Tråkig syn i dag då.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
zx7r_rider skrev:
svider lite när dom skrapar asfalt ur såren med en tandborste....

men nu har jag ju varit med om min första klotning... ska försöka att hålla mig borta från sånt i framtiden...
:huvet

//thomas

Härligt att du mår bra, inga bärande delar (ben) som gick sönder då ärdet väl ok.

Du vet väl att smärta bara är vekhet som lämnar kroppen :tummenupp
 

annanorrk

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R6
fattar inte över huvudtaget hur man kan vara så dum o köra så vårdslöst på en väg som man inte känner till.. :va även om man nu skulle känna till vägen/området så drar man väl aldrig på som han gjorde när man kör tillbaka ifrån ett race. arrangörerna kan ju oxå göra misstag, och starta ett nytt race innan de andra hunnit tillbaka..

jag såg iaf inga andra bilar som körde särskilt fort tillbaka...

:kocko
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Street Race.......??

Ingen mer än jag som reagerar på att det annordnas STREET RACE....
på ALLMÄN väg......eller har jag missat nått......?

För mig.....RACE...=...AVLYSTA OMRÅDEN!

KentW
 

annanorrk

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Kent W skrev:
Ingen mer än jag som reagerar på att det annordnas STREET RACE....
på ALLMÄN väg......eller har jag missat nått......?

För mig.....RACE...=...AVLYSTA OMRÅDEN!

KentW

Hej! Du kanske bara åker hoj eller har inget "race"intresse när det gäller bilar m.m.

För upplysnings skull så anordnas STREET RACE på allmän väg eftersom det inte FINNS något annat att åka till på helger och kvällar.. dvs. ingen öppen bana eller sträcka för den typen av evenemang.

Född i Farstun?

Weeeeiii
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
annanorrk skrev:
Hej! Du kanske bara åker hoj eller har inget "race"intresse när det gäller bilar m.m.

För upplysnings skull så anordnas STREET RACE på allmän väg eftersom det inte FINNS något annat att åka till på helger och kvällar.. dvs. ingen öppen bana eller sträcka för den typen av evenemang.

Född i Farstun?

Weeeeiii

Nej ...jag föddes i Norrfjärden....men det garanterar jag att du inte har en
susning om var det ligger...om du inte söker på nätet för att ta reda på det!

Men däremot har jag varit med så länge att jag av ERFARENHET vet att sånt här
ALLTID slår tillbaka i en eller annan form.......FÖRBUD MOT SPORTHOJAR
är faktiskt nått som just nu disskuteras i de beslutande forumen...och då
menar jag inte nått forum här på SH.

Och oavsett hur RÄTT du tycker att det är...så om den här händelsen hade lett
till en RIP tråd.....så hade du kanske haft en annan åsikt!

KentW....som gillar ALL racing, OCH innehar giltig banlicens.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Lustigt att det alltid ska lekas och tramsas så mycket så fort det är lite rejs på gång. Det borde ju ligga i allas intresse att inte dra till sig den onödiga uppmärksamheten en olycka ger, alldeles oavsett det katastrofala i att någon kan bli jävligt illa skadad. Tyvärr ska ju alltid något djävla rikspucko slanga tillbaka mot rejsriktningen eller dra på bland folk och parkerade bilar.

Så fort någon sopa dabbar sig på styva linan kommer ju polisen i princip att vara tvingad att patrullera hårt på rejskvällarna.

Mer disciplin på streetrace! :fatta!
 

Matti7878

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Linköping
Hoj
CBR 900 RR
hej på er.

har läst hela denna tråden å ja tycker det är mycket snack om att killen inte blinkade, men ja ställer mig frågan är det något man kan räkna med att alla blinkar då dom ska svänga? eller ska man räkna med att alla inte gör det? för mig är svaret rätt uppenbart.

men sedan är det flera saker som inte kommer fram här också!

det var på ett så kallat Street race olyckan inträffade. med massor av folk stående vid vägkanten samt vid starten. var iofs ett dike imellan men ändå.

först har man 402m att dra så fort man vill rakt fram utan mötade trafik, med en publik som arrangörerna håller koll på å 2st som kör åt samma håll i varsin fil å man vet vart bilen igämter ska.
helt okey för min del, å ja ser olycks risken som NÅGORLUNDA minimal. ja säger inte att det inte finns risk för det finns det!!

men när man sedan är på väg tillbaka mot starten å all publik, hur ska man bete sig då? ja ser det som att då kan det komma möte andra trafikanter kan svänga, det finns massor av folk som kan bli skadade om det skulle hända något jätte galet, å så framför allt så var det på denna sträcka 50km! när det finns så mycket risker som jag beskrev ovan bör man då inte ha lite i skallen å köra lugnt tillbaks, så man slipper olyckor som kanske inte bara drabbar en själv utan kanske råkar drabba dom i publiken också!

i detta fallet med mantorp´s olyckan så kan ja bara säga IDIOT!! räcker det inte med dom 402 meterna att dra på? då det är NåGORLUNDA bra koll på publik mötande bilar å man vet vart bilen som står igämter ska. räcker inte det??

tydligen gjorde det inte det i detta fallet. utan man var tvungen att dra på då man skulle köra tillbaks, å i samband med att man gjorde det så riskera man också dessa kanske 300 personernas liv som stod som publik! å skylla på att inte bilen blinkade? visst fel av bilisten, men då kommer frågan ska man räkna med att ALLA blinkar?

jäkla dålig stil att skylla allt på den som inte blinkade tycker jag. men allt ansvar ligger nog inte hos den som inte blinkade, för skulle det körts lugnt på vägen tillbaks å efter hastighets begränsningarna så skulle detta aldrig hänt!

tacka vet jag bara att arrangörerna sa till den publik som stod vid vägkanten där olyckan inträffade att dom inte fick stå där! annars så hade detta inte slutat med två skadade utan kanske ett 15tal skadade!!

så jag i min tur skyller det mesta på han som körde Mc´n då han kunde haft bra mycket mer innan för hjälmen å insett hur många personers liv han riskerade genom att bete sig på detta viset!! när det fanns en sträcka som var till för att köra snabbt på. men vissa kan bara inte hålla sig tills man kommer till sträckan utan måste bara få styla lite utan en tanke på vilka risker man tar!

P,s jag är glad över att du klara dig så pass bra som du gjorde Thomas för explotionen å eldmolnet såg inte ett dugg trevlig ut! å ja hoppas du tänker dig för nästa gång!

Mvh Mattias
 

annanorrk

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Matti7878 skrev:
hej på er.

har läst hela denna tråden å ja tycker det är mycket snack om att killen inte blinkade, men ja ställer mig frågan är det något man kan räkna med att alla blinkar då dom ska svänga? eller ska man räkna med att alla inte gör det? för mig är svaret rätt uppenbart.

men sedan är det flera saker som inte kommer fram här också!

det var på ett så kallat Street race olyckan inträffade. med massor av folk stående vid vägkanten samt vid starten. var iofs ett dike imellan men ändå.

först har man 402m att dra så fort man vill rakt fram utan mötade trafik, med en publik som arrangörerna håller koll på å 2st som kör åt samma håll i varsin fil å man vet vart bilen igämter ska.
helt okey för min del, å ja ser olycks risken som NÅGORLUNDA minimal. ja säger inte att det inte finns risk för det finns det!!

men när man sedan är på väg tillbaka mot starten å all publik, hur ska man bete sig då? ja ser det som att då kan det komma möte andra trafikanter kan svänga, det finns massor av folk som kan bli skadade om det skulle hända något jätte galet, å så framför allt så var det på denna sträcka 50km! när det finns så mycket risker som jag beskrev ovan bör man då inte ha lite i skallen å köra lugnt tillbaks, så man slipper olyckor som kanske inte bara drabbar en själv utan kanske råkar drabba dom i publiken också!

i detta fallet med mantorp´s olyckan så kan ja bara säga IDIOT!! räcker det inte med dom 402 meterna att dra på? då det är NåGORLUNDA bra koll på publik mötande bilar å man vet vart bilen som står igämter ska. räcker inte det??

tydligen gjorde det inte det i detta fallet. utan man var tvungen att dra på då man skulle köra tillbaks, å i samband med att man gjorde det så riskera man också dessa kanske 300 personernas liv som stod som publik! å skylla på att inte bilen blinkade? visst fel av bilisten, men då kommer frågan ska man räkna med att ALLA blinkar?

jäkla dålig stil att skylla allt på den som inte blinkade tycker jag. men allt ansvar ligger nog inte hos den som inte blinkade, för skulle det körts lugnt på vägen tillbaks å efter hastighets begränsningarna så skulle detta aldrig hänt!

tacka vet jag bara att arrangörerna sa till den publik som stod vid vägkanten där olyckan inträffade att dom inte fick stå där! annars så hade detta inte slutat med två skadade utan kanske ett 15tal skadade!!

så jag i min tur skyller det mesta på han som körde Mc´n då han kunde haft bra mycket mer innan för hjälmen å insett hur många personers liv han riskerade genom att bete sig på detta viset!! när det fanns en sträcka som var till för att köra snabbt på. men vissa kan bara inte hålla sig tills man kommer till sträckan utan måste bara få styla lite utan en tanke på vilka risker man tar!

P,s jag är glad över att du klara dig så pass bra som du gjorde Thomas för explotionen å eldmolnet såg inte ett dugg trevlig ut! å ja hoppas du tänker dig för nästa gång!

Mvh Mattias


bra skrivet... du verkar vara en som tycker som alla andra o har något innanför hjälmen... :tummenupp

mvh anna
 

Matti7878

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Linköping
Hoj
CBR 900 RR
annanorrk skrev:
bra skrivet... du verkar vara en som tycker som alla andra o har något innanför hjälmen... :tummenupp

mvh anna

Tack så mycket!

bara tråkigt inte alla kunde tänka lika långt! vi skulle då få slippa många av dessa olyckor som sker. å i samband med det så skulle nog dom flesta försäkringspremier också dras ner å ""Mc stämpelen" skulle med lite tur också minimeras.

Mvh Mattias
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
APP APP APP...ja känner mattifan som skriver å ja VET ATT HAN INTE ÄR DEN SMARTASTE.... :hihi MEN han har ju faktiskt helt rätt för en gångs skull....
 

annanorrk

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Buskenstrom skrev:
:corn

sluta gnälla för faan!!

saken är den att vi inte gnäller! vi vill bara att alla ska försöka lugna ner sig lite på vägarna så att de kan annordnas lagliga race...

de verkar vara du som gnäller tycker jag..
folk är inne på sånna här forum för att tycka o tänka till om saker, om du tycker att vi gnäller så kan du lika gärna dra...
mvh anna
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
annanorrk skrev:
saken är den att vi inte gnäller! vi vill bara att alla ska försöka lugna ner sig lite på vägarna så att de kan annordnas lagliga race...

de verkar vara du som gnäller tycker jag..
folk är inne på sånna här forum för att tycka o tänka till om saker, om du tycker att vi gnäller så kan du lika gärna dra...
mvh anna

Håller med helt och hållet! Lagliga race är bättre på alla sätt och vis, avstängda vägar, sjukvårdare på plats osv. Men för att man ska få tillstånd till det så krävs det ju att vi bjuder till lite också. Vilken polismyndighet eller kommunalpolitiker vill hjälpa en skock tvåhjuliga vildar som skiter totalt i allt vad lagar och regler heter? Rätt svar är nog ingen! :huvet Ska man få tillstånd måste man visa att man kan sköta sig, dvs inga privata "stuntshower", tjafs och bråk. Om man sen hjälps åt och ordnar många lagliga race, så kan det ju leda till minskade svartrace, med olyckor och allt vad det nu innebär. På sikt kanske även lägre försäkringspremier! :)
 

annanorrk

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Hoztic skrev:
Håller med helt och hållet! Lagliga race är bättre på alla sätt och vis, avstängda vägar, sjukvårdare på plats osv. Men för att man ska få tillstånd till det så krävs det ju att vi bjuder till lite också. Vilken polismyndighet eller kommunalpolitiker vill hjälpa en skock tvåhjuliga vildar som skiter totalt i allt vad lagar och regler heter? Rätt svar är nog ingen! :huvet Ska man få tillstånd måste man visa att man kan sköta sig, dvs inga privata "stuntshower", tjafs och bråk. Om man sen hjälps åt och ordnar många lagliga race, så kan det ju leda till minskade svartrace, med olyckor och allt vad det nu innebär. På sikt kanske även lägre försäkringspremier! :)

bra sagt!
sam sagt så måste vi skärpa till oss o inte hålla på o fjanta omkring.
men om man ska vara riktigt ärlig så kommer de nog tyvärr ta ett tag innan vi får några lagliga race, eftersom folk inte kan sköta sig! om vi alla tar oss i kragen så går de nog, på sikt! :fyllisar

o vi kan ju alltid hoppas på lägre försäkringspremier :rolleyes:
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
annanorrk skrev:
saken är den att vi inte gnäller! vi vill bara att alla ska försöka lugna ner sig lite på vägarna så att de kan annordnas lagliga race...

de verkar vara du som gnäller tycker jag..
folk är inne på sånna här forum för att tycka o tänka till om saker, om du tycker att vi gnäller så kan du lika gärna dra...
mvh anna
är det du som bestämmer vems åsikt som väger tyngst ? folk vill se lite bakhjulsåkning ! hade det gått bra hade folk jublat(typ) nu gnäller ni istället .
 

annanorrk

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Buskenstrom skrev:
är det du som bestämmer vems åsikt som väger tyngst ? folk vill se lite bakhjulsåkning ! hade det gått bra hade folk jublat(typ) nu gnäller ni istället .

det har jag inte sagt! de jag säger är att om vi alla skärper till oss, kommer den tråkiga stämpeln att försvinna..
han som körde på bakhjulet verkar inte ha så mycket innanför hjälmen, vem fan kör så vårdslöst tillbaka från ett race, och mot ett race.
de e klart att vi klagar, men gnäller gör vi inte..
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
app app app...vadå kanske? säg nu då, är du singel eller inte...? :7peta
blond är inget krav.... :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top