Tråkig ton på forumet.

Status
Ej öppen för fler svar.

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Hänger ibland på ett annat stort märkesinriktat motorforum så är så inni h-vete skenheligt. Älskar SH just av den anledningen att man inte automatiskt tar bort allt som inte är politiskt korrekt. Man ska kunna skriva i klartext utan att behöva hymla.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
"Denna tonen hade aldrig förekommit i ett samtal utanför internet. I alla fall inte bland vuxna människor."

Känns lite paradoxalt då "denna tonen" sker på just internet.. Menar du kanske att vi kan fortsätta som förut, så länge vi inte talar med varandra utanför internet?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Vet inte om jag håller med riktigt. Tycker inte att det har spårat ur iaf.
Ibland krävs det provokation för att få fram en intressant dialog/diskussion.
Andra gånger blir folk irriterade på dumma poster och vräker ur sig en hel del, ibland befogat men ibland lite mindre motiverat.
Ett exempel är ju "Nash", diskussionen om fotpinnarna och hela den biten. Killen har ju svalt alla mobbing riktad mot honom och skriver nu kanske lite mer vettiga inlägg.

Folk som kan tyckas förtjäna mobbing är wannabie-proffessorer, folk som säger sig veta allt om allt och därmed lurar mindre kunniga på vissa områden.

Tycker att vi fostrar varandra ganska bra, ibland kan Swedie få sig e känga, ibland andra stora profiler på forumet få sig tillrättavisade när något inte är ok. Inga profiler är heliga och det känns bra.

Mvh, Jens D.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag tycker det är precis lagom här, för det mesta. Jag brukar läsa lite på ett "stort motorforum", som trådskaparen säger. Där är det för jäkla tråkigt för det mesta, moderatorerna leker hitler bara för att visa sin makt, och petar och låser för minsta lilla. Det kan väl inte vara samma forum? Isåfall hoppas jag verkligen inte att du vill dra hit samma attityd som moderatorerna har där. Då garanterar jag att det blir skittråkigt här också.
Allvarligt talat tror jag inte dom har nåt riktigt liv på sidan om. Men så är det bilfolk där, och alla vet ju att mc-folk är mycket trevligare.:D

Nä, behåll Sporthoj precis som det är.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tycker det blivit för mycket raggningsforum över SH över de senaste året.
mycke folk som reggar sig (tjejer) som inte har hoj och 15o graddar hänger efter åh va du var söt bla bla ....

för mycket ligga? ligga? ligga? i varenda jävla tråd.

och alla dessa privata konversatationer i trådar som kan höra hemma i pm eller gästböcker. som även där är internare eller flört.

Finns väl forum för det också eller comunitys för dom som gillar sånt?

SH.com ska handla om hojåkning, racing, motorcyklar , byggen, sköna mc filmer .....

Är det bara jag som e less på desperata grabbar o tjejer?
Och jag håller för övrigt med trådskaparen att de e neg ton på sh. Väl skrivet.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag tycker det blivit för mycket raggningsforum över SH över de senaste året.
mycke folk som reggar sig (tjejer) som inte har hoj och 15o graddar hänger efter åh va du var söt bla bla ....

för mycket ligga? ligga? ligga? i varenda jävla tråd.

och alla dessa privata konversatationer i trådar som kan höra hemma i pm eller gästböcker. som även där är internare eller flört.

Finns väl forum för det också eller comunitys för dom som gillar sånt?

SH.com ska handla om hojåkning, racing, motorcyklar , byggen, sköna mc filmer .....

Är det bara jag som e less på desperata grabbar o tjejer?
Och jag håller för övrigt med trådskaparen att de e neg ton på sh. Väl skrivet.
Håller med.. För mycket snack, för lite verkstad.. SH borde ha sexträffar ett par gånger om året, inge prat bara pippa..

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
så jävla röd va
seriöst... "på mitt andra forum där vi e så här stora gör vi såhär..."

i mitt hemland sitter vi på golvet och äter det ska vi minsann göra här med

på mitt gamla jobb arbetade vi på ett annat sätt, det är mycket bättre än erat

osv~

hoppas budskapet går fram :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...sen har ju själva "kärnan", de som reggade sig första åren, de som sett Mavves utveckling, brassarn, mm blitt gamla. Bort åt trettiförti och då blir man förbannad vilket kanske sätter sin prägel på hela forumet.

Det är på tiden att det kommer in lite gladlynta uppviglare på forumet. Passa dig för Djürwgen bara om du vill klara hela våren. Gladlynta (även harmynta) käkar han till frukost.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Det är ju trots allt de gamla rävarna som har byggt upp forumet och varit kvar i alla år! Låt dom göra sin grej, för utan dessa hade SH inte varit någonting idag :yoparty
Ni vet vilka jag menar

För alla som klagar :fakta
www.paragrafryttare.com/forum

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Jag lyssnar på Thin Lizzy - Dancing in the moonlight, för jävla bra låt...

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
En av SH's förnämsta egenskaper är att det titt som tätt dyker upp minnesvärda trådar, "270 km/h, spikmatta, sopkvinna" tex, folk som vill ha söta mössor på "bromsoljebehållarna" och spännande berättelser om hur en community sluter upp som en man för att rädda en fisk som blivit för tjock efter att ha ätit upp sina kompisar. Tror inte dessa skulle överleva med en striktare kontrollapparat.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Trådskaparen får ursäkta - men det är ju en himla tur att vi inte har honom som Moderator på detta forum! - Håll Sporthoj.com levande.........
Och då finns det ju ändå de som tycker att SH har blivit så tråkigt på senare år eftersom det inte är lika hög tolerans som det var "förr".

Själv tror jag den tråkiga tonen beror på att det är vinter och detta är ett mc-forum. Det ger ungefär samma symptom som hos gamla kärringar som inte fått *nulla på länge.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Förr i tiden förekom det otrevliga telefonsamtal och vansinnigt hotfulla PM. Det är väl lite över gränsen vad som är tillåtet, även om det inte var helt oprovocerat. Men detta är givetvis bara rykten och löst snack. Det kanske bara är en myt, iallafall.

Det bästa med internet är ju att man kan skriva precis hur man vill till vem som helst, på skoj. Klart som fan att man inte beter sig likadant på riktigt, då hade man ju blivit inlåst eller fått tänderna utslagna.

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
tycker swedie gör ett bra jobb med detta forum, skriver man ngt olämpligt tar han bort det, sen tillåter han ironi skämt osv. vilket gör det till ett trevligt forum, okej "ligga" kommentarerna kan gå över gränsen men jag har nu varit medlem i ca 2 månader och jag anser att detta forum är en utav det roligaste man kan besöka vare sig det är på morgonen eller mitt i natten. Keep up the spirit of sh.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
räcker o kolla på soe:s hårdare moderatorer,mycke tråkigare forum pga just det

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...