Tråden för de nattaktiva!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja inte har det tagits några stora kliv med AI, inte innan Siri IAF.

Där tycker jag ändå att det verkar som att det tagits några steg i rätt riktning, men dom AI'n jag labbade med på 90 talet är i princip oförändrade i dag, förutom att dom har fått mera lagringsutrymme för databaserna.

Siri representerar väl inte direkt någon överväldigande revolution heller. De har bara en bra databas för att förstå vad folk säger. ;)

Annars är det inte mycket som händer på området. Senast jag läste något var det genetiska program, men det är ju bara en utveckling av genetiska algoritmer...
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tittar som några andra i tråden på hockeymatchen mellan Sverige- Ryssland med 14 minuter kvar av tredje perioden. Fortsatt 0-0.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Siri representerar väl inte direkt någon överväldigande revolution heller. De har bara en bra databas för att förstå vad folk säger. ;)

Annars är det inte mycket som händer på området. Senast jag läste något var det genetiska program, men det är ju bara en utveckling av genetiska algoritmer...

Siri kan ju göra webbsök och filtrera resultaten efter relevans, siri frågar efter mer information om man har gett henne för lite, siri kan tha i minnet att hon ska hålla koll på vissa saker du är intresserad av tex.

Men det finns mycket kvar än innan vi har dom AI'n man såg i SciFi filmerna för 50 år sedan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Siri kan ju göra webbsök och filtrera resultaten efter relevans, siri frågar efter mer information om man har gett henne för lite, siri kan tha i minnet att hon ska hålla koll på vissa saker du är intresserad av tex.

Men det finns mycket kvar än innan vi har dom AI'n man såg i SciFi filmerna för 50 år sedan

Så siri är ett ganska simpelt decision tree med bra speech recognition, en sökmotor och en action list, i princip?
Har inte använt siri själv, så är lite nyfiken.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sverige har haft bra tryck men de börjar krokna lite nu tycker jag. Tråkigt målfattigt. Som värsta fjollbollsmatchen
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så siri är ett ganska simpelt decision tree med bra speech recognition, en sökmotor och en action list, i princip?
Har inte använt siri själv, så är lite nyfiken.

Jag har använt henne väldigt lite jag med, men jag är imponerad av vad jag har sett...

Till skillnad från hockeyn då...
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Sverige har haft bra tryck men de börjar krokna lite nu tycker jag. Tråkigt målfattigt. Som värsta fjollbollsmatchen

Nerverna börjar göra sig gällande. Jag har bara sett delar av andra perioden och nuvarande. Bara hoppas att de håller ihop. Vore roligt för svensk hockey med en framgång. Sju minuter kvar och numerärt övertag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
4 minuter kvar, jag tippar på att dom torskar på ett skitmål i sista sekunden, alternativt i förlängningen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har använt henne väldigt lite jag med, men jag är imponerad av vad jag har sett...

Till skillnad från hockeyn då...

Jaoh, apple är tveklöst riktigt bra på polishen på sina saker. De nöjer sig inte med att det funkar. Det ska funka bra.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
4 minuter kvar, jag tippar på att dom torskar på ett skitmål i sista sekunden, alternativt i förlängningen.

Du var nära att få rätt, men det är rätt typsikt Sverige att det ska bli en sådan här matchbild. Man lyckas inte utnyttja sitt övertag. Förlängningen börjar om 14 minuter. Du har fortfarande chansen att få rätt genom din gardering. Spännande med mållöst så här långt, men jag hade nog föredragit en målrik öppen match.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hockey är bara en annan sorts sportboll, en platt sort.

Jag har inte sett en enda match tidigare, men eftersom jag är ledig i morgon, sitter och gör annat med datorn och tv'n är på så...

BTW, det finns bara ett riktigt hockeylag, och dom heter Skellefteå AIK!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
sådärja. Va kul! :) Trodde jag ärligt talat inte. Ryske målvakten är ju riktigt duktig
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top