Tråden för stötande skämt

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
ffb54a9e6b26708a5d6ca20072fb6113.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Public Service står för traditionella värderingar precis som .....

Bifogat

• SRståruppförmoderSvea.png
    SRståruppförmoderSvea.png
    239.2 KB · Visningar: 85

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
En vän har en ny kinesisk bil. Vid besök i "hytten" i Hälsingland kommer hon på kvällen att hon glömt låsa bilen ute på infarten.
Och glömt nyckeln i bilen. För den är inte i jackfickan.
Men det är lätt löst ! Det går att låsa bilen med mobilen.
Nästa dag är det dags låsa upp bilen med mobilen. Det går inte. All dörrar förblir låsta. :hihi
Telefon till supporten.
Efter en timme med supporten ska det vara löst. Det ska gå att öppna bagageluckan.
Och när hon öppnar bagageluckan ska dörrarna låsas upp.
Det går inte att öppna bagageluckan. :hihi
Nästa försök blir att öppna förardörren.
Det går inte att öppna förar dörren. :hihi
Nu råkar hon titta hon ner på snön och där ligger nyckeln i snön. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En vän har en ny kinesisk bil. Vid besök i "hytten" i Hälsingland kommer hon på kvällen att hon glömt låsa bilen ute på infarten.
Och glömt nyckeln i bilen. För den är inte i jackfickan.
Men det är lätt löst ! Det går att låsa bilen med mobilen.
Nästa dag är det dags låsa upp bilen med mobilen. Det går inte. All dörrar förblir låsta. :hihi
Telefon till supporten.
Efter en timme med supporten ska det vara löst. Det ska gå att öppna bagageluckan.
Och när hon öppnar bagageluckan ska dörrarna låsas upp.
Det går inte att öppna bagageluckan. :hihi
Nästa försök blir att öppna förardörren.
Det går inte att öppna förar dörren. :hihi
Nu råkar hon titta hon ner på snön och där ligger nyckeln i snön. :)
Vad fan är det för bil?

Och varför går man inte ut i bilen och hämtar in nyckeln?

Jag har en 2 dörrars bil med manuellt lås (IOFS centrallås, men bara om man låser/upp med nyckel från förarsidan :) )

Vilket leder till att jag låser upp båda låsen med nyckel, passagerardörren först för att lasta in hunden/matvaror whatever, sedan förardörren för att kliva in.
Sedan kliver jag ut och låser dörren, varpå passagerardörren låses, går runt, låser upp och tar ut hunden/matvarorna och sedan låser jag igen

Mina dörrlås kärvar inte :banana

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vad fan är det för bil?

Och varför går man inte ut i bilen och hämtar in nyckeln?

Jag har en 2 dörrars bil med manuellt lås (IOFS centrallås, men bara om man låser/upp med nyckel från förarsidan :) )

Vilket leder till att jag låser upp båda låsen med nyckel, passagerardörren först för att lasta in hunden/matvaror whatever, sedan förardörren för att kliva in.
Sedan kliver jag ut och låser dörren, varpå passagerardörren låses, går runt, låser upp och tar ut hunden/matvarorna och sedan låser jag igen

Mina dörrlås kärvar inte :banana
Jag vill inte peka ut något bilmärke men den är ihopskruvad här i Göteborg. Varför inte gå ut ? Vet ej men kanske jobbigt i snön.
Var väl ca 40 meter snöpulsning TR dörr - bil. Bara infarten var plogad av granne så bilen inte behövde stå ute på vägen.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag vill inte peka ut något bilmärke men den är ihopskruvad här i Göteborg. Varför inte gå ut ? Vet ej men kanske jobbigt i snön.
Var väl ca 40 meter snöpulsning TR dörr - bil. Bara infarten var plogad av granne så bilen inte behövde stå ute på vägen.
Att inte ha koll på vart nyckeln är innebär att man inte iakttagit aktsamhetkravet i stöldförsäkringen vilket i sin tur innebär att man riskerar att få kraftigt nedsatt ersättning om bilen stjäls. Att man då inte bara tar sig i kragen och går ut och hämtar nyckeln är för mig obegripligt. Det är ju inte som att du kan köra hem bilen igen utan nyckeln eftersom rattlåset kräver nyckeln. Dessutom är det ju så att om du tappat nyckeln i snön och det sedan snöar under natten så är risken att du inte hittar nyckeln. Utöver det faktum att om du inte har nyckeln så vet du inte vart den är.
Även om nyckeln teoretiskt sett legat i bilen så är ju resultatet att någon som gått förbi kunnat notera detta och slå in rutan för att sedan ta bilen och köra därifrån med den.

