Tråkig ton på forumet.

Status
Ej öppen för fler svar.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
seriöst... "på mitt andra forum där vi e så här stora gör vi såhär..."

i mitt hemland sitter vi på golvet och äter det ska vi minsann göra här med

på mitt gamla jobb arbetade vi på ett annat sätt, det är mycket bättre än erat

osv~

hoppas budskapet går fram :D

Passa dig. Tänk på att han är MODERATOR på ett stort forum, ingen vanlig liten forumklottrare alltså..
Sånt kräver ju respekt.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
...sen har ju själva "kärnan", de som reggade sig första åren, de som sett Mavves utveckling, brassarn, mm blitt gamla. Bort åt trettiförti och då blir man förbannad vilket kanske sätter sin prägel på hela forumet.

Det är på tiden att det kommer in lite gladlynta uppviglare på forumet. Passa dig för Djürwgen bara om du vill klara hela våren. Gladlynta (även harmynta) käkar han till frukost.

Du fanns inte här 2002. Du är en utböling som 99,87% av medlemmarna :hihi

Ja det var bättre förr. Man kunde få utbrott av lilla minsta och sen satt man halva natten och skrev provocerande om det och morgonen därpå var man bannad ett tag för att sen skriva samma skit nästa vecka. Ganska roande då - sen fick man en massa annat för sig mestadels.

Nu finns här ju ingen stjärna man kan munhuggas med och de gamla som var så pigga på att fajtas här har ju blivit dödförklarade för länge sen. Du, Teo, kan ju få miniutbrott och det är rätt roande ibland men inte som andra fick förr.
Nån gammal gubbe som skulle driva med alla och mobba vart han än kunde måste blivit frälst och sen dess skriver han ju bara tradiga vanliga skitsaker.

Förr kom det till en tävling om vem som hade flest inlägg på hela forumet och somnade man en natt så halkade man ju efter. Kvalitéinnehållet sjönk ju rätt drastiskt men kul hade vi :banana

Sen har ju en hel del dödsfall gjort sitt här med. Det kommer ju aldrig folk till SHfesterna så de ställs in och för mycket löst skitfolk utan S P O R T H O J registrerar sig.
Kollar man mångas profil så kör vissa en BMW K1, Harley, motard(va fan är det får nåt egentligen??), VIRAGO?????? och en massa skit därtill. MÅNGA har dessutom inte ens en hoj - STICK!
Läs utan att regga er, eller ljug som 80% av alla gör i sina inlägg här.

Gamlingar som Freppa som tittar in då och då och tror det är hösten 2002 fortfarande med full rulle vad det gäller tröjbeställningar ( :) ) verkar mest ha tappat förståndet när han försöker provocera som förr i tiden. Fan, allting har sin tid och forumets topp HAR PASSERAT!
Men ibland kommer det ju stolpskott som folk som är 22bast, inget kort men ska ha en R1 och undrar om den är snbbaste bågen i stan :rofl

Hej så länge Teo ;)
 

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Ort
Hillerstorp
Hoj
ZX6R fighter
Different strokes for different folks. Eller kanske mer rätt, different strokes for different ocassions.
Alla forum har sin tjusning och sin specifika nivå, tycker inte sporthoj är värre än något annat forum. Tvärtom uppskattar jag ofta de lite friare tyglarna.
Däremot har jag full respekt för de forum som modererar hårdare, allt handlar om vilken nivå man som forumägare vill att en själv och ens moderatorer ska lägga sig på. Vissa forum vill ha lite mer nyhetskänsla över sig och då blir de antagligen mer hårdmodererade.

En sak som jag dock kan reagera på emellanåt är "slagträ"-syndromet. När man citerar, förlöjligar och tar billiga poäng på någon annans åsikt. Speciellt när det antagligen inte är av intern nivå på inlägget.

Jag tror han skulle passa som moderator, kanske på något stort, motorrelaterat forum.

I mina ögon är detta ett något onödigt inlägg som inte direkt välkomnar en ny användare. Borde rimligtvis vara bättre att välkomna ts till SH och på ett vettigare sätt berätta att man inte håller med.

Men å andra sidan, detta är bara mina 2 cents. :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
När blev det en tävling om vem som är reggad först? XD

min pappa e starkare än din pappa! :D
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du fanns inte här 2002. Du är en utböling som 99,87% av medlemmarna :hihi

Ja det var bättre förr. Man kunde få utbrott av lilla minsta och sen satt man halva natten och skrev provocerande om det och morgonen därpå var man bannad ett tag för att sen skriva samma skit nästa vecka. Ganska roande då - sen fick man en massa annat för sig mestadels.

Nu finns här ju ingen stjärna man kan munhuggas med och de gamla som var så pigga på att fajtas här har ju blivit dödförklarade för länge sen. Du, Teo, kan ju få miniutbrott och det är rätt roande ibland men inte som andra fick förr.
Nån gammal gubbe som skulle driva med alla och mobba vart han än kunde måste blivit frälst och sen dess skriver han ju bara tradiga vanliga skitsaker.

