Tråden för stötande skämt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men när motorn är slut så är det skrotdags för mig !

Fast renovera en bubblamotor gör man ju på en kväll på köksbordet.

Inte för att jag har gjort det eller skulle göra det, men den påstås ju vara oerhört lättjobbad.
Jag hade en granne som var bubblafantiker, han hade nog alltid minst en bubblamotor i delar inne i lägenheten
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fast renovera en bubblamotor gör man ju på en kväll på köksbordet.

Inte för att jag har gjort det eller skulle göra det, men den påstås ju vara oerhört lättjobbad.
Jag hade en granne som var bubblafantiker, han hade nog alltid minst en bubblamotor i delar inne i lägenheten

Då kan det väl knappast ha gått så snabbt att renovera den motorn? Eller renoverade han 365 om året?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då kan det väl knappast ha gått så snabbt att renovera den motorn? Eller renoverade han 365 om året?

Nja, det var nog ganska många, men han renoverade bilarna samtidigt också, det tog lite längre tid...

Jag hjälpte honom att hämta ett "objekt" det var i det skicket att sedan vi hade sågat ner träden som växt upp runt omkring fick vi leta efter något som var friskt nog att knyta linan i...

Men han var jäkligt duktig på att få rost att sitta ihop igen
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fast renovera en bubblamotor gör man ju på en kväll på köksbordet.

Inte för att jag har gjort det eller skulle göra det, men den påstås ju vara oerhört lättjobbad.
Jag hade en granne som var bubblafantiker, han hade nog alltid minst en bubblamotor i delar inne i lägenheten
Jo lätt jobbad.
Erbjuds låna en bubbla i slutet på 1960-talet. Ägaren var utomlands men överlämnat den "till min Utlånare" , jag fick veta det var ett problem, den maxade bara 60 till 70 km/h beroende på typ med- eller motvind. Jag går ner till bilen och öppnar. Golvet är täckt med felparkeringslappar, på den tiden Postgiroinbetalningsblanketter och annan skit. Städar ur den provkör farten stämmer. Men det är nått konstigt gaspedalen rör sig ju knappt mer än nån mm.
Börjar granska och med hjälp av skruvmejsel hackar jag och bryter upp "schaktmassorna" som täcker golvet. Sedan normal rörlighet på gasen. Hämtar min Utlånare och vi kör ner till södra motorvägspåfarten i Lund. Ger järnet och den når 130 km/h. Vänder vid norra motorvägspåfarten och retur till södra. När jag slår av kommer ett dimmoln norrifrån och sänker sikten och den gröna oljelampan tänds. Men det är bara svänga in på macken som låg strax efter Höje å och fylla på mer olja. På nått sätt räknade jag ut vilken cylinder som havrerat. Tog en konservburksplåt och klippte en täckbricka som jag satte in mellan förgasaren och cylindern.
Och så var det bra med det. Utlånaren körde utan problem på 3 -cylindrar till jobbet på Sydsvenskan i Malmö. Efter några dagar var det samma problem igen. Ny täckplåt och Utlånaren körde utan problem på 2 -cylindrar till jobbet på Sydsvenskan. Så gick det några dagar, Utlånaren kom hem och berättade att den dött och stod på en bensinmack vid gamla Lund-Malmö vägen. En Kompis och jag åkte förbi och slangade ur bensinen på väg till Malmö.
Lätt jobbat.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top