Tråden för stötande skämt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har Sverige EUs sämsta förhandlare ? Ungefär som vi har Nordens största dödlighet i Covid-19 ?
För på något annat sätt kan jag inte tolka att Sverige är EUs största Nettobetalare räknat per Invånare.
Nästan 200 Euro/per person.
https://www.europaportalen.se/teman/sveriges-eu-avgift
Tar jag sedan och kollar vad man tjänar så blir det ännu tydligare. :näsblod
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage
https://nomadnotmad.com/this-is-the-average-salary-in-all-european-union-countries-in-2019/

Bifogat

• 20210221-EUstödPerInvånare.png
    20210221-EUstödPerInvånare.png
    12.2 KB · Visningar: 47
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Hade nyckeln legat inne i bilen så hade det inte gått att låsa med appen i telefonen heller, så om det gick att låsa med appen borde det ha gått upp ett ljus att nyckeln låg utanför nånstans

Jag har svårt att förstå hur den här historien passar under stötande skämt. Om det däremot funnits en tråd som heter ”så här långt har fördummningen av det svenska folket gått”...då hade den passat klockrent...

Dessutom dubbelfel så det stänker om det. För slö för att man har tillgång till moderna appstyrda funktioner, för dum för att förstå hur de fungerar...

Nu stod det ju i och för sig att det handlade om en ”hon”, detta i kombination med bilnycklar så...all bets are off...

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Jämförelsevis, noll-åttor blir utsugna av böset i Norrland - så finansborgarrådet i Stockholm måste vara en riktig sopa på att förhandla.
Jag har lite dåligt minne men du verkar ha kunskap att hjälpa mig i ämnet. Jag söker dom tre största bolagen som är helt eller delvis statsägda och genererar statskassan pengar vars tillgångar är intjänade inom gränsen för Stockholms län.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har svårt att förstå hur den här historien passar under stötande skämt. Om det däremot funnits en tråd som heter ”så här långt har fördummningen av det svenska folket gått”...då hade den passat klockrent...

Dessutom dubbelfel så det stänker om det. För slö för att man har tillgång till moderna appstyrda funktioner, för dum för att förstå hur de fungerar...

Nu stod det ju i och för sig att det handlade om en ”hon”, detta i kombination med bilnycklar så...all bets are off...
Jag lade den på avdelningen stötande skämt.
För jag tycker det är ett stötande skämt att det går att låsa bilen med mobilen.
Men det gick inte låsa upp bilen med mobilen.
Jag tycker du var lite taskig. När man får informationen att bilen går att låsa med mobilen, varför inte utnyttja det ?
Lite tråkigt när den inte går att låsa upp.

Ett annat exempel på modernt biltänk.
Bilägare med tysk bil rullar framåt när det smäller till och framdelen sjunker ihop.
Det blir bärgning och på märkesverkstaden konstaterar man att höger framfjäder smällt och byter fjädern.
Ägaren hämtar bilen och kör bilen hem. Skönt med verkstan inom promenadavstånd i stan.
Så är det dags åka till vänner som bor 25 mil bort för middag och övernattning.
Då går det inte att köra fortare än 60 km/h för fel på ABS-systemet.
Så det blir att vända hem, hyra bil, ställa egna bilen hemma och fortsätta till vännerna. Lite raskare än 60km/h.
Borde inte verkstan ha upptäckt skadan på höger bakhjuls ABS krans innan de lämnade tillbaka bilen, skada troligen orsakad av delar från framfjädern. För det var inga problem innan framfjädern gick av.
Eller var det tron på "Verkstads-Datorn" som visade inga fel på bilen, bara lämna tillbaka bilen till Kunden.
Eller var problemet att det bara var tjejer på bilverkstan ?
Du kan ha rätt i att det bara var tjejer på bilverkstan men jag tvivlar.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker du var lite taskig. När man får informationen att bilen går att låsa med mobilen, varför inte utnyttja det ?
Lite tråkigt när den inte går att låsa upp.

Ett annat exempel på modernt biltänk.
Bilägare med tysk bil rullar framåt när det smäller till och framdelen sjunker ihop.
Det blir bärgning och på märkesverkstaden konstaterar man att höger framfjäder smällt och byter fjädern.
Ägaren hämtar bilen och kör hem. Bara stadstrafik.
Så är det dags åka till vänner som bor 25 mil bort för middag och övernattning.
Då går det inte att köra fortare än 60 km/h för fel på ABS-systemet.
Så det blir att vända hem, hyra bil, ställa egna bilen hemma och fortsätta till vännerna. Lite raskare än 60km/h.
Borde inte verkstan ha upptäckt skadan på höger bakhjuls ABS krans innan de lämnade tillbaka bilen, troligen orsakad av delar från framfjädern.
Eller var det tron på "Datorn" som visade inga fel på bilen, bara lämna tillbaka.
Eller var problemet att det bara var tjejer på bilverkstan ?
Du kan ha rätt i att det bara var tjejer på bilverkstan men jag tvivlar.

Det är fel att bilen stryps till 60 km/h bara för att den saknar ABS. Skulle tro att hälften av Sveriges bilpark saknar ABS.

Det borde räcka med en tydlig varningssignal.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Min volvo kan man både låsa och låsa upp med mobilen via appen. Undra vad det var för bil hon hade?
Skit bakom spakarna...

Det har varit mycket inlägg här på sistone som mer är snörpliga historier än faktiska skämt..

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag har lite dåligt minne men du verkar ha kunskap att hjälpa mig i ämnet. Jag söker dom tre största bolagen som är helt eller delvis statsägda och genererar statskassan pengar vars tillgångar är intjänade inom gränsen för Stockholms län.
Alltså lixom, om du inte noterade det, bor även jag i norrland. Jag drog en analogi med det kommunala utjämningssystemet och EU's bidragspolitik. Båda behövs för att samhällen ska funka. Ironi är en svår konst.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Inte om man har en modern kinesisk bil som man kan låsa med mobilen ! Smart va. Hittar man inte nyckeln och inte vill lägga tid på att söka rätt på den så kan bilen låsas med mobilen. Och varför inte använda den möjligheten, låsa bilen med mobilen ! ?
Förutom det uppbenbara faktum att om nyckeln då ligger precis bredvid bilen så kan vem som helst hitta nyckeln, öppna bilen, starta och köra iväg. Så har du inte längre någon bil. Att du låst med mobilen innebär inte att bilen är stöldsäkrad om nyckeln är intill bilen. då kan du ju lika gärna skita i att låsa bilen.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det var många år sedan rattlåset försvann på många bilfabrikat.
Nu räcker det ofta med att du har bilnyckeln/fjärrkontrollen med dig när du går till bilen.
För att både dörrarna ska låsas upp och för att motorn ska startas när du trycker på ON-OFF knappen.
Och jag gissar bilnyckeln/fjärrkontrollen också kommer försvinna och ersättas med mobilen.
Vad tror du ?

20210221: Tack bonde 456 för att du upplyste mig om att det heter Fjärrkontroll numera, rättat, bilnyckel är det vi gamla använde förr.
Bilar har fortfarande rattlås. Min bil är keyless men den har fortfarande rattlås. Skillnaden är att det låses upp elektroniskt när nyckeln är i bilen. Varje gång jag stänger va bilen och kliver ur så hör man hur det klickar till. Det är inte ett mekaniskt som skal låsas upp med nyckel men det är fortfarande ett rattlås där.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det var många år sedan rattlåset försvann på många bilfabrikat.
Nu räcker det ofta med att du har bilnyckeln/fjärrkontrollen med dig när du går till bilen.
För att både dörrarna ska låsas upp och för att motorn ska startas när du trycker på ON-OFF knappen.
Och jag gissar bilnyckeln/fjärrkontrollen också kommer försvinna och ersättas med mobilen.
Vad tror du ?

20210221: Tack bonde 456 för att du upplyste mig om att det heter Fjärrkontroll numera, rättat, bilnyckel är det vi gamla använde förr.
Jag vet inte om du använder Internet och med det kopplade tjänster, men det är ju inte helt ovanligt att tjänster ligger nere, allt från hela betalsystem till enskilda hemsidor. Och det vore ju faktiskt rätt humoristiskt att se alla som har gått på hypen stå där och svära över att dom inte kommer in i sin egen bil för att någon app har fuckat upp. Eller om dom har glömt ladda mobilen. Eller står någonstans med dålig täckning? Eller när bolaget som driver tjänsten går i konkurs, då blir det att köpa ny bil, och sälja den gamla på rot. Bara för att det går tekniskt så behöver det inte vara bra, det handlar enbart om att man måste hitta på nya funktioner för att sticka ut och sälja.

Klarar jag inte av att fiska upp en nyckel ur fickan, stoppa den i ett tändlås och vrida om så ska jag nog inte köra bil heller.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen