Tråden för de nattaktiva!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu är pärlan (hojjen föståss) uppallad i garaget, så nu skall det fixas i veckan. :D

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Bastu med skoteroverall är en myt... Du förlorar inte något fett utan enbart vätska.

Hur många kg är det som ska väck?

Annars så är mitt tips: Skippa protein/vassle shakar... Än mat som ger lite energi men mycket fiber, man vill ju ändå bli mätt ;) Ägg, icke processad mat...

Vi gick om varandra där :) :tummenupp

Som sagt så är det ca 4 kg som ska väck.

Med processad mat menar du då halvfabrikat?
Sånt håller jag mig borta ifrån så mycket jag kan redan nu, tycker om att laga min mat från grunden som det ska vara.

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag hoppas den här mentol-nässprayen räddar mig inatt. Annars kommer jag att kvävas eller dregla på min kudde. :(

Någon som har tips på en fräsig taklampa föresten?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
tränar MT gör jag varje kväll utom på onsdagar. där tänkte jag om man skulle ge sig på nått spinning pass eller liknande. Det är nog mest i maten som boven ligger.
Så tipset du ger är då bort med potatis och pasta, köra på sallader och kyckling. Funkar ris eller är det likadant som med pasta?

Ris innehåller mycket stärkelser också. ät fullkornspasta om du skall äta pasta. Du behöver energi men var sparsam. Du skall utan problem kunna gå ner 4 kg på 4 veckor.

Får du gå in i bastun och svettas kan du räkna med att den träningen du lagt ner kommer vara ogjord. Du kommer till ringen med kroppen i total obalans. ingen vätska eller ork kvar. Det är pinsamt med folk som inte kan hålla vikten till matcher, så se till att vara förbered.

Ät mycket frukt som mellanmål, räcker du äter pasta osv en gång / dag. t ex lunch, middagen skall vara snål.

Som sagt, håll igen med maten, träna mer kondition.

Skall du matcha om 4 veckor föreslår jag att du börjar springa minst 2 gånger / dag för att få upp en rejäl kondition. du kommer tappa vikt också. mitsronder ger dig inte i närheten så bra kondis som löpträning gör. börja med att springa 5x2km / dag. sedan ökar du till 1x2mil / dag. du tränar inget 2 dagar före du har match då vilar du bara.

Det är bara mina råd, gör som du vill ;)

Jag hoppas den här mentol-nässprayen räddar mig inatt. Annars kommer jag att kvävas eller dregla på min kudde. :(

Någon som har tips på en fräsig taklampa föresten?

koka upp vatten och andas in ångan genom näsan så kommer du se att proppen släpper. Dra en runk brukar också hjälpa
:X

Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Som sagt så är det ca 4 kg som ska väck.

Med processad mat menar du då halvfabrikat?
Sånt håller jag mig borta ifrån så mycket jag kan redan nu, tycker om att laga min mat från grunden som det ska vara.

Mat som är framställd via fabriker = processad. T ex pasta, nudlar, pulversåser/mos halvfabrikat osv.

4 kg? Hmm, som tidigare har poängterat, öka på träningsmängden inriktning uthållighet, du får en bättre förbränning och kan lättare överleva mjölksyran... Kör tröskelträning ;)

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Ris innehåller mycket stärkelser också. ät fullkornspasta om du skall äta pasta. Du behöver energi men var sparsam. Du skall utan problem kunna gå ner 4 kg på 4 veckor.

Får du gå in i bastun och svettas kan du räkna med att den träningen du lagt ner kommer vara ogjord. Du kommer till ringen med kroppen i total obalans. ingen vätska eller ork kvar. Det är pinsamt med folk som inte kan hålla vikten till matcher, så se till att vara förbered.

Ät mycket frukt som mellanmål, räcker du äter pasta osv en gång / dag. t ex lunch, middagen skall vara snål.

Som sagt, håll igen med maten, träna mer kondition.

Skall du matcha om 4 veckor föreslår jag att du börjar springa minst 2 gånger / dag för att få upp en rejäl kondition. du kommer tappa vikt också. mitsronder ger dig inte i närheten så bra kondis som löpträning gör. börja med att springa 5x2km / dag. sedan ökar du till 1x2mil / dag. du tränar inget 2 dagar före du har match då vilar du bara.

Det är bara mina råd, gör som du vill ;)

koka upp vatten och andas in ångan genom näsan så kommer du se att proppen släpper. Dra en runk brukar också hjälpa

Tack för tipsen (inte runken då utan det andra) :tungan

Ska ta o fixa ihop lite matschema efter jobbet o köra på. :tummenupp

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt

Låter fint, se till att träna intervall, springer du 5km skall du göra t ex 5st 90% rusningar på 2 minuter. sedan kan du träna i backar och annan fördjävlig terräng. Har du konditionen kommer du köra slut på din motståndare. Det är oftast det man vinner på i thaiboxning. För knockout är inte ofta det händer. Och när konditionen tryter, tryter också tekniken. Kör över han med kondis och teknik! Lycka till /M

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N

Hey... Dissa inte Runken! :tuttar :D Stilla nerverna lite :banana

Var är matchen nånstans? Vilken kontaktnivå?

Det där med att hålla matchvikten har på sistone varit svårt för mig för jag skyller på att jag har lagt ner min fula ovana (rökning = bästa bantningsmedel) och booom! så har jag fått lite kramgoa kg på mig :( Men nu är begären (godis, sötsaker och fett) under kontroll, jag är nästintill skov fri så nu fan kan man köra på igen! :banana

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002

Vattentricket ska jag prova nästa gång! Det är lätt att man fastnar i nässprays-träsket annars. Haha, hur i fasen funkar det? :va

Om man ändå hade haft en bandsåg ståendes i vardagsrummet, då jäklar hade man varit produktiv nattetid!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vattentricket ska jag prova nästa gång! Det är lätt att man fastnar i nässprays-träsket annars. Haha, hur i fasen funkar det? :va

Om man ändå hade haft en bandsåg ståendes i vardagsrummet, då jäklar hade man varit produktiv nattetid!

vattentricket är sjukt bra. köp eucalyptusextract eller menthol så får du en 100 gånger bättre effekt än ditt nässpray. ångan löser upp slemmet i bihålorna också så slipper du bakterieangrepp och möjlig sinuit (bihåleinflammation).

Ptja, en runk får dig att höja kroppstempen lite och näsan börjar rinna av sig själv, sen är det ganska sövande, om du nu hade problem med att sova :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
va är du inte klar? själv vart man klar helgen som var så nästa helg ställs den på och rastas om vädret tillåter :)

Har inte börjat. Men är sånt grus ute ändå, och igår/idag har det ju snöat, så har inte iddats ha så brottom.

Läcker en del olja med, så vill inte byta innan det är dags att börja köra. (absolut inte mycket, men ändå)

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Hey... Dissa inte Runken! :tuttar :D Stilla nerverna lite :banana

Var är matchen nånstans? Vilken kontaktnivå?

Det där med att hålla matchvikten har på sistone varit svårt för mig för jag skyller på att jag har lagt ner min fula ovana (rökning = bästa bantningsmedel) och booom! så har jag fått lite kramgoa kg på mig :( Men nu är begären (godis, sötsaker och fett) under kontroll, jag är nästintill skov fri så nu fan kan man köra på igen! :banana

Matchen är här i Kristianstad klubben där jag tränar, Friendsgym. Det är en nybörjartävling som vi har börjat anordna här på klubben. Detta blir den 4:e i raden.
Jag kommer gå D-klass eftersom det är min första tävling. brukar vara nån C-klass match också men det är mest för nybörjare som sagt.

har dragit ut på tävlandet tills nu. Har tränat i ca 18 månader.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Matchen är här i Kristianstad klubben där jag tränar, Friendsgym. Det är en nybörjartävling som vi har börjat anordna här på klubben. Detta blir den 4:e i raden.
Jag kommer gå D-klass eftersom det är min första tävling. brukar vara nån C-klass match också men det är mest för nybörjare som sagt.

har dragit ut på tävlandet tills nu. Har tränat i ca 18 månader.

Okej, jag har bara hållt på sen feb... :) Få se om jag blir sugen på att börja tävla, man är ju inte direkt pysung längre :tungan

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO