Tråden för de nattaktiva!

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Jaha, då sitter man här igen.
Och kommer troligen att göra så varannan vecka under sommaren.
Jobb som gäller fram till 06.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Sitter på Best Western Hotel Jägersro efter en omväxlande dag.
Har varit med snubben jag assisterar ner till Holland i några dagar.
Mot min inrådan skulle han prompt hyra en Cheva Van -03.
Törstigt och knappt körbart as.
19 timmar tog resan ner, vi trodde det skulle gå snabbare upp.
Icke.
Först muppade GPS:en ur, så vi hamnade borta i helvete i Tyskland.
Sen började bilfan låta värre och värre, för att till sist få (troligtvis) diffen och hela bakaxeln sprängd mitt i Öresundstunneln.
Jävlar, va roligt.
Danskarna var iaf snabba på att skicka ut snutbilar, räddningsbilar och bärgare.
Byte av bärgare efter svenska gränsen, så ett par timmar till gick där.
Roliga snubbar dock, bärgarna.
Odenplans specialbilsuthyrning kommer att få det svettigt som fan, eftersom de nu får stå dels för reparationer, dels hotell (3 pers) och sist, men inte minst: Chiefen kommer att kräva alla hyrpengar tillbaka, eftersom att vi via bärgarna får reda på att skrotet ju för fan varken är påställt eller försäkrat!
Vilken jeffla röra.
Få se nu om det kan bli nån timmes sömn innan de kommer ner med utbytesbilen.
Ytterligare en utgift för dem...

Ja, shit, asså.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Roliga snubbar dock, bärgarna.

Jobbade med 2 styck bärgare i höstas i några veckors tid. Roligt som sjuttsingen är jobbet. Dock är det ju många timmars väntan ibland men där jag var körde de gas och virke transporter också. Men ibland fick jag känslan att de var alldeles för seriösa. Men det kanske bara var jag som inte hade växt upp än.


Jaha, Sovit 30 minuter MAX. Somnade in med lugn och skön musik sen kom farsan ner och skulle åka tidigt till jobbet då han hade 6 timmar till sin arbetsplats och stängde av min sköna musik. Åskan gick inatt och då brukar det vara kvav luft. Det är väll största anledningen varför jag inte kan sova.

Nu satte jag mig vid datorn och efter 2 minuter så är min säng erövrad av en hund. Illamående är jag också, å ont i överarmen. Får se om jag blir lite piggare när jag får den nya skärmen idag. Om den kommer idag, Den är i Örebro just nu. Hoppas den inte åker ner till Jönköping före bara.


Haha, Paketet åkte ner till Jönköping. Kanske jag får paketet nu direkt på morgonen? :banana
 
Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Jaha, då sitter man här igen.
Och kommer troligen att göra så varannan vecka under sommaren.
Jobb som gäller fram till 06.

Igår lyckades man se hela matchen Vancouver-Boston, gå igenom alla nya annonser på Blocket ett par ggr och hitta massa saker som man "behöver"...

Undra vad man ska göra inatt :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jahopp, fy fan va gött det är med ny lägenhet.

Äntligen kan man sitta uppe o surfa fast tjejen vill gå o lägga sig.
Fast de va rätt tråkigt så jag går nog också o lägger mig :D
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jobbade med 2 styck bärgare i höstas i några veckors tid. Roligt som sjuttsingen är jobbet. Dock är det ju många timmars väntan ibland men där jag var körde de gas och virke transporter också. Men ibland fick jag känslan att de var alldeles för seriösa. Men det kanske bara var jag som inte hade växt upp än.


Jaha, Sovit 30 minuter MAX. Somnade in med lugn och skön musik sen kom farsan ner och skulle åka tidigt till jobbet då han hade 6 timmar till sin arbetsplats och stängde av min sköna musik. Åskan gick inatt och då brukar det vara kvav luft. Det är väll största anledningen varför jag inte kan sova.

Nu satte jag mig vid datorn och efter 2 minuter så är min säng erövrad av en hund. Illamående är jag också, å ont i överarmen. Får se om jag blir lite piggare när jag får den nya skärmen idag. Om den kommer idag, Den är i Örebro just nu. Hoppas den inte åker ner till Jönköping före bara.


Haha, Paketet åkte ner till Jönköping. Kanske jag får paketet nu direkt på morgonen? :banana

Kan inte du byta avatar till den övermysiga katten igen? Du var så mysig innan du bytte till den blottande bananen.. :)

Man behöver inte vara kaxig på forat för att få respekt:tungan(tänkt skriva detta sista veckorna)

Jobba... :klappar jobba... :klappar

Vad ska man sysselsätta sig med inatt då? :va

Du kan försöka hitta bästa siten för mig att beställa skor på. Från england eller tyskland beroende på bästa pris och hur fin hemsidan är!:tummenupp
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ska dricka upp mitt te, sen åker jag 6 mil med hojjen för att dela ut lite tidningar.

Baahh.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Det slog mig just att jag är nattaktiv men jobbar 07-16. Undrar hur bra mina sömnrutiner är för kroppen egentligen. Sover alltid ett par timmar efter jobbet :huvet
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Det slog mig just att jag är nattaktiv men jobbar 07-16. Undrar hur bra mina sömnrutiner är för kroppen egentligen. Sover alltid ett par timmar efter jobbet :huvet

Det som är bra med nattjobb, man brukar kunna passa in nån timmes sömn på jobbet. :tummenupp

Att ha betalt för att sova är ju nästan bättre än att gå på toa på arbetstid. :D
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Pjuuuh, tur att det gick bra.

Men håll lite mer avstånd nästa gång.

Jag har provat det där utan att missa bilen.
Det gjorde ont :crash

Ja, vad ska man säga?
Vi höll avstånd? Uppenbarligen inte. Inte ens i 70km/h är 20-30m nog. Det visar sig snabbt när alla stannar och varenda en har 5m för lite. Inte helt otypiskt dock med en "obesiktigad" amerikanare som inte har blinkers (för att det är fult) men ska vänster in på en grussväg ingen vet om.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ja, vad ska man säga?
Vi höll avstånd? Uppenbarligen inte. Inte ens i 70km/h är 20-30m nog. Det visar sig snabbt när alla stannar och varenda en har 5m för lite. Inte helt otypiskt dock med en "obesiktigad" amerikanare som inte har blinkers (för att det är fult) men ska vänster in på en grussväg ingen vet om.

I 72 km/h färdas du 20 meter per sekund, tänk på tre sekunders regeln.
Man blir förvånad hur långt bort man hamnar när farten ökar.

iaf, skönt att det gick bra, och snygg burn med framhjulet :yoparty
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Segt så här dags, aldrig nån som uppdaterar på Sporthoj. Inläggen man läste strax efter 00 är orörda. Aja... det är nu man läser allt man inte skulle läsa annars :tungan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top