Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad är det här med kung?:va

Du är en sucker för lite smicker :rofl :)

Nedräkning för sthlm har börjat! (4 dagar kvar :) )

Nu ska jag sova igen!

Natti natt på er alla :krama

Tråkig du är!

Godnatt gamlo:krama

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
sitter och fångar upp tjejer på knullkontakt.se aka sporthoj :hihi

Va, vad svamlar du nu om?:D

Det enda jag sett av SH-brudarna IRL var på vilseturerna, och då pratade jag bara, inget annat, med fyra av dem:D

Edit:

http://www.blocket.se/eslov/Cadillac_Coupe_de_Ville_SOMMARPRIS_26021962.htm?ca=23_10&w=3

Jag vill haaaaa!:kär

Hoppas att jag får ut gott om kosing för min invaliditet, har jag betalat försäkringspengar hela livet får de fan punga ut nu när det faktiskt hänt något! Jag vill ha jänkare:yoparty

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Va, vad svamlar du nu om?:D

Det enda jag sett av SH-brudarna IRL var på vilseturerna, och då pratade jag bara, inget annat, med fyra av dem:D

Edit:

http://www.blocket.se/eslov/Cadillac_Coupe_de_Ville_SOMMARPRIS_26021962.htm?ca=23_10&w=3

Jag vill haaaaa!:kär

Hoppas att jag får ut gott om kosing för min invaliditet, har jag betalat försäkringspengar hela livet får de fan punga ut nu när det faktiskt hänt något! Jag vill ha jänkare:yoparty

Dem e fina demdär..men det måste va cab!
Gled lite Bonneville 66a o Impala 65a igår

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är det olämpligt att åka och "sova" hos en chey, när jag ska på dejt med en annan chey jag faktiskt gillar på torsdag? Ja?

Är man i ett förhållande eller liknande är det ju det. Annars vettefan faktiskt, om ni bara stämmt första träff då. Dock är det ju värt att tänka på att hon kanske (antagligen) inte tycker likadant. Är man schysst så respekterar man ju detta, annars skyddar man bara sin egen röv...

Kvinnokarl, varför det nu då?:D

För du är inte särskillt manlig. :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hur många % invalid är du`?

Inte fastställt ännu, men ett par procent är det garanterat. Och jag har tre bolag som ska få pynta för det.

Fick min arm bruten ur led (misshandel) för ett par år sen, och nu har jag dagligt ont och ganska gravt nedsatt rörlighet i axeln. Har tappat ca 20-30% av rörligheten, och när man börjar närma sig "gränsen" så får jag rejält ont. Framförallt jobbigt är det med sömnen, jag måste sova på sidan med en kudde under armen för att inte få ont. Om "armen" hänger i sitt fäste eller närmar sig gränsen för ledens nuvarande rörlighet så gör det ont, och gränsen gör bland annat att jag inte kan ligga på den armens sida med armen platt mot madrassen utan den liksom svävar en bit upp i luften och sliter i leden. Och problemet är att jag rör mig mycket i sömnen så den kudden brukar försvinna under natten, vilket innebär att jag vaknar med ont ett par gånger varje natt. Sen så gör det ont när jag lyfter tungt eller får armen i en jobbig vinkel. Själva leden är ganska svag liksom, så jag tål inga större krafter på den. Allt som sträcker i leden gör ont, och all kraft som appliceras på sträckningen gör skitont.

Men jag vet inte hur många procent det blir, det får väl vara upp till doktorn. Ska in på undersökning nu snart.

Dem e fina demdär..men det måste va cab!
Gled lite Bonneville 66a o Impala 65a igår

Skulle också vilja ha en cab, men jag är lite sucker för 67:ans coupe de ville... Snyggaste caddyn någonsin enligt mig. Och jag hittar ingen cab 67:a på blocket:(

För du är inte särskillt manlig. :tungan

Manligare än du fjunis;)

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Inte fastställt ännu, men ett par procent är det garanterat.

Men jag vet inte hur många procent det blir, det får väl vara upp till doktorn. Ska in på undersökning nu snart.

Låter inget skoj alls, går det ej att operera till det bättre?
Ett tips, har du en bra läkare fråga han vad han tycker invaliditeten ungefär kommer ligga på. Då vet du att du inte blir helt blåst av försäkringsbolaget när de sätter %.

Sen när läkaren har gjort undersökningen och skickat det för bedömning till fb, läs igenom noggrant i lugn och ro då de är dåliga på att skriva med allt som du har problem med.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Inte fastställt ännu, men ett par procent är det garanterat. Och jag har tre bolag som ska få pynta för det.

Fick min arm bruten ur led (misshandel) för ett par år sen, och nu har jag dagligt ont och ganska gravt nedsatt rörlighet i axeln. Har tappat ca 20-30% av rörligheten, och när man börjar närma sig "gränsen" så får jag rejält ont. Framförallt jobbigt är det med sömnen, jag måste sova på sidan med en kudde under armen för att inte få ont. Om "armen" hänger i sitt fäste eller närmar sig gränsen för ledens nuvarande rörlighet så gör det ont, och gränsen gör bland annat att jag inte kan ligga på den armens sida med armen platt mot madrassen utan den liksom svävar en bit upp i luften och sliter i leden. Och problemet är att jag rör mig mycket i sömnen så den kudden brukar försvinna under natten, vilket innebär att jag vaknar med ont ett par gånger varje natt. Sen så gör det ont när jag lyfter tungt eller får armen i en jobbig vinkel. Själva leden är ganska svag liksom, så jag tål inga större krafter på den. Allt som sträcker i leden gör ont, och all kraft som appliceras på sträckningen gör skitont.

Ajfasen, har liknande problem i ena axeln, den vill liksom "trilla ur" rakt neråt om jag inte spänner muskeln. Gör inte så ont för mig dock nomalt, fasen om man vrider armen bara och släpper tillbaks i fel läge dock, inte kul! :eek:

Det är gammal kampsportsskada dock, så jag får väl skylla mig själv.

Fick ju en del för mitt ben iofs när jag var i diket med hoj, men inte några tjöpa dyr bil pengar det inte...

Manligare än du fjunis;)

Fjunis & fjunis, samma årgång som du ju! :tungan

Fasen vaad jag kännde mig gammal i fredags på krogen. :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Låter inget skoj alls, går det ej att operera till det bättre?
Ett tips, har du en bra läkare fråga han vad han tycker invaliditeten ungefär kommer ligga på. Då vet du att du inte blir helt blåst av försäkringsbolaget när de sätter %.

Sen när läkaren har gjort undersökningen och skickat det för bedömning till fb, läs igenom noggrant i lugn och ro då de är dåliga på att skriva med allt som du har problem med.

Operationer görs bara om man har återkommande problem med att den hoppar ur led, och det har jag som tur inte. Jag kämpade hårt med min sjukgymnastik och rehab samt min träning efter det för att bygga upp musklerna kring fästet just för att hålla den på plats (fick höra att det var det bästa jag kunde göra för att minska risken för operation då musklerna bidrar till att stärka upp leden).

Å andra sidan så kan det ha en del att göra med att jag är försiktig också, låter mig inte hamna i en situation som kan innebära en ny luxation. Men man känner att det sliter i leden om man inte håller emot med musklerna när man exempelvis lyfter något tungt, jag måste liksom hålla armen på plats själv. Skulle jag bara låta armen hänga, greppa tag i exempelvis en matkasse och lyfta med knäna utan att hålla emot med axelmusklerna så tror jag att den skulle hoppa. Det gör i alla fall sjukt ont när det bara händer lite, dvs inte så mycket tyngd. Sjukt obehagligt känns det, som om armen nästan ska säga plopp och falla en decimeter nedåt liksom...

Förstår, bra tips. Men är det inte läkaren som sätter procenten? Hade för mig att det var upp till honom att undersöka och avgöra hur många procent det handlar om och att bolagen bara får bedöma om det är rimligt eller ej.

Ska läsa igenom det extremt noga, tack för tipset.

Ajfasen, har liknande problem i ena axeln, den vill liksom "trilla ur" rakt neråt om jag inte spänner muskeln. Gör inte så ont för mig dock nomalt, fasen om man vrider armen bara och släpper tillbaks i fel läge dock, inte kul! :eek:

Det är gammal kampsportsskada dock, så jag får väl skylla mig själv.

Fick ju en del för mitt ben iofs när jag var i diket med hoj, men inte några tjöpa dyr bil pengar det inte...

Fjunis & fjunis, samma årgång som du ju! :tungan

Fasen vaad jag kännde mig gammal i fredags på krogen. :gnissla

Det har som tur är inte hänt mig ännu, men det känns precis sådär som att det ska hända varje gång man råka glömma att hålla emot bara en tusendels sekund vid något lyft. Fast jag har ont bara av den lilla spänningen i leden, rejält ont. Vill inte ens tänka på hur det faktiskt skulle kännas om det hoppade igen, smärtan jag upplevde när den gick ur led var det värsta jag någonsin varit med om... Fick höra av doktorn sen att en axelluxation är något av det mest smärtsamma man kan uppleva, jämförbart med skottskador exempelvis. Vet inte om det stämmer, men ont gjorde det och jag vill aldrig uppleva det igen.

Det finns ju de med överrörliga leder som kan plocka saker i och ur som de vill utan att få ont, men min bröts ur led med ganska brutal kraft vilket trasade sönder hela fästet. Tog ett bra tag att läka och är långt ifrån bra...

Äh, du är ändå yngre:tungan

Vad hände då då?