Förr kom det till en tävling om vem som hade flest inlägg på hela forumet och somnade man en natt så halkade man ju efter. Kvalitéinnehållet sjönk ju rätt drastiskt men kul hade vi :banana

Sen har ju en hel del dödsfall gjort sitt här med. Det kommer ju aldrig folk till SHfesterna så de ställs in och för mycket löst skitfolk utan S P O R T H O J registrerar sig.
Kollar man mångas profil så kör vissa en BMW K1, Harley, motard(va fan är det får nåt egentligen??), VIRAGO?????? och en massa skit därtill. MÅNGA har dessutom inte ens en hoj - STICK!
Läs utan att regga er, eller ljug som 80% av alla gör i sina inlägg här.

Gamlingar som Freppa som tittar in då och då och tror det är hösten 2002 fortfarande med full rulle vad det gäller tröjbeställningar ( :) ) verkar mest ha tappat förståndet när han försöker provocera som förr i tiden. Fan, allting har sin tid och forumets topp HAR PASSERAT!
Men ibland kommer det ju stolpskott som folk som är 22bast, inget kort men ska ha en R1 och undrar om den är snbbaste bågen i stan :rofl

Hej så länge Teo ;)

Humor:tummenupp
 

Ozzi

Guest
En brandfackla lite då o då är inte att förakta, det ger lite glöd till tillvaron.:D
 

Dominator-Rocks

Guest
:finger :finger :finger :finger :finger :finger :finger :finger :finger

@TS

[YOUTUBE-ID]-ITZBBV8Syg[/YOUTUBE-ID]


Måste sticka iväg och laga lite mat nu, tittar in senare och då skall det vara action här ;)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Dom flesta har nog abstinens också, du ska nog se att det blir bättre stämning om en månad eller så :hihi
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Sh är lite speciellt :) Visst går det att moderera hårdare. Men i direkt paritet till hur hårt man modererar märks hur mycket folk skriver. De flesta användare här är vana vid den jargongen som är och gillar den. Modererar vi hårdare så gillar kanske ett litet antal användare det men den stora massan försvinner. Men som nån skrev tidigare, finns en funktion för att rapportera inlägg som på något sätt stör eller irriterar. Använd den funktionen så kommer det ses över! :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Förr i tiden förekom det otrevliga telefonsamtal och vansinnigt hotfulla PM. Det är väl lite över gränsen vad som är tillåtet, även om det inte var helt oprovocerat. Men detta är givetvis bara rykten och löst snack. Det kanske bara är en myt, iallafall.

:rofl
Du hänger här för lite numera. Sluta upp med det!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Hej.

Har hängt här nu en månad. Läst massor men inte precis skrivit något.

Det jag verkligen reagerar på är att det ofta är en riktigt tråkig ton. Folk blir kallade för öknamn och vissa inlägg är bara brandfacklor från forum-troll.

Finns här inga moderatorer?

Jag är själv moderator på ett stort motorforum och hade då aldrig accepterat denna tonen.
Bara för att det inte är i verkligheten så tycker jag att folk ska respektera varandra. Denna tonen hade aldrig förekommit i ett samtal utanför internet. I alla fall inte bland vuxna människor.

Det känns verkligen inte som att detta är ett forum man stannar kvar på.

Kan man hoppas på en skärpning?

moderator på annat motorforum :va
är du en så'n däringa zatsy-mupp lr?
då kan du dra nå't gammalt över dig din gamla luspudel:hihi
 
Last edited:

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
Tja..

Detta är väl inget problem igentligen...
När någon "tycker" något, så bjuder man in till hugg o slag.
Däremot när någon som har fakta etc. skriver , så blir det oftast inga glirningar.
Gillar man inte insändare o tyckande, kan man ju bli "viktig" och söka medhåll hos vänner o bekanta , (eller som skrivande kanske menar) , skriva i annat forum.....
Vad vet jag...alla är olika..Gilla forumet som det är , eller skriv någon annan stans.
Jag tycker det är ett friskhetstecken att folk kan skojja till de...

Mvh M.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fortfarande så väljer man vad man läser o vill ge sig in i.
jag skulle dö ut utan sporthoj.. vissa trådar som borde tas bort finner jag underhållande, dom andra ser jag inte..
att lämna detta finns inte på kartan för en annan. fy fan vad kunskap de finns här säger jag bara!:banana :banana
 

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
Gilla läget..

Förstår att vissa känner sig lite mobbade etc.
När någon skriver fakta mm, så blir inlägget oftast citerat som "bra"-"jag håller med" mm.

När någon skriver "jag tycker "...så kommer gliringarna som brev på posten.
Så är det även i vardagslivet,(mitt fotbollslag är bäst etc.)
Ta det med en klackspark , eller sök medhåll i annat For:banana um...

M
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top