Det låter litegrann som att den personen borde ifråntas körkort samt eventuellt också förklaras omyndig. Oerhört korkat agerande.
Hittar man inte bilnyckeln och misstänker att den kanske är kvar i eller vid bilen så går man ut och tittar. Detta oavsett om det är minusgrader och blåser stilla bris. Så djäkla försoffad får man bara inte vara.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Att inte ha koll på vart nyckeln är innebär att man inte iakttagit aktsamhetkravet i stöldförsäkringen vilket i sin tur innebär att man riskerar att få kraftigt nedsatt ersättning om bilen stjäls. Att man då inte bara tar sig i kragen och går ut och hämtar nyckeln är för mig obegripligt. Det är ju inte som att du kan köra hem bilen igen utan nyckeln eftersom rattlåset kräver nyckeln. Dessutom är det ju så att om du tappat nyckeln i snön och det sedan snöar under natten så är risken att du inte hittar nyckeln. Utöver det faktum att om du inte har nyckeln så vet du inte vart den är.
Även om nyckeln teoretiskt sett legat i bilen så är ju resultatet att någon som gått förbi kunnat notera detta och slå in rutan för att sedan ta bilen och köra därifrån med den.

Det låter litegrann som att den personen borde ifråntas körkort samt eventuellt också förklaras omyndig. Oerhört korkat agerande.
Hittar man inte bilnyckeln och misstänker att den kanske är kvar i eller vid bilen så går man ut och tittar. Detta oavsett om det är minusgrader och blåser stilla bris. Så djäkla försoffad får man bara inte vara.

Hade nyckeln legat inne i bilen så hade det inte gått att låsa med appen i telefonen heller, så om det gick att låsa med appen borde det ha gått upp ett ljus att nyckeln låg utanför nånstans

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Inte om man har en modern kinesisk bil som man kan låsa med mobilen ! Smart va. Hittar man inte nyckeln och inte vill lägga tid på att söka rätt på den så kan bilen låsas med mobilen. Och varför inte använda den möjligheten, låsa bilen med mobilen ! ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det är ju inte som att du kan köra hem bilen igen utan nyckeln eftersom rattlåset kräver nyckeln.
Det var många år sedan rattlåset försvann på många bilfabrikat.
Nu räcker det ofta med att du har bilnyckeln/fjärrkontrollen med dig när du går till bilen.
För att både dörrarna ska låsas upp och för att motorn ska startas när du trycker på ON-OFF knappen.
Och jag gissar bilnyckeln/fjärrkontrollen också kommer försvinna och ersättas med mobilen.
Vad tror du ?

20210221: Tack bonde 456 för att du upplyste mig om att det heter Fjärrkontroll numera, rättat, bilnyckel är det vi gamla använde förr.

Last edited:

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Det var många år sedan rattlåset försvann på många bilfabrikat.
Nu räcker det ofta med att du har bilnyckeln med dig när du går till bilen.
För att både dörrarna ska låsas upp och för att motorn ska startas när du trycker på ON-OFF knappen.
Och jag gissar bilnyckeln också kommer försvinna och ersättas med mobilen.
Vad tror du ?
Såg nu är jag fick dåligt batteri till BMWn att larmet som kom upp var "byt batteri i fjärrkontrollen". Man har alltså gått ifrån att ens kalla det nyckel längre när det är keyless.

Viktigt att se till att bilen verkligen blinkar till när man låser bilen när man fjärrkontroll! Biltjuvar stör ut låssignalen och så går en kumpan bredvid dig inne i affären och förstärker signalen till mottagaren som den som snor bilen har på sig. han behöver då bara sätta sig i bilen och trycka på startknappen eftersom att bilen tror att nyckeln är i närheten.
Bilen går ju att köra iväg utan nyckel när den väl startat, och trycker dom bort autostopp så kan dom köra så länge dom tankar den och aldrig stannar motorn.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras