hej på er.
har läst hela denna tråden å ja tycker det är mycket snack om att killen inte blinkade, men ja ställer mig frågan är det något man kan räkna med att alla blinkar då dom ska svänga? eller ska man räkna med att alla inte gör det? för mig är svaret rätt uppenbart.
men sedan är det flera saker som inte kommer fram här också!
det var på ett så kallat Street race olyckan inträffade. med massor av folk stående vid vägkanten samt vid starten. var iofs ett dike imellan men ändå.
först har man 402m att dra så fort man vill rakt fram utan mötade trafik, med en publik som arrangörerna håller koll på å 2st som kör åt samma håll i varsin fil å man vet vart bilen igämter ska.
helt okey för min del, å ja ser olycks risken som NÅGORLUNDA minimal. ja säger inte att det inte finns risk för det finns det!!
men när man sedan är på väg tillbaka mot starten å all publik, hur ska man bete sig då? ja ser det som att då kan det komma möte andra trafikanter kan svänga, det finns massor av folk som kan bli skadade om det skulle hända något jätte galet, å så framför allt så var det på denna sträcka 50km! när det finns så mycket risker som jag beskrev ovan bör man då inte ha lite i skallen å köra lugnt tillbaks, så man slipper olyckor som kanske inte bara drabbar en själv utan kanske råkar drabba dom i publiken också!
i detta fallet med mantorp´s olyckan så kan ja bara säga IDIOT!! räcker det inte med dom 402 meterna att dra på? då det är NåGORLUNDA bra koll på publik mötande bilar å man vet vart bilen som står igämter ska. räcker inte det??
tydligen gjorde det inte det i detta fallet. utan man var tvungen att dra på då man skulle köra tillbaks, å i samband med att man gjorde det så riskera man också dessa kanske 300 personernas liv som stod som publik! å skylla på att inte bilen blinkade? visst fel av bilisten, men då kommer frågan ska man räkna med att ALLA blinkar?
jäkla dålig stil att skylla allt på den som inte blinkade tycker jag. men allt ansvar ligger nog inte hos den som inte blinkade, för skulle det körts lugnt på vägen tillbaks å efter hastighets begränsningarna så skulle detta aldrig hänt!
tacka vet jag bara att arrangörerna sa till den publik som stod vid vägkanten där olyckan inträffade att dom inte fick stå där! annars så hade detta inte slutat med två skadade utan kanske ett 15tal skadade!!
så jag i min tur skyller det mesta på han som körde Mc´n då han kunde haft bra mycket mer innan för hjälmen å insett hur många personers liv han riskerade genom att bete sig på detta viset!! när det fanns en sträcka som var till för att köra snabbt på. men vissa kan bara inte hålla sig tills man kommer till sträckan utan måste bara få styla lite utan en tanke på vilka risker man tar!
P,s jag är glad över att du klara dig så pass bra som du gjorde Thomas för explotionen å eldmolnet såg inte ett dugg trevlig ut! å ja hoppas du tänker dig för nästa gång!
Mvh Mattias