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Förstår, bra tips. Men är det inte läkaren som sätter procenten? Hade för mig att det var upp till honom att undersöka och avgöra hur många procent det handlar om och att bolagen bara får bedöma om det är rimligt eller ej.

Ska läsa igenom det extremt noga, tack för tipset.

Nej läkaren skriver endast ner vad du säger och sen gör han en medicinsk bedömning och kollar att du inte överdriver dina problem.
Skriv ner innan du går dit vilka problem du har och i vilka vinklar som är värst.
Får du en kass läkare vill det ska vara över på 5min då det är på deras "fritid" så stå på dig där.

Har du advokatskydd i din försäkring kan du säga till din handläggare att du vill kolla med en sådan. Själv gjorde jag så och då höjde de % så jag blev nöjd.

Själv åkte jag cross och kraschade efter ett hopp när min led hoppade ner några cm

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
*Ledproblem*

Äh, du är ändå yngre:tungan

Ja, min måsste vara lite åt det överrörliga hållet, för det gör itne speciellt ont om den inte kommer "tillbaks" i fel läge, för det gör förbannat ont. Men min gör defenitivt mindre ont än den gjorde i början. Har inte varit till någon läkare och fått diagnos på det, men armen vill trilla ned ett par cent lägre än normalt, och det låter sådär smarrigt klatchigt, och sen går det att vrida lite hur som hellst (men det gör ont som fan), så jag antar att den måste gå ur led. Började efter att jag landade på armen när jag for huvet först mot golvet och böjde den bakåt på nått onaturligt sätt, inte skönt.

Rätt lindrigt nu dock, hoppas det blir samma för dig. :tummenupp

Vad hände då då?
Näh inte hände det så mycket, jag och en polare, som är några månader äldre, satt på "gubbhyllan" och drack lite öl och småpratade, när vi märkte att vi var dom äldsta på hela stället. Var bara '92:eek:r nästan. :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nej läkaren skriver endast ner vad du säger och sen gör han en medicinsk bedömning och kollar att du inte överdriver dina problem.
Skriv ner innan du går dit vilka problem du har och i vilka vinklar som är värst.
Får du en kass läkare vill det ska vara över på 5min då det är på deras "fritid" så stå på dig där.

Har du advokatskydd i din försäkring kan du säga till din handläggare att du vill kolla med en sådan. Själv gjorde jag så och då höjde de % så jag blev nöjd.

Själv åkte jag cross och kraschade efter ett hopp när min led hoppade ner några cm

Ok, jag förstår. Ska sätta mig ner och skriva ihop något innan det är dags.
Ok, så man har rätt att få det grundligt gjort oavsett? Han får alltså inte skicka iväg mig efter fem min bara sådär?

Jo, har hört att det lönar sig att överklaga. Får kolla upp det där med advokatsskydd.

Aj, låter inte skönt... Har du ont av det eller hur yttrar det sig? Hur många procent fick du för det?

Ja, min måsste vara lite åt det överrörliga hållet, för det gör itne speciellt ont om den inte kommer "tillbaks" i fel läge, för det gör förbannat ont. Men min gör defenitivt mindre ont än den gjorde i början. Har inte varit till någon läkare och fått diagnos på det, men armen vill trilla ned ett par cent lägre än normalt, och det låter sådär smarrigt klatchigt, och sen går det att vrida lite hur som hellst (men det gör ont som fan), så jag antar att den måste gå ur led. Började efter att jag landade på armen när jag for huvet först mot golvet och böjde den bakåt på nått onaturligt sätt, inte skönt.

Rätt lindrigt nu dock, hoppas det blir samma för dig. :tummenupp

Näh inte hände det så mycket, jag och en polare, som är några månader äldre, satt på "gubbhyllan" och drack lite öl och småpratade, när vi märkte att vi var dom äldsta på hela stället. Var bara '92:eek:r nästan. :va

Ok, förstår... Du åkte aldrig in för det där med första skadan då eller? Jag blev ju akutbehandlad och fick armen fixerad i en konstig vinkel med hjälp av en skum kudde med remmar som jag sedan satt fast i i tre månader för att det skulle läka så bra som möjligt. Din kanske bara är taskigt läkt?

Så här ser det ut om man är dubbelledad i alla fall, då kan man få saker att ploppa ur led lite hur man vill utan att det gör ont:

[YOUTUBE-ID]hGOTf3Xl6Qs[/YOUTUBE-ID]

Nja, jag har haft det här ett bra tag nu, och läkarna sa att det aldrig kommer bli helt bra redan när jag skadade mig... Så det är nog kört är jag rädd. Det går ju som tur är att leva med, men lite surt är det... Fick lägga av med rätt mycket när jag skadade mig, kampsport och gymnastik var ju bara att glömma i rätt stor utsträckning... Så man känner sig ganska handikappad ändå:(

Last edited:
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...