätt ovanligt över 427. Men annars tycker jag det är vanligt på annonser. Kolla gbg-performance. Där brukar finnas en å annan riktigt fet bil

då är jag med.

Jo, om man inte kollar typ caddy som knappt har några smallblockare.
Ok, men är bilarna original då? Det är ju en sak att köpa en bil utan motor och hinka i bigblock, det är ju inte helt ovanligt. Men jag tycker ändå att originalsmåbilar med BB verkar ovanligt, även om man säkert kunde få precis vilken motor man ville om man bara pyntade för det. Vimlar ju om billiga jänkare på blocket och sådär, inte många som har bigblock om vi inte snackar just charger, cuda, caddy eller liknande fullsize muskel eller cruiser.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
då är jag med.

Jo, om man inte kollar typ caddy som knappt har några smallblockare.
Ok, men är bilarna original då? Det är ju en sak att köpa en bil utan motor och hinka i bigblock, det är ju inte helt ovanligt. Men jag tycker ändå att originalsmåbilar med BB verkar ovanligt, även om man säkert kunde få precis vilken motor man ville om man bara pyntade för det. Vimlar ju om billiga jänkare på blocket och sådär, inte många som har bigblock om vi inte snackar just charger, cuda, caddy eller liknande fullsize muskel eller cruiser.

Ganska många är rätt original förutom att motorn inte är matching. Fast vad gör egentligen det.
kolla www.gbgperformance.se
Hade hellre köpt där än blocket. Ganska mycket feta bilar som finns.

ska man sova nu kanske..
inge flyt i tråden längre :rolleyes:

och man ska vara ungast o piggast :va

Har aldrig varit så pigg som jag är nu och är 28. När man var 17-18 orkade man ju ingenting..

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ganska många är rätt original förutom att motorn inte är matching. Fast vad gör egentligen det.

Inte gör det mig nånting, men det kan ju innebära att det suttit mindre motor i original vilket är precis vad jag pratar om.
Ska kolla där:tummenupp

Edit: Dyrt och fint var det, inte ens i närheten av vad jag hoppas hitta:D

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

Har aldrig varit så pigg som jag är nu och är 28. När man var 17-18 orkade man ju ingenting..

ne latjävel e man fantemej :)
e iallfal ledig hela eftermiddagen imorgon nästan, skönt som fan!

bud på o sola o gyma lite extra

pluspoäng till maglan!:tummenupp

orkar dock lite till nu

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ja du lillen, orkar man inte vara vaken så får man sova :D Vi dömer ingen här, alla får vara precis hur dom vill :D

Precis, vi dömer ingen! Hur går det för dig? Har du fått upp humöret? ==)

Inte gör det mig nånting, men det kan ju innebära att det suttit mindre motor i original vilket är precis vad jag pratar om.
Ska kolla där:tummenupp

Edit: Dyrt och fint var det, inte ens i närheten av vad jag hoppas hitta:D

Ja precis, man vill ju ha en bil med rejäl bakaxel och som är byggd för motorn. Inte så vanligt att man hittar en bil med 12-bultad bakaxel dock... Vilket som du säger tyder på att mycket inte är original.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
åh.. otur :( ditt oidentiferade trimrör då?

Sålt till samma kille som skulle ha hojjen, dock inte han som har grejjorna mer, ingen aning om vem som har det nu. Har bara BMW och 9-R grejjor nu.

Har du en stadig tomatlåda och gott om pulver så spinner det ändå, tro mig:fakta Sen så har ju de flesta lådor kickdown eller motsvarande, så du kan ju växla i stort set som du vill bara genom att veta hur du ska sköta gasen. Tomatlåda äger:fakta

Klart det spinner bara du har lite mos, men man har betydligt mer kontroll med koppling.

Sen kan man ju koppla ut baken i kurvorna med, sen slirar man till lite på kopplingen så byter bilen håll. :) Men sånt slutar bara i skogen ändå om man försöker på det med en gamal '70-tals jänkare, så det är mest för att det känns råare med låst låda och full kontroll över kuggarna. :)

Såg en billig valle med 8a som hade vart skojj att ha som pilsnerhäck faktiskt dock, men hade precis tjöpt donator bil till BMW:n då så det fick va, man säljer ju inte hojjen för att ha hobby bilar liksom! :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Men? Fick jag en +poäng? Ååååå så rörd jag blir! :) :krama

Man vet väl hur man behandlar de motsatta könet :arsele

Ah okej sjp, de e lungt, bygger och räknar ut egna avgasrör men jag skulle gärna velat använda den arrow ljuddämparen:krama

Orkar man dra på sig arbetet med att bygga en ny bakdel i plåt?

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Man vet väl hur man behandlar de motsatta könet :arsele

Ah okej sjp, de e lungt, bygger och räknar ut egna avgasrör men jag skulle gärna velat använda den arrow ljuddämparen:krama

Orkar man dra på sig arbetet med att bygga en ny bakdel i plåt?

Nu är man inte ens "dam" utan ett "det motsatta könet" Och JA, jag kan konsten med att vrida och vända på precis allting och få det till att det är erat fel! :rofl

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Varför skulle du vilja göra det? :va

Går säkert ok att göra om man är lite händig, men orginal är ju snyggast, på en hojj som miton iaf!

jag vet inte.. jag har ett sjukt behov att alltid och ha något o pilla med saker som jag gillar,
det är en fördel för mina flickvänner :rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja precis, man vill ju ha en bil med rejäl bakaxel och som är byggd för motorn. Inte så vanligt att man hittar en bil med 12-bultad bakaxel dock... Vilket som du säger tyder på att mycket inte är original.

Exakt, och en stadig låda med.
Jo, precis. Det finns ju en del bigblock i omlopp, men det är definitivt ovanligare på småbilar så som jag ser det. Och även om det finns småttingar med BB så är de sällan original, sällan ordentligt byggda och sällan billiga trots allt. Å andra sidan så är det stora originalarna ännu dyrare så... Pest eller kolera.

Jag vet bara att jag vill ha en caddy, det är trevliga bilar:) Jag glider hellre med stil i en stor pråm, det är skön åkning det:D

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping