Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jo precis. Men om 10 år tror jag inte det finns några nya bilar med nyckel. Alla har Fjärrkontroll eller Mobilöppning.Jag vet inte om du använder Internet och med det kopplade tjänster, men det är ju inte helt ovanligt att tjänster ligger nere, allt från hela betalsystem till enskilda hemsidor. Och det vore ju faktiskt rätt humoristiskt att se alla som har gått på hypen stå där och svära över att dom inte kommer in i sin egen bil för att någon app har fuckat upp. Eller om dom har glömt ladda mobilen. Eller står någonstans med dålig täckning? Eller när bolaget som driver tjänsten går i konkurs, då blir det att köpa ny bil, och sälja den gamla på rot. Bara för att det går tekniskt så behöver det inte vara bra, det handlar enbart om att man måste hitta på nya funktioner för att sticka ut och sälja.
Klarar jag inte av att fiska upp en nyckel ur fickan, stoppa den i ett tändlås och vrida om så ska jag nog inte köra bil heller.
Till hemmet finns det redan.
https://smartify.se/blogg/digitalt-dorrlas/
Citat: Och det vore ju faktiskt rätt humoristiskt att se alla stå där och svära över att dom inte kommer in i sin egen bil. citat slut.
Det är skälet till att jag har 3 banker. Nordea, ICA och LFB. Eftersom så många bekanta beklagat sig över att nu ligger "Deras" bank nere.
I Region Skåne är reklamen för kollektivtrafiken ungefär:
"Nu kan du inte glömma biljetten för du kan ha biljetten i mobilen. Bra va ! "
Och Mobilen glöms ju inte.....
Själv funderar jag över varför EU / Sverige fortfarande använder Mastercard / VISA / AMEX.
Vore det inte säkrare med ett Sverigekort. I varje fall i Sverige.
Ett EU-kort som gäller i varje fall i Europa osv.
När Trump tyckte EUs stålexport skadade USA och lade på tull.
Ja då hade jag i varje fall försökt med några % skatt på vartenda kortköp med amerikanska kort, betalning med Android och iOS mobiler osv.
För här tycker jag USAs dominans skadar EU.
Last edited: