3plE skrev:2440096Nu ska vi inte hetsa upp oss!
Du tycker det är svårt å tvätta av stället från kryp och kör därför med tröja utanpå -fine!
Eftersom jag helst undviker att ha på mej allt från ryggsäckar, löst sittande skinnställ, textilställ och fransar när jag kör och inbillar mej att en tröja kan fladdra en hel del i 260 blås så undviker jag sådana!
Ang värmeaspekten så är jag även där skeptisk. Om det gäller vanlig bomull (och det är det väl oftast) så borde väl den värma obefintligt i allt över korvmojsfart?
Men jag ska inte stoppa eller klaga på någon med tröja även om personen i fråga bara har den av "modeskäl"!
Peace!
För att de flesta sporthojar inte går att köpa utan helkåpa.. Dessutom gör det en del för utseendet..EBS skrev:2439432Varför kör ni hojar med helkåpor, man behöver faktiskt bara en toppkåpa?
Ehh? Bankörning gode vän.. Bankörning.EBS skrev:2439432Varför har ni hojar som går fortare än 200, man kör ju ändå inte så ofta fortare än så?
För att SYNAS. Helsvart skulle jag ALDRIG ta på mig. Bilisterna ser mig ju knappt som det är. Varför skulle jag förvärra saken med svart skinnställ, svart tröja och svart hjälm? För att det är "tufft"? J*vligt tufft när pensionären svänger ut framför en när man kommer åkande!EBS skrev:2439432Varför har ni lackade hjälmar, en helsvart funkar precis lika bra?
Ehh.. just så.. Alltså så har man tröja för utseendet?EBS skrev:2439432Jag har tröja för att det ser förjävla muppigt ut att åka runt utan.
Backblade skrev:2439061Jag har den för att dölja min enorma kuk som sticker upp i skinnjackan.
Kör man med tröja över stället håller den längre,, man slipper fetta in det lika ofta och som du säger,, insekterna försvinner i maskinen..Ismannen skrev:2438345Skönt o slippa sitta och skrapa insekter hela kvällen efter en tur.![]()
crw skrev:2438337Hej på er glada hoj-åkare...
Förmodligen en dum fråga att ställa här på SH men jag och min Africa Twin försedde vän satt och diskuterade varför man har College tröja utaför skinnstället??![]()
Hade inget bra svar till honom... Men här finns det säkert en hel drös som har "koll" på MC-modet.![]()
Åker själv i Gore-Tex kläder förtillfället...
crw skrev:2438337Hej på er glada hoj-åkare...
Förmodligen en dum fråga att ställa här på SH men jag och min Africa Twin försedde vän satt och diskuterade varför man har College tröja utaför skinnstället??![]()
Hade inget bra svar till honom... Men här finns det säkert en hel drös som har "koll" på MC-modet.![]()
Åker själv i Gore-Tex kläder förtillfället...[/QUOTE
Håller med, det ser coolt ut.
Det ser coolt ut
amullo skrev:2441158
*Jag kan ha skinnstället öppet under tröjan utan risk för insekter klappar in i bröstet = bra argument..
Nu ska du inte hacka på oss med pondusMonobike skrev:2444201För att en sportig hoj + ölmage inte ser så sportigt ut kanske?![]()
Rickar skrev:2444974Amullo min vän...
Om du kör med stället öppet kan du lika gärna köra naken, stället kommer korva av dig som en snok som byter skinn om du klotar. Man köper inte skinnställ för 10 000:- för att lämna det bakom sig på asfalten väl![]()
Tro mig... jag har sett det hända...![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |