Kommit hem efter en 7 dagars arbetsvecka i Åre. Blev väl 4-5 tim sömn om dagen och bara jobb på dagarna...
"Jetlaggad" nu och har väl försökt ta igen lite sömn...
Kommit på att Åre är en jävla skit-by men har mina bästa kompisar där + att jag fått jobberbjudande.... Väääldigt kluven på hur jag ska göra
Någon uppe?
Jag gör snart comeback här, ska bara va ledig från jobbet ett litet tag till
Men för heelveteeeeeee!!!
Gick och la mig kl 10 för att jag ska upp tidigt imorgon och gärna vill vara utvilad inför mötet jag ska på. Och Vad händer!? Jo, man vaknar klockan två och kan inte somna om!!! Har varit vaken sen dess och börjar inse att det inte är lönt, lyckas jag somna nu så ska jag ändå upp om två timmar och kommer därför bara bli ännu tröttare och grinigare av det. Får fan ta och uppsöka läkatre snart, innan jag dör av sömnbrist... Är det någon mer som har såna jävliga problem med att sova??
Jag har ständiga problem med att somna, jag har extrema problem med att somna om (behöver jag gå upp på natten för att pissa så är det kört, då kan jag lika gärna gå upp helt och hållet exempelvis) och som en produkt av allt detta så har jag väldiga problem med min dygnsrytm (eftersom jag sover till lunch dagen efter en sån här natt). Vad fan gör man?? Jag tränar och försöker hålla mig i form, jag äter inga mängder innan läggdags, har en hyfsat balanserad kost... Vad mer ska man göra för att få sova ordentligt egentligen!?
Disciplin att gå upp innan 10 har iaf hjälp för mig för att komma i säng o få en hyffsad natts sömn, har inte lyckats sova en hel natt på evigheter men det går oftast bra att ligga o vrida sig lite mellan sovperioderna.
Svårt i början att gå upp tidigt o hålla sig vaken till 22-23 men tillslut funka de o nu har jag fått till de riktigt bra, ni har väl knappt sett mig här i tråden på nätterna på sistone
Jag gick upp klockan fem i morse, så det är inga problem.
Problemet är att jag ligger sömnlös så himla länge... Det kan gå en hel natt, oavsett vad jag gör. Kan ligga och vrida och vända mig ända till morgonen liksom... Det går bara inte att somna om ibland.
Jaja, det blir sängen i ungefärlig sådan tid ikväll och förhoppningsvis lyckas jag sova ordentligt sen.
Jau ja vet hur det är, men det är bara att köra på på rutiner, jag skippade mat o dricka förutom vatten efter 19, gick o la mig o försökte sova vid hyffsad tid men framförallt börja gå upp tidigare o tidigare oavsett hur lite ja sovit.
Tillsammans med träning o lite övrig aktivitet så har de nu efter nån vecka börjat funka rätt bra.
Ligger o kollar på tv på kvällen tills ja somnar, hjälper för min del för o tänka mindre iaf.
Jag får testa och se om det funkar bättre. Ett stort problem för min del är att jag behöver sömn ganska mycket... Om jag går upp tidigt även om jag knappt sovit så är jag död hela den dagen. Ingenting funkar, varken kroppsligt eller mentalt... Det är som att ha världens förkylning och v'rldens baksmälla samtidigt. Men jag ska testa ditt sätt och får hoppas att det reder sig i sinom tid.
Mjo man funkar ju inte direkt bra, men tyvärr måste man offra några dagar för o komma i fas.
Tog mig ett antal veckor att få in en rutin så man kunde få sig en hyffsat normal dygnsrytm, o det är fortfarande många veckor kvar tills man är helt i fas men snart börjar man tyvärr jobba igen o sabbar allt :/
Bushido.
Hur mår du annars?
Jo, det är väl så...
Det är ju surt om man som du jobbar natt, det problemet har ju inte jag. Jag bara kan inte sova
Jovars, synd att klaga. Man är ju lite trött och sliten då man inte får sova ordentligt, men det är inget jag inte klarar. Tackar som frågar.
Det är inget som direkt stör mig sådär... Börjar bli lite trött på att vara utan jobb, det finns rätt mycket som jag skulle vilja göra som kostar pengar och det finns en del som jag verkligen borde göra som också kostar pengar... Men i övrigt har jag det ganska bra. Jag har min säckpipa, jag har mina vänner och jag ägnar mina dagar åt sånt jag tycker är kul.
Jag är varken deppig eller bekymrad, jag har bara svårt att somna... Jag måste verkligen vara skittrött för att över huvud taget kunna somna, och vaknar man mitt i natten så är man inte så trött som man var när man gick och la sig... Alltså kan jag inte somna om. Det är som att jag blir lite halvlagom utvilad ganska snabbt, och sen fattar inte kroppen att den ska fortsätta vila tills den är helt uppladdad...
Med andra ord så sitter du i samma sits som jag. Samma livssituation och samma sätt att tänka.
Det finns hjälp att få. Kan snacka lite mer ikväll för nu ska jag ut och försöka slå ihjäl mig på en jeTTEschnabb pulka!!11
Ha dé!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |