Tråden för de nattaktiva!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Ja, det är inte mer än rätt att du bjuder henne på en ridtur. :tummenupp

Läste en jävligt intressant artikel i Populär Historia (tror tidningen heter så iaf) om lobotomi. Rätt otrevlig "behandling" måste man ju säga, antar att ni inte gör såna roliga saker nuförtiden... :D

man e ju en gentleman :hihi

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ja, det är inte mer än rätt att du bjuder henne på en ridtur. :tummenupp

Läste en jävligt intressant artikel i Populär Historia (tror tidningen heter så iaf) om lobotomi. Rätt otrevlig "behandling" måste man ju säga, antar att ni inte gör såna roliga saker nuförtiden... :D

Den i allmänheten kända "klassiska lobotomin" då man separerade pannlobens nervbanor till de ställena där de "känslomässiga" fanns, används nog inte ens längre.

Kemisk lobotomi finns dock. Via piller, som ger ungefär samma effekt, man bara existerar.

Finns ju dock än idag ECT (Terapi med elchocker). Ganska vidrigt men väldigt effektivt.

Men som förr, stängde in barn i celler med plastflaskor fastsurrande runt händerna hela livet för att de inte skulle riva sig. Diverse sjuka experiment på barn osv.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Den i allmänheten kända "klassiska lobotomin" då man separerade pannlobens nervbanor till de ställena där de "känslomässiga" fanns, används nog inte ens längre.

Kemisk lobotomi finns dock. Via piller, som ger ungefär samma effekt, man bara existerar.

Finns ju dock än idag ECT (Terapi med elchocker). Ganska vidrigt men väldigt effektivt.

Men som förr, stängde in barn i celler med plastflaskor fastsurrande runt händerna hela livet för att de inte skulle riva sig. Diverse sjuka experiment på barn osv.

fyfan..
får du inte mardrömmar och blir typ rädd för dom enkalste sakerna? hade fan nog inte pallat trycket

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Bara tjata på, jag är här till 5:30 om jag orkar hålla mig vaken:D

åhåh:D perfekt!

kul o va motsatta könet ?:tungan

får man fråga en liten sak,
om en tjej på häst kommer förbi en varm dag och säger "hurfan orkar du göra det i värmen osv blabla" e de då perfekt o säga, "ja men kom in och rid istället då?"

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Vad jobbar du med då?

Jag jobbar i ett pannhus, ånga, turbiner, kemikalier och övervakning så inget fancy men jag gillar mitt jobb:)

åhåh:D perfekt!

kul o va motsatta könet ?:tungan

får man fråga en liten sak,
om en tjej på häst kommer förbi en varm dag och säger "hurfan orkar du göra det i värmen osv blabla" e de då perfekt o säga, "ja men kom in och rid istället då?"

Jag jobbar med bara män så är van....

Självklart är det ok, om tjejen har humor så skrattar hon säkert och ger ett skamligt förslag tillbaka

Last edited:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r

Jo, det där med elchocker har jag hört om. Man har ju hört om en del intressanta experiment från den gamla onda tiden. :tummenupp

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag jobbar i ett pannhus, ånga, turbiner, kemikalier och övervakning så inget fancy men jag gillar mitt jobb:)

Jag jobbar med bara män så är van....

Självklart är det ok, om tjejen har humor så skrattar hon säkert och ger ett skamligt förslag tillbaka

nja hon fnittra till lite men fick ett "nejtack, men du kan få bjuda mig p åett glass vatten sålänge"

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
fyfan..
får du inte mardrömmar och blir typ rädd för dom enkalste sakerna? hade fan nog inte pallat trycket

Man blir som van, skräckfilmer är jag fortfarande sjukt rädd för dock.

Blir som annorlunda i jobbet. Visst är det lite hårt ibland när det skriks hela nätterna och sånt. Sen finns ju våldsbilden alltid med. Den är väl inte så speciellt rolig. En rädd människa är inget man vill bråka med i onödan

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Låter som ett ganska soft jobb. Själv ligger alla här och sover tror jag, så det blir nog en lugn natt får vi hoppas på =)

Jo, det är oftast soft, har inte gjort många knop sen jag kom hit idag, he he.

Men ditt jobb verkar vara lite läskigt. Min gammalmorfar blev utsatt för lobotommi el vad det nu heter. Har bara hört en massa historier om vad de gjorde med honom:(

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!