Tröja utanför stället?

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Man ser ball ut och ger intryck av en stor kroppshydda :tuttar
Om man dessutom promenerar i helställ och vill lämna lite åt fantasin i de nedre regionerna så kan det vara ett alternativ också ;-) :D
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Jag kör med tröja över stället dels för att min jacka är på tok för liten
och jag ser ut som en efterbliven majsena böna då jag poserar i endast denna.

Men också för att det är så förbannat hårdrock. (!) :yoparty
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
3plE skrev:
2440096 Nu ska vi inte hetsa upp oss!
Du tycker det är svårt å tvätta av stället från kryp och kör därför med tröja utanpå -fine!
Eftersom jag helst undviker att ha på mej allt från ryggsäckar, löst sittande skinnställ, textilställ och fransar när jag kör och inbillar mej att en tröja kan fladdra en hel del i 260 blås så undviker jag sådana!
Ang värmeaspekten så är jag även där skeptisk. Om det gäller vanlig bomull (och det är det väl oftast) så borde väl den värma obefintligt i allt över korvmojsfart?

Men jag ska inte stoppa eller klaga på någon med tröja även om personen i fråga bara har den av "modeskäl"!

Peace!

Jag kör aldrig med tröja på, det är däför du måste hjälpa mig att göra rent skinnstället kompis.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
För att jag ser ut som en blodkorv i ett skinnställ? :)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
EBS skrev:
2439432 Varför kör ni hojar med helkåpor, man behöver faktiskt bara en toppkåpa?
För att de flesta sporthojar inte går att köpa utan helkåpa.. Dessutom gör det en del för utseendet..


EBS skrev:
2439432Varför har ni hojar som går fortare än 200, man kör ju ändå inte så ofta fortare än så?
Ehh? Bankörning gode vän.. Bankörning.


EBS skrev:
2439432Varför har ni lackade hjälmar, en helsvart funkar precis lika bra?
För att SYNAS. Helsvart skulle jag ALDRIG ta på mig. Bilisterna ser mig ju knappt som det är. Varför skulle jag förvärra saken med svart skinnställ, svart tröja och svart hjälm? För att det är "tufft"? J*vligt tufft när pensionären svänger ut framför en när man kommer åkande!


EBS skrev:
2439432Jag har tröja för att det ser förjävla muppigt ut att åka runt utan.
Ehh.. just så.. Alltså så har man tröja för utseendet?

Jag har hört följande argument FÖR tröja
*Enklare rengöring av skinnstället = bra argument.. OM man defacto TVÄTTAR tröjan efter några turer. De flesta jag ser är skitiga av bara den av flugor OSV.
*Värme = Varför kör man med den på högsommaren i så fall? Man flyter ju bort när det är +25 redan i skinnstället! På hösten funkar en goretexjacka utanpå skinnstället MYCKET bättre!
*Jag kan ha skinnstället öppet under tröjan utan risk för insekter klappar in i bröstet = bra argument.. Men varför inte köra med ventilerat ställ?
*För att jag har svart skinnställ och jag har en röd/orage tröja med reflexer utanpå för att synas = Bästa argumentet
 
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Ismannen skrev:
2438345 Skönt o slippa sitta och skrapa insekter hela kvällen efter en tur. :tummenupp
Kör man med tröja över stället håller den längre,, man slipper fetta in det lika ofta och som du säger,, insekterna försvinner i maskinen..

Nu e de ganska gott med tröjan över eftersom den värmer lite också..

Sen om du kör med en klubb eller grubb så kan den vara till hjälp om du leder grupp eller samlar upp grupp, då du syns bättre (beroende på färgen av tröjan).

Vissa fall är det negativt om du kör med en grupp och har deras logga på tröjan.

Flera gånger han jag blivit stoppad av blåbären med frasen, "Vi vet hur Ni kör"
Man ser sig om och ser bara sig själv och två blåbär.. :confused:
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
crw skrev:
2438337 Hej på er glada hoj-åkare...

Förmodligen en dum fråga att ställa här på SH men jag och min Africa Twin försedde vän satt och diskuterade varför man har College tröja utaför skinnstället??:va
Hade inget bra svar till honom... Men här finns det säkert en hel drös som har "koll" på MC-modet.:)

Åker själv i Gore-Tex kläder förtillfället...

Hrm, först hajjade jag det inte alls heller - sen hade jag på mig det för insektsdelen - sedan insåg jag att alla jävla insekter siktar på hjälmen! nu kör jag med tröja för jag är så jäkla duktig på o bli förkyld, så jag måste pälsa på mig under korvskinnet :D Cool o tuff är jag redan, man kör ju hoj! :tungan
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag tror ändå att folk kör med tröja utanpå skinnet för att man känner sig lite tuff då. Svårare än så är det inte, och det är väl bara att acceptera?

Sen så blir man blyg och kan inte stå upp för det och börjar snacka skit om att det blir mindre flugskit på skinnet etc...
Alla som har kört över 100 km/h med en collegetröja vet att den inte är särskillt vindtät och därmed ej varm. Möjligtvis att det värmer lite när man står stilla.
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
:D
Helt klar roligast jag läst på länge!!!!

Är rätt smal själv, skulle nog se kul ut i skinnställ....
En tröja för å se "biffigare" ut då kanske...:tungan
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
För att en sportig hoj + ölmage inte ser så sportigt ut kanske? :rolleyes:
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Det enklaste svaret är "fåfänga" :yoparty
Det andra är att när man som en annan börja komma till åren så ser man ju i alla fall lite yngre ut om man klär sig som grabbarna.. :D
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
För mig finns det bara en anledning till att ha tröja på sig över stället och det är att det VÄRMER, helt klart. Har kört utan och hållt på att frysa ihjäl, sen fått lånat någons tröja och det hjälpte en hel del....
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
jag vill ha tröja utanför stället var får jag tag på sporthoj.com`s tröja????????
den e så ball
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
crw skrev:
2438337 Hej på er glada hoj-åkare...

Förmodligen en dum fråga att ställa här på SH men jag och min Africa Twin försedde vän satt och diskuterade varför man har College tröja utaför skinnstället??:va
Hade inget bra svar till honom... Men här finns det säkert en hel drös som har "koll" på MC-modet.:)

Åker själv i Gore-Tex kläder förtillfället...[/QUOTE

Håller med, det ser coolt ut.

Det ser coolt ut
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
amullo skrev:
2441158

*Jag kan ha skinnstället öppet under tröjan utan risk för insekter klappar in i bröstet = bra argument..

Amullo min vän...
Om du kör med stället öppet kan du lika gärna köra naken, stället kommer korva av dig som en snok som byter skinn om du klotar. Man köper inte skinnställ för 10 000:- för att lämna det bakom sig på asfalten väl :confused:

Tro mig... jag har sett det hända... :(
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Rickar skrev:
2444974 Amullo min vän...
Om du kör med stället öppet kan du lika gärna köra naken, stället kommer korva av dig som en snok som byter skinn om du klotar. Man köper inte skinnställ för 10 000:- för att lämna det bakom sig på asfalten väl :confused:

Tro mig... jag har sett det hända... :(

Alltså.. Jag kör alltid med helställ, alltid helt uppdragen kedja och ALDRIG med tröja..

Enbart argument som jag HÖRT..:)
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top