Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sitter här och kollar film, shooter från 2007. Hyfsad film, men borde väl prioritera sömn... Fast skit i det, nu vill jag se klart filmen.
Någon mer vaken?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Här är vi vakna. Igår (idag) var jag vaken till 10.00 efter en hård natt med plugg! Sov bort hela "ljusa" (läs:gråa) dagen och sitter nu vid datorn igen...
Pausar ibland och då blir det sporthoj!

Studerar Japans import av trävaror, jamen! :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Heh, jag är faktiskt glad att jag varken har plugg eller jobb att bry mig om just nu... Hade haft stor ångest om jag vetat att det funnits saker jag borde göra eller borde sova för att göra:näsblod Å andra sidan börjar pengabristen bli påtaglig så ett jobb vore skönt. Sen får det bli nytt plugg till hösten (antagligen civ. ing. maskinteknik på lth). Vad läser ni andra?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hehe... gör som jag: skit i allt första veckan. 2a veckan börjar ge lite panik, men man väntar ändå. Nu 3e veckan är det tokplugg för att kunna lämna in arbeten på 4e veckan. Kommer bli taaaajjjjt! Men jag kämpar på här. Vänt på dygnet har jag gjort så in i h-e...

Så jag har ändå haft 2v av "slacking" hehe...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hur gör ni med bidrag/lån? Bidraget känns ju jävligt futtigt på typ två och fem, men å andra sidan känns det ju surt att behöva betala tillbaka en jävla massa bara fölr att komma upp i en vettig månadspeng (totalt ca sju eller vad det nu är)...

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
ja jobbar på en återviningscentral. Blir väl mellan 60-80 tim/månad + att det är bra pröjs så jag lever på det och skippar lånet.

Ska iof flytta om mig lite nu, går inte riktigt ihop med höga hyran där jag bor nu, men det ordnar upp sig till sommarn då ja ev får billigare boende.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ja jobbar på en återviningscentral. Blir väl mellan 60-80 tim/månad + att det är bra pröjs så jag lever på det och skippar lånet.

Ska iof flytta om mig lite nu, går inte riktigt ihop med höga hyran där jag bor nu, men det ordnar upp sig till sommarn då ja ev får billigare boende.

Extraknäck är en bra idé, fast fan vet om jag orkar det om jag nu samtidigt ska läsa vad jag tänkt... Och dessutom ska man ju gärna ha tid att utöva sina hobbyer, jag förväntas öva säckpipa ca 2 timmar varje dag... Det är inte lätt att vara "vuxen":näsblod

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Hur gör ni med bidrag/lån? Bidraget känns ju jävligt futtigt på typ två och fem, men å andra sidan känns det ju surt att behöva betala tillbaka en jävla massa bara fölr att komma upp i en vettig månadspeng (totalt ca sju eller vad det nu är)...

Maskinteknik tycker jag låter som ett bra val :tummenupp (inte alls partisk)
Läser det på KTH.

Själv jobbar jag MYCKET på sommaren, fick iofs ihop 3 veckors sammanhängande semester. Det gör att man får en liten budget att köpa saker som intressena "kräver". Varför ska alltid intressen ha sjukt mycket prylar att sukta efter?
Sen blir det en del jobb under terminerna också, så man slipper leva snålt. Hade dock inte tackat nej till en hyra som var nån tusenlapp lägre, närmare 5k i dagsläget. Men det är skönt att slippa att bo i korridor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Maskinteknik tycker jag låter som ett bra val :tummenupp (inte alls partisk)
Läser det på KTH.

Själv jobbar jag MYCKET på sommaren, fick iofs ihop 3 veckors sammanhängande semester. Det gör att man får en liten budget att köpa saker som intressena "kräver". Varför ska alltid intressen ha sjukt mycket prylar att sukta efter?
Sen blir det en del jobb under terminerna också, så man slipper leva snålt. Hade dock inte tackat nej till en hyra som var nån tusenlapp lägre, närmare 5k i dagsläget. Men det är skönt att slippa att bo i korridor.

Berätta gärna lite om vad ni får göra där, jag har bara ytliga kunskaper om ämnet och vill gärna veta mer om hur era dagar ser ut och sådär:)

Jag förstår. Jo, det där med prylar som man bara måste ha är ett litet helsike...
Jag har dock en jävligt schyst hyressituation just nu (hyr av en kompis farsa som äger hela stället, så min hyra består av diverse småjobb åt honom samt skötsel av vår byggnad), så får jag bara ha kvar den så skulle ju det ta bort en stor utgift när man nu måste snåla i övrigt. Men det lutar nog åt extrajobb utöver studierna och lån ändå, varken motorcyklar, bilar eller säckpipor är billiga i drift:huvet
Nu blir det bingen, go'natt!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tar fullt lån och njuter av friheten. Ska väl ändå jobba i 35 år till, så det får kosta vad det vill :D drygar ut kassa med att jobba ca 20-40tim/mån, så klarar man av all hojåka på sommaren

5K är inte lite för en heltidstudent precis! usch :(

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Men helvete då:huvet Gick och la mig i god tid, trött som bara den efter ett par hektiska och sömnlösa dagar och tänkte att "äntligen ska man få sova en full natts sömn i en dessutom vettig rytm". Vaknar fyra timmar senare (för ca 3.5 timmar sen), helt utvilad och kan inte somna om. Nu skiter jag i det där med sömn och börjar packa väskor och preppa ipodar och dylikt, för i eftermiddag drar jag till Peking i en vecka!:yoparty Mitt på det kinesiska nyåret, så här ska partajas!:yoparty

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Men helvete då:huvet Gick och la mig i god tid, trött som bara den efter ett par hektiska och sömnlösa dagar och tänkte att "äntligen ska man få sova en full natts sömn i en dessutom vettig rytm". Vaknar fyra timmar senare (för ca 3.5 timmar sen), helt utvilad och kan inte somna om. Nu skiter jag i det där med sömn och börjar packa väskor och preppa ipodar och dylikt, för i eftermiddag drar jag till Peking i en vecka!:yoparty Mitt på det kinesiska nyåret, så här ska partajas!:yoparty

Men där har vi ju svaret: Du har resfeber :D
Åker man till Peking för att partajja? :va

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nja det beror på! Vi är ju inte så många hehe!
Sitter och vrider tillbaks klockan 5 år genom spotify. Underbart, härligt, vemodigt, jobbigt, berikande, minnesvärt... Att musik kan sätta tidsperpektiv på en är ganska otroligt!

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Jo de e sant... Men hur är det man brukar säga? "Ju fler kockar.." hehe...

Jag dundrade loss 80-talet en natt.. Vet inte om jag kan säga att jag föddes under de bästa årtiondet direkt men va fan..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Men där har vi ju svaret: Du har resfeber :D
Åker man till Peking för att partajja? :va

Det tror jag inte, är ganska van vid att flyga och resa och ha mig och brukar inte få resfeber... Dessutom vet vi ju sen innan att många av mina nätter ter sig på detta vis, så jag tror inte att det är i resan som felet ligger:D

Klart man gör, billig mat och sprit och fest dygnet runt såhär kring deras eget nyår:tummenupp Farsan har berättat att det är smällare och fyrverkerier dygnet runt, fest och dans på stadens samtliga gator samt "bufféer" där allt ingår (även spritdrycker) om du bara betalar inträdet till stället = 100 kr ca:yoparty

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!