Tråkig ton på forumet.

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Håller med, banna j:son pga bristande insikter i detta forum:D

...Och spridandet av dålig stämmning:)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Lite lösa tyglar tror jag är ett måste för ett fungerande hojforum. Vi tenderar ju att vilja köra hoj ihop och träffas för torrvarvning eller ölhäveri. Något man på t.ex "båtmagneten" där min mor är medlem knappast gör. Där är det facktermer och vem vet bäst som gäller.

Jag har varit med om: 1. Tillsammans med Dreggel inte fått komma in på Anchor. 2. Skjutit kannon från Djürwegns balkong. Något jag garranterat inte varit med om forumet haft en nitisk 40-talistsosseattityd.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Har märkt att detta forum blir värre ju längre vintern är :D
Nu är snart våren här och då blir alla gladare och dom negativa inläggen är ett minne blott :)
Hatar själv vintern över allt annat, och kommer inte känna mig riktigt positiv förrens hojen är på banan!
Och snart är det dags :yoparty
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag reggade mig i höstas för jag tänkte bygga turbohoj och kunskapen inom det ämnet är överlägset störst på sh.
Sakta upptäckte man fler o fler forumdelar o härliga personligheter.
Vilket gjorde att jag fastnade framför sh i timtal varje dag.

Riktigt tråkig ton, tycker jag mest är i ot2 forumet som regeras av typ 3pers som är långt till höger om de ordinarie politiskapartierna. Och åsikter dryftas i stil med bombabort hela arabvärlden eller alla brott grövre än snatteri ska bestraffas med nAcKsKoTt:machinegu
Ca tre pers orkar regelbundet tjafsa emot och de blir kallade kommunistjävlar etc.

MEN det är valfritt att läsa den delen, och jag har slutat med det. Så låt dem hållas.
I övriga disskutioner spårar trådarna jävligt lätt ut i rena ligg o raggtrådar.:mad:

Men vad kan man begära när det finns brudar som visar djup urringning i avataren och skriver i profilen att hobbyn är sexsexsex och inte ens har hoj.
Sh består ju dessutom till ca 40% av singelkillar i 22års åldern.

Där emot tycker jag trollen skulle kunna ha egen forumdel. Jag skrattar sällan högt förutom när man läser en riktig trolltråd.

Jag langar upp en bild på mitt riktiga jag
 

Bifogat

  • tore.jpg
    tore.jpg
    32.2 KB · Visningar: 68

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har varit registrerad ungefär en vecka nu själv, men om jag jämför förstaintrycket av SH jämfört med andra forum jag frekventerar så måste jag säga att det är förhållandevis låg standard på en del av sub-forumen. Men det blir väl kanske så? Finns ju cirkusapor i alla kretsar, oavsett om det gäller MC, bilar eller någon annan hobby eller "livsstil".

Många tycks vara här för att trolla och skapa kontroverser mer än att faktiskt göra något vettigt, om det då är att bygga om sin hoj, be om råd, ge andra råd eller bara diskutera med andra entusiaster.

Sen har det mycket med överseende och selektivt läsande att göra. Man kan inte haka upp sig på enskilda muppar på forum som tycks vara roliga och sedan dra alla över samma kam.

Så mitt råd till dig j:son är helt enkelt att försöka bilda dig en uppfattning om vad du kan ha nytta av här på SH, sedan läsa forumen utifrån dessa kriterier.
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag är mer fundersam över hur man kan sitta och gnälla över hur vida någon följer reglerna eller inte utan att vara uppdaterad på dem. Regeln om bildiskussioner fanns när sportbil.net var öppen. Nu när den inte är det finns ingen anledning till att inte tillåta bilfrågor i OT. Läser du även i reglerna så ser du att det inte finns något som säger att det inte är tillåtet :tummenupp

Jag ställde samma fråga i den aktuella tråden ( just för att jag ville ha reda på vad som gällde men fick inget svar. Tackar för svaret nu vet jag hur det ligger till.
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Mitt inlägg var mer ställd som en fråga men det kanske missades? ( en fråga jag ställt tidigare i den aktuella tråden men inte fått svar på)

Läs ditt inlägg en gång till. Det är absolut inte formulerat som en fråga. Snarare som ett inlägg där du säger din åsikt.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag ställde samma fråga i den aktuella tråden ( just för att jag ville ha reda på vad som gällde men fick inget svar. Tackar för svaret nu vet jag hur det ligger till.

