Tråden för de nattaktiva!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Nu är jag ingen farsa... Men jag hade aldrig begärt att mannen ska ge upp det som ger honom lite extra glöd i vardagen. Enbart att han ska tänka på att det finns någon/några som väntar hemma och köra med lite sunt förnuft. :)

Säger det igen. Och detta säger du nu när du inte är singel:D

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
sant, har bara liter mer än 1 år som trafikant erfarenhet

1år är ingenting alls att komma med tyvärr. Men det är ju bättre än ingenting alls iofs.:tummenupp

Wiiieeeeee! nu är snart tvätten ihopvikt och undanstoppad, sängen nybäddad och ögonlocken är heavy as hell! :) :yoparty

Är det inte det man har kärring till?

Ja just jäklar. Du är ju en ja...:tungan

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Nej, men man tänker efter både en och två ggr innan man gör något.
När man är 16år tänkar man inte på konsekvenserna så värst mycket.
När man är äldre och mer erfaren och har sett en hel del på vägarna så tänker man lite annorlunda.

Min dotter kommer fram till mig och frågar om hon får åka med (hon är tre år). Och sonen kommer och frågar om han får köra fyrhjuling.
I dag när han körde ett par varv runt huset så började dottern grina. För hon ville åka fyrhjuling med pappa.:)

kommer aldrig någonsin låta mina barn sätta sig på en fyrhjuling, kommer aldrig själv sätta mig på en heller,

2 av mina vänners pappor har blivit dödade i trafik när dom skulle göra en sväng och kom fel, samt 1 som min pappa kände som låste sina bromsar och flög åt helvete,

jag har den erafrenheten av de men hade jai nte haft de hade jag nog inte tyckt så

EDIT:
1 år=kan köra miton lika enkelt som en moped,
samt har redan lärt mig de mesta i trafiken med hjälp av de, fast motorväg osv är ju inget man prövat på värst så mkt med miton än

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har varit med om mycket ute på vägarna... Ett litet misstag som höll på att bli ett helvetes misstag. Vart nära på att köra på vilt flertalet gånger, När jag körde flaka så gled jag NÄSTAN in i en sprillans ny V70.
Kom för brätt med flakan också och var VÄLDIGT nära på att välta i 40 km/h

Finns mycket mycket att rabbla upp som hänt mig de närmsta 2 åren

Jag har lite erfarenhet vad jag inte ska göra :). Men viltet kan man aldrig få för mycket lära av på vägen.

Fraden vad kör du för lastbil(?) skruttig ihopfallande Volvo eller en Scania kanske?

Last edited:

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23

Förra gången så sa du att du inte har några spärrar:D, eller vad det var.

kommer aldrig någonsin låta mina barn sätta sig på en fyrhjuling, kommer aldrig själv sätta mig på en heller,

2 av mina vänners pappor har blivit dödade i trafik när dom skulle göra en sväng och kom fel, samt 1 som min pappa kände som låste sina bromsar och flög åt helvete,

jag har den erafrenheten av de men hade jai nte haft de hade jag nog inte tyckt så

Det är inte fyrhjulingarnas fel att personer inte kan köra.
Jag har kört ett par tusen mil med fyrhjulingar och har ALDRIG skadat mig. Jag känner till en fyrhjulingsolycka i Skåne med dödligutgång. Han körde full och blåste rätt ut på en trafikerad väg.

99% utav dom som omkommer på fyrhjulingar är alkoholpåverkade.

Jag har känt ett par st som har kört hoj och som har dött. Inte slutar jag att köra hoj för det. Eller bil för den delen. Eller springer, eller går.

Då är tvåhjulingar mkt mer farligare än vad fyrhjulingar är.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Fraden vad kör du för lastbil(?) skruttig ihopfallande Volvo eller en Scania kanske?

Tyvärr är det mest Volvo jag kör. Föredrar Scania.
I dag så blev det den äldsta bilen utav dom fyra volvo bilarna jag brukar köra. Den är ifrån -03. Och det är ett 25.25m ekipage.
Den nyaste bilen i det gänget är en -09.
Men har även kört -10 volvosar också. Men scania är alltid scania för mig. Oavsett skick och ålder.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det är väl en moped?:va

Jupp det är en moped fast "halv" vuxet chassi.

På tal om fyrhjulingar. En idiot här i Boxholm åkte i tunneln i den högsta fart han kunde. Kan fixa bild på tunneln imorgon och posta bild här.

Men det är 2 cykelfiler som inte alls är stora (1 meter per fil?) och sen trottoarkant och trottoar på sidan.

Där körde han i högsta möjliga fart han kunde med sin breda fyrhjuling som tog upp båda cykelfälten, En jäkla tur man inte mött honom med flaka eller moppe... Det skulle bli sjukhus vad man än hade på cykelfilen.

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Haha, jag vet! :D

Men regeln är: Ska mannen få pyssla med sin hobby så ska jag få hålla på med min! Har några rötägg till X som inte höll med mig...

Håller med. Har länge tjatat på frugan att hon ska skaffa sig en hobby. Sagt och gjort. Nästa vecka åker vi ner till Skåne och köper en vovve till henne. Blir en Bordercollie så hon får sällskap på jobbet som sagt var (tror jag har nämnt detta tidigare i den här tråden).

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har aldrig förstått det där med flick- och pojkvänner som ska försöka begränsa sin respektives hobbyutövande... Vafan, om människan nu har en hobby som gör honom/henne glad så borde väl den andre kämpa så mycket som möjligt för att han/hon ska få fortsätta göra det!? Önskar man inte sin allra närmaste all lycka eller vad?:confused:

Skulle aldrig få för mig att begränsa min flickväns hobbyutövande, vare sig det var cliffdiving, fallskärmshoppning, hojåka eller bungyjump. Vill att hon ska vara lycklig, och blir hon lycklig av att göra vad det nu är hon gör så ska hon såklart få göra det:)

Tyvär tänker hon inte likadant utan sa blankt nej när jag berättade att jag successivt vill bygga upp en liten samling exklusiva bilar och hojar... "Nej, fan heller. Du kan få ha en hoj, en vardagsbil och en lite roligare bil, men inte mer" blev svaret:huvet Tack för den älskling:D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tyvärr är det mest Volvo jag kör. Föredrar Scania.
I dag så blev det den äldsta bilen utav dom fyra volvo bilarna jag brukar köra. Den är ifrån -03. Och det är ett 25.25m ekipage.
Den nyaste bilen i det gänget är en -09.
Men har även kört -10 volvosar också. Men scania är alltid scania för mig. Oavsett skick och ålder.

Känns som Volvo börjar rasa samman... (bara de nyare modellerna)

Hört mycket om de nu senaste året.

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jupp det är en moped fast "halv" vuxet chassi.

På tal om fyrhjulingar. En idiot här i Boxholm åkte i tunneln i den högsta fart han kunde. Kan fixa bild på tunneln imorgon och posta bild här.

Sin jag skrev innan. Det kvittar vad det är för fordon. Det är alltid föraren som är dum i huvudet. Inte maskinen (om det inte är en Volvo då).

Skulle aldrig få för mig att begränsa min flickväns hobbyutövande, vare sig det var cliffdiving, fallskärmshoppning, hojåka eller bungyjump,

Swingerklubbsmöten m.m...:D

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har aldrig förstått det där med flick- och pojkvänner som ska försöka begränsa sin respektives hobbyutövande...

Typ mor min som inte gillar att farsan och jag jagar och har intresse av jakt och lite pangpang grejor. :mad:

Fan det är ju skit gött och sitta på morgonen ute i skogen och det är helt lugnt och ljudlöst och man kan slappna av från precis ALLT annat :tummenupp.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Sin jag skrev innan. Det kvittar vad det är för fordon. Det är alltid föraren som är dum i huvudet. Inte maskinen (om det inte är en Volvo då).

Ja då... Jag påpekade inte maskinen (tror jag inte(de va inte meningen isåfall).

Hehe jo det där med Volvo :rolleyes:.

Men äldre modeller värkar jue vara rena pansarvagnar :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Typ mor min som inte gillar att farsan och jag jagar och har intresse av jakt och lite pangpang grejor. :mad:

Fan det är ju skit gött och sitta på morgonen ute i skogen och det är helt lugnt och ljudlöst och man kan slappna av från precis ALLT annat :tummenupp.

Morsan var inte heller helt förtjust när farsan och jag bestämde oss för att tjöpa hoj...:gnissla Men sen tog hon också hojkort:yoparty :D

Jakt skulle jag vilja börja med, har bara inte kommit mig för... Får ta tag i det!

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...