Jag är mer fundersam över hur man kan sitta och gnälla över hur vida någon följer reglerna eller inte utan att vara uppdaterad på dem. Regeln om bildiskussioner fanns när sportbil.net var öppen. Nu när den inte är det finns ingen anledning till att inte tillåta bilfrågor i OT. Läser du även i reglerna så ser du att det inte finns något som säger att det inte är tillåtet
Mitt inlägg var mer ställd som en fråga men det kanske missades? ( en fråga jag ställt tidigare i den aktuella tråden men inte fått svar på)
Jag ställde samma fråga i den aktuella tråden ( just för att jag ville ha reda på vad som gällde men fick inget svar. Tackar för svaret nu vet jag hur det ligger till.
SH ska vara roligt, inte ett tråkigt bilforum som garaget eller zatzy. Tråkigare människor än på dessa är ju svårt att hitta. Är själv medlem på båda dessa och det är knappt man får svar och moderator är övernitiska och rena nazis.
SH kommer tappa FLER medlemmar av att det modereras hårdare, än att det är som det är just nu. Lagom avslappnat...
Det är ju dock SERIÖST där det SKA vara seriöst, teknik och hjälpforumen. I övriga forum ska det vara lagom slappt och MC-relaterat och i OT är allt annat dravel.
Jag anser till och med att senare tid har det varit väldigt lungt och trevligt. Så denna tråd förvånar mig faktiskt.
Sedan så får ni som anser tvärtom ta er i kragen och rapportera in inläggen i fråga ni anser är stötande eller inte böra finnas på SH, så tas dessa hand om av respektiva moderator.
Medlemmarna själva är de som sätter tonen på sajten genom inlägg och attityd, och självklart ska det inte få spåra ur, men roligt måste folk få ha! Men anser ni något är fel, rapportera. Ju mer rapporteringar, ju mer styr det tonen för hur SH ska vara, tänk på det. Klagar ingen, då tror vi (moderator) att allt är bra!
Så gör nu erat jobb att klaga och rapportera trådar, så till slut blir det vad majoriteten vill att det ska vara.
Ett problem dock som jag inser... är ju att en typisk svensk mentalitet är ju att hellre bita ihop och knyta näven i fickan och muttra, snarare än bara ärligt säga till när något känns fel.
Förövrigt, så moderatorer läser inte allt! Utan vi förlitar oss även på att medlemmar aktivt hjälper till genom att rapportera in trådar och inlägg.
Som ni märker i mitt inlägg är det genomgående att vi moderatorer vill att medlemmar ska rapportera inlägg som anses opassande. Så hanteras det så snart möjligt.
Jag efterlyser en snabbknapp för att rapportera stötande inlägg i gästboken. Det kan ju hända att man vill rapportera dylika inlägg men inte orkar PM:a moderator.
Gilla läget..
Förstår att vissa känner sig lite mobbade etc.
När någon skriver fakta mm, så blir inlägget oftast citerat som "bra"-"jag håller med" mm.
När någon skriver "jag tycker "...så kommer gliringarna som brev på posten.
Så är det även i vardagslivet,(mitt fotbollslag är bäst etc.)
Ta det med en klackspark , eller sök medhåll i annat For um...
M
men ibland undrar man vart e alla mods?
Vi finns här. Men tyvärr är det ju bara Swedie och Mattias(?) som kan moderera hela forumet. Vi andra har varsin del att jobba på. I min del är det mkt interna skämt som cirkulerar, men samtidigt håller jag en viss nivå på skiten.
Vi finns här. Men tyvärr är det ju bara Swedie och Mattias(?) som kan moderera hela forumet. Vi andra har varsin del att jobba på. I min del är det mkt interna skämt som cirkulerar, men samtidigt håller jag en viss nivå på skiten.
Jag tycker att Sportbike gör ett bra jobb. Men det är ju inte så konstigt. Han har ju både levt och kört hoj ett bra tag längre än oss andra. Putte var en annan bra rekrytering.
Tycker jag
/J
Jörgen, jag har följt dig med intresse på alla dess trådar. Vad säger du, visst är det ett ganska behagligt klimat på detta forum? Jag menar man måste ju kunna säga sin åsikt annars är det ju ingen ide med forumet. Eller har jag missat nått, alla är väl bästa polare egentligen?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|