Tycker man någon kring reglerna känns oklart så är det bästa att skicka ett PM till Moderatorn för forums delen. :tummenupp
 

Tommy.exe

Guest
SH ska vara roligt, inte ett tråkigt bilforum som garaget eller zatzy. Tråkigare människor än på dessa är ju svårt att hitta. Är själv medlem på båda dessa och det är knappt man får svar och moderator är övernitiska och rena nazis.

SH kommer tappa FLER medlemmar av att det modereras hårdare, än att det är som det är just nu. Lagom avslappnat...

Det är ju dock SERIÖST där det SKA vara seriöst, teknik och hjälpforumen. I övriga forum ska det vara lagom slappt och MC-relaterat och i OT är allt annat dravel.

Jag anser till och med att senare tid har det varit väldigt lungt och trevligt. :tummenupp Så denna tråd förvånar mig faktiskt.

Sedan så får ni som anser tvärtom ta er i kragen och rapportera in inläggen i fråga ni anser är stötande eller inte böra finnas på SH, så tas dessa hand om av respektiva moderator.

Medlemmarna själva är de som sätter tonen på sajten genom inlägg och attityd, och självklart ska det inte få spåra ur, men roligt måste folk få ha! Men anser ni något är fel, rapportera. Ju mer rapporteringar, ju mer styr det tonen för hur SH ska vara, tänk på det. Klagar ingen, då tror vi (moderator) att allt är bra!

Så gör nu erat jobb att klaga och rapportera trådar, så till slut blir det vad majoriteten vill att det ska vara.

Ett problem dock som jag inser... är ju att en typisk svensk mentalitet är ju att hellre bita ihop och knyta näven i fickan och muttra, snarare än bara ärligt säga till när något känns fel.

Förövrigt, så moderatorer läser inte allt! Utan vi förlitar oss även på att medlemmar aktivt hjälper till genom att rapportera in trådar och inlägg.

Som ni märker i mitt inlägg är det genomgående att vi moderatorer vill att medlemmar ska rapportera inlägg som anses opassande. Så hanteras det så snart möjligt.

Jag efterlyser en snabbknapp för att rapportera stötande inlägg i gästboken. Det kan ju hända att man vill rapportera dylika inlägg men inte orkar PM:a moderator.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag efterlyser en snabbknapp för att rapportera stötande inlägg i gästboken. Det kan ju hända att man vill rapportera dylika inlägg men inte orkar PM:a moderator.

Jag tycker det är kul med kaxiga nipponsquids som inte har ngn koll. Nästa vecka får de krypa till korset när de i teknikforumet under ett nytt nick måste fråga ngn av oss gamlingar hur man byter olja och filter på hojen som till deras besvikelse inte vart inlöst. Tänk att som HD-gubbe få förnedra ngn så :D
 
Last edited:

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R6
Gilla läget..

Förstår att vissa känner sig lite mobbade etc.
När någon skriver fakta mm, så blir inlägget oftast citerat som "bra"-"jag håller med" mm.

När någon skriver "jag tycker "...så kommer gliringarna som brev på posten.
Så är det även i vardagslivet,(mitt fotbollslag är bäst etc.)
Ta det med en klackspark , eller sök medhåll i annat For:banana um...

M

Mja, men det är ju för att mobbning ju är en gammal & ädel lagsport som ska utövas i goda vänners lag.

Finns ju inget roligare forum med så mycket internhumor som SH...

Det tog väl 2-2½ år av lurkande innan jag själv registrerade mig, men skulle jag ge ett råd till en nyreggad medlem så är det utan tvekan att söka upp de gamla klassiska trådarna "så att bitarna faller på plats". Svårt att hänga med i svängarna annars... Xjell, brassa helvet eller att...
BORRMASKIN_1647w.jpg

... bara för att nämna något! :tummenupp
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Tråkigt att ens behöva ta upp en sån forumtråd men vi är ju många viljor och många olika personer. Men om man vänder på det så har vi ju ett gemensamt ämne tillsammans, det märks ju inte minst när vi vinkar på varandra eller stannar på samma ställe Även om SH är ett stort forum så är vi ju en minioritet i sammhället och så länge vi håller ihop så är det ju bra. Självklart så ska vi kunna diskutera olika åsikter annars vore det väl skit. Men man kan faktiskt försöka att lägga fram sina åsikter på ett bra sätt och svara på samma sätt utan att förlöjliga sin kamrat. Jag har mycket erfarenhet i mitt jobb med besvikna människor och det bästa man kan göra är att försöka att stödja och supporta sin jämlike så mycket man kan. Det brukar ge tillbaka en hel del glädje tillbaka förr eller senare. Det är lätt att klaga och svårt att säga nått bra för dem flesta.
Men när man får stöd och lite god kritik så brukar man kunna leva på det ett bra tag.
Så glöm inte att berätta saker som är bra, det gör dagen för dem flesta..
 

liv05

Give a damn.
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Höör
Hoj
Triumph Street Triple R -13
alla seriösa extremskidåkare...tycker ni sporthoj har låg nivå? Gå då in på freeride.se, glid runt lite i forumet och ni kommer finna helt nya nivåer av.. stolpskott...stolpskottsnivåer

länge leve humorn..Sporthoj har en schysst nivå, tro inte på allt ni läser..
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
men ibland undrar man vart e alla mods?:confused:

Vi finns här. Men tyvärr är det ju bara Swedie och Mattias(?) som kan moderera hela forumet. Vi andra har varsin del att jobba på. I min del är det mkt interna skämt som cirkulerar, men samtidigt håller jag en viss nivå på skiten.


:tummenupp
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Vi finns här. Men tyvärr är det ju bara Swedie och Mattias(?) som kan moderera hela forumet. Vi andra har varsin del att jobba på. I min del är det mkt interna skämt som cirkulerar, men samtidigt håller jag en viss nivå på skiten.


:tummenupp

Så jävla illa kan det inte vara. Menar du att det är många inlägg som tas bort i trådarna? Tycker ändå att det håller bra hyffs och det handlar väl oftast om diskutioner som inte behöver en "dommare" eller har jag fel?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vi finns här. Men tyvärr är det ju bara Swedie och Mattias(?) som kan moderera hela forumet. Vi andra har varsin del att jobba på. I min del är det mkt interna skämt som cirkulerar, men samtidigt håller jag en viss nivå på skiten.


:tummenupp

Jag tycker att Sportbike gör ett bra jobb. Men det är ju inte så konstigt. Han har ju både levt och kört hoj ett bra tag längre än oss andra. Putte var en annan bra rekrytering.

Tycker jag

/J
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Jag tycker att Sportbike gör ett bra jobb. Men det är ju inte så konstigt. Han har ju både levt och kört hoj ett bra tag längre än oss andra. Putte var en annan bra rekrytering.

Tycker jag

/J

Jörgen, jag har följt dig med intresse på alla dess trådar. Vad säger du, visst är det ett ganska behagligt klimat på detta forum? Jag menar man måste ju kunna säga sin åsikt annars är det ju ingen ide med forumet. Eller har jag missat nått, alla är väl bästa polare egentligen?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Stämningen här är helt okkeej.

Jag har funnit så många nya vänner genom detta forum, det är helt otroligt, vi snackar om 20-30 personer som jag "umgås" med, visst, jag hade vänner innan, och dem har jasg kvar, men nu!. SPORTHOJ.COM Här har vi kul och leveer livet:tummenupp







:fyllisar :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jörgen, jag har följt dig med intresse på alla dess trådar. Vad säger du, visst är det ett ganska behagligt klimat på detta forum? Jag menar man måste ju kunna säga sin åsikt annars är det ju ingen ide med forumet. Eller har jag missat nått, alla är väl bästa polare egentligen?

Jo jag tycker det är roligt här. Det är som att få återbesöka ungdomsgårdarna jag aldrig gick till. Jag var jämt i mitt garage. Jag bjuder på min tekniska kunskap men får lära känna yngre tjejer och killar. Jag är så glad över det här.
Helt uppriktigt missade jag rätt mycket. Jag vill nog tacka alla här, gästerna gör festen.


[YOUTUBE-ID]KVJ2e0rz6ZU[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top