Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm... Apropå att inte kunna somna, när jag har mina stråk av insomnia så går jag ut och går. Ibland hjälper det, när det inte hjälper så har man tid att fundera på saker och ting, och hitta på dumheter. Och som alla vet så är meningen med livet att hitta på dumheter. Hah! In vino veritas, som romarna sa.
Annars sitter jag bara o svamlar hela nätterna på forum. >.<

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du är alltid så glad om nätterna:D

Lätt :D
O nu måste jag gå ut o gå! :gnissla

Tjatade på tjejen på dagen idag att vi ska dra ut o göra nåt så vi kommer ut, men neeh, men NU vill hon minsann ut o röra sig:huvet

Heh..

Fast de e ju rätt gött o gå ut o få lite frisk luft på "kvällen"

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hmm... Apropå att inte kunna somna, när jag har mina stråk av insomnia så går jag ut och går. Ibland hjälper det, när det inte hjälper så har man tid att fundera på saker och ting, och hitta på dumheter. Och som alla vet så är meningen med livet att hitta på dumheter. Hah! In vino veritas, som romarna sa.
Annars sitter jag bara o svamlar hela nätterna på forum. >.<

Anledningen till att jag inte kan somna är att min skadade axel gör ont... Minns ni hur det brukade vara att ha växtvärk när man var liten? En ilande smärta inne i benen exempelvis som vägrade gå över och som gjorde så ont så man låg och grät hela nätter? Det har jag i min vänstra axel just nu, gånger tio sisådär. Kan knappt hålla den uppe så ont det gör... Råkade sova på den inatt, och givetvis straffar det sig med konstant värk hela dagen efter. Strålar upp i nacken gör det dessutom, är helt öm i hela vänstra sidan av överkroppen... Jag önskar fan att jag ska stöta ihop med killen som gjorde det här mot mig på krogen en sen kväll någon gång och att han ska börja mucka med mig, isåfall slår jag fan ihjäl den fan!:mad: Hatar min arm...:gråta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Lätt :D
O nu måste jag gå ut o gå! :gnissla

Tjatade på tjejen på dagen idag att vi ska dra ut o göra nåt så vi kommer ut, men neeh, men NU vill hon minsann ut o röra sig:huvet

Heh..

Fast de e ju rätt gött o gå ut o få lite frisk luft på "kvällen"

Ha så kul!:D

Jag vill inte gå ut, kyla gör bara min arm hundra gånger värre...:mad:

Negroid discoanka om jag får be:mad: :rofl

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Anledningen till att jag inte kan somna är att min skadade axel gör ont... Minns ni hur det brukade vara att ha växtvärk när man var liten? En ilande smärta inne i benen exempelvis som vägrade gå över och som gjorde så ont så man låg och grät hela nätter? Det har jag i min vänstra axel just nu, gånger tio sisådär. Kan knappt hålla den uppe så ont det gör... Råkade sova på den inatt, och givetvis straffar det sig med konstant värk hela dagen efter. Strålar upp i nacken gör det dessutom, är helt öm i hela vänstra sidan av överkroppen... Jag önskar fan att jag ska stöta ihop med killen som gjorde det här mot mig på krogen en sen kväll någon gång och att han ska börja mucka med mig, isåfall slår jag fan ihjäl den fan!:mad: Hatar min arm...:gråta

Jag har två armar som är arbetsskadade... Högerarmen är värst. Där är både armbågen och axeln rätt dålig. Axeln krasar som fan när jag håller armen över huvudet. Oftast gör det inte ont, men ibland börjar det göra ont som fan.
Så vet nog ungefär vad du menar. >.< Det är lite jobbigt när kroppjäveln är trasig.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har två armar som är arbetsskadade... Högerarmen är värst. Där är både armbågen och axeln rätt dålig. Axeln krasar som fan när jag håller armen över huvudet. Oftast gör det inte ont, men ibland börjar det göra ont som fan.
Så vet nog ungefär vad du menar. >.< Det är lite jobbigt när kroppjäveln är trasig.

Min vänstra axel har begränsad rörlighet, är jävligt instabil och gör ont i tid och otid... Kan knappt belasta den alls, dvs kan inte lägga någon större vikt bakom mina rörelser, kan inte lyfta alltför tungt och måste vara väldigt försiktig med vilka vinklar jag gör saker i. Om jag så mycket som närmar mig gränsen för armens rörlighet så straffas jag med ögonblicklig och stor smärta, och om det dessutom ligger tyngd på den rörelsen är det nog för att man nästan ska tuppa av...:(
Det som stör mig mest är att det inte är självförvållat. Hade jag gjort något dumt och blivit skadad eller slitit ut mig gradvis så hade det förvisso varit surt, men ändå lättare att leva med än att veta med sig att någon (på ett ganska brutalt sätt dessutom) stulit min arm ifrån mig:( Ännu surare blir man när man tänker tillbaka och inser att allt som hade krävts för att jag skulle slippa den här skiten vore lite motstånd. Men nejdå, en snäll och rättskaffens ung man som man var så gjorde man inte motstånd när folk hoppade på mig utan försökte prata mig ur det. Passivt motstånd, jo tjenare... Livet är fan inte rättvist...:(

Oj då:död

Stackare

Ja, lite faktiskt...:D

Så jävla orättvist var det egentligen... Hade utstått dagliga trakasserier och närapå mobbning från en kille som hoppat in i vår klass i typ ett års tid, och när jag en dag uttryckte mitt missnöje över idioten på ett gammalt internetforum så slog han ner mig i skolbiblioteket...:död
Jag var på den tiden ganska vältränad, och en erfaren utövare av diverse kampsporter. Men av diverse anledningar, bland annat mitt sinne för moral och rättvisa (är väl lite romantiker på det sättet, "styrka ska användas till att försvara de svagare, och aldrig till förtryck" och hela köret du vet...:hihi), så gjorde jag som sagt inget motstånd, utan försökte prata förstånd med killen och gå därifrån. Han hoppade då på mig bakifrån och bröt min arm ur led...:(

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det är aldrig försent för att hämnas :mad:

Tro mig, jag drömmer om det ofta...:mad: Men fan, det känns ändå inte som att han är värd det... Visst skulle det ge en viss inre tillfredsställelse ett kort tag, men man skulle antagligen bli dömd för misshandel och få en jävla massa skit med sig på grund av det... Och det ger mig inte min arm tillbaka ändå...:( Däremot vill jag minnas att vi i rätten förbehöll oss rätten att vid senare tillfälle ställe krav på ersättning för lyte och men, vilket jag hoppas ska innebära att jag nu när jag fått en grad av medicinsk invaliditet fastställd ska kunna stämma fanskapet på kosing för vad han åsamkat mig. Det är ju åtminstone en liten typ av hämnd, även om det bara svider i plånboken ett tag... Men helt lagligt i alla fall, och det är ju positivt:)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tro mig, jag drömmer om det ofta...:mad: Men fan, det känns ändå inte som att han är värd det... Visst skulle det ge en viss inre tillfredsställelse ett kort tag, men man skulle antagligen bli dömd för misshandel och få en jävla massa skit med sig på grund av det... Och det ger mig inte min arm tillbaka ändå...:( Däremot vill jag minnas att vi i rätten förbehöll oss rätten att vid senare tillfälle ställe krav på ersättning för lyte och men, vilket jag hoppas ska innebära att jag nu när jag fått en grad av medicinsk invaliditet fastställd ska kunna stämma fanskapet på kosing för vad han åsamkat mig. Det är ju åtminstone en liten typ av hämnd, även om det bara svider i plånboken ett tag... Men helt lagligt i alla fall, och det är ju positivt:)

Stäm honom så hårt att han inte ens har råd att odla hår på röven..
Det kommer dom gilla när han hamnar i finkan :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Stäm honom så hårt att han inte ens har råd att odla hår på röven..
Det kommer dom gilla när han hamnar i finkan :D

:rofl

Ja, får jag nu 80 lax av mina två försäkringsbolag (sammalagt) för skadan så lär jag ju kunna kräva åtminstone något liknande av honom. Lär svida ett tag åtminstone när man är ung och (antagligen) utan fast inkomst. Lilla pappsen lär ju inte bli glad på honom när han plötsligt är skuldsatt upp över öronen och päronen får pröjsa...:D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:rofl

Ja, får jag nu 80 lax av mina två försäkringsbolag (sammalagt) för skadan så lär jag ju kunna kräva åtminstone något liknande av honom. Lär svida ett tag åtminstone när man är ung och (antagligen) utan fast inkomst. Lilla pappsen lär ju inte bli glad på honom när han plötsligt är skuldsatt upp över öronen och päronen får pröjsa...:D

Hur gammal är pojken, eller hur ung är du :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...