OT men: resent.#acke# skrev:2445875I recent the past, fear the future and piss all over the moment...
Folkezx9r skrev:2440191Det är lättare att slänga en tröja i tvättmaskinen än vad det är att kväll efter kväll torka rent skinnet från flugor o skit. För att det ska vara effektivt att torka bort flugorna , får man ju använda en jäkla massa diskmedel o hur nyttigt är det för skinnet ???....
#acke# skrev:2445875Har kommit över ett Daineseställ i perfekt skick med några år på nacken så gott som gratis genom en god vän. Som alla vet så var det superläckert med orange och brunt i lägenheterna på 70-talet? Lite samma här, inget fel på stället, känslan är bara lite väl retro och en hoddie över gör att bara de svarta byxorna syns. Fåfäng? Lite... Loser?... Kanske om nån tycker det?.... Bryr jag mig?... Nej!
(Kanske bör tillägga att ställets färger faktiskt inte är brun/orange men väl röd/svart/vit)
amullo skrev:2441158För att de flesta sporthojar inte går att köpa utan helkåpa.. Dessutom gör det en del för utseendet..
Ehh? Bankörning gode vän.. Bankörning.
För att SYNAS. Helsvart skulle jag ALDRIG ta på mig. Bilisterna ser mig ju knappt som det är. Varför skulle jag förvärra saken med svart skinnställ, svart tröja och svart hjälm? För att det är "tufft"? J*vligt tufft när pensionären svänger ut framför en när man kommer åkande!
Ehh.. just så.. Alltså så har man tröja för utseendet?
Jag har hört följande argument FÖR tröja
*Enklare rengöring av skinnstället = bra argument.. OM man defacto TVÄTTAR tröjan efter några turer. De flesta jag ser är skitiga av bara den av flugor OSV.
*Värme = Varför kör man med den på högsommaren i så fall? Man flyter ju bort när det är +25 redan i skinnstället! På hösten funkar en goretexjacka utanpå skinnstället MYCKET bättre!
*Jag kan ha skinnstället öppet under tröjan utan risk för insekter klappar in i bröstet = bra argument.. Men varför inte köra med ventilerat ställ?
*För att jag har svart skinnställ och jag har en röd/orage tröja med reflexer utanpå för att synas = Bästa argumentet
Andreéas skrev:2439129Men en tröja över skinnställ kan väl inte värma så mycket? Kan tänka mig att det inte finns någon tröja som håller värmen när man ligger över 100?
Vurpan 40 skrev:2445990Jag har tröjan utanför för att det blir det så knöligt att ha tröjan under skinnjackan...har det bara så när det börjar bli lite kyligt på kvällarna...
RedBaron skrev:2445883OT men: resent.
Nursey skrev:2447975Alltså..kör med vaffasen som helst på. Folk är så besatta här hemma om hur man skall vara och se ut etc. Det är fan höstadiestatus på det. Vill man köra i goretex så gör man det, vill man ha en tröja över gör man det. Vill man köra i shorts så gör man det...det är inte smart..men upp till individen.
Jag tycker att du skall ta den svarta Vintagetröjan om du vill ha tröja![]()
Någon som har tipps på bra sida på nätet?
Där man köpa luvtröja, och välja mellan lite olika tryck?
den va bra,
Någon som har mer tipps?
letar efter ett tryck jag sett tidigare, det är ett tryck som liknar en liten "djävul" bara konturerna han står med en gaffel i ena handen någon som sett detnågon stans.
Enbart för de tror det ser ballt ut, punkt slut!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |