Tröja utanför stället?

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Jag har tröja över stället för två orsaker. 1, Jag slipper faktist rengöra stället så ofta som jag annars måste göra från små skitar som man får ut smetade på stället samt att det håller faktist borta även smuts partiklar som bilar framför sprätter iväg. 2, Om jag får en snutjag så är det faan så mycket lättare att ta av sig en tröja än skinnställsjackan för att bli mindre igen kännd och kan rulla vidare. Har hjälp ett antal gånger. Men först måste man ju åka ifrån dom.
 

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Har kommit över ett Daineseställ i perfekt skick med några år på nacken så gott som gratis genom en god vän. Som alla vet så var det superläckert med orange och brunt i lägenheterna på 70-talet? Lite samma här, inget fel på stället, känslan är bara lite väl retro och en hoddie över gör att bara de svarta byxorna syns. Fåfäng? Lite... Loser?... Kanske om nån tycker det?.... Bryr jag mig?... Nej!

(Kanske bör tillägga att ställets färger faktiskt inte är brun/orange men väl röd/svart/vit)
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Folkezx9r skrev:
2440191 Det är lättare att slänga en tröja i tvättmaskinen än vad det är att kväll efter kväll torka rent skinnet från flugor o skit. För att det ska vara effektivt att torka bort flugorna , får man ju använda en jäkla massa diskmedel o hur nyttigt är det för skinnet ???....

Diskmedel :skrämd :skrämd har du inte hört talas om lädertvål :va :confused:

Det torkar inte ut lädret så man kan använda det varje dag utan att förstöra lädret :)
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Jag har tröjan utanför för att det blir det så knöligt att ha tröjan under skinnjackan...har det bara så när det börjar bli lite kyligt på kvällarna...

#acke# skrev:
2445875 Har kommit över ett Daineseställ i perfekt skick med några år på nacken så gott som gratis genom en god vän. Som alla vet så var det superläckert med orange och brunt i lägenheterna på 70-talet? Lite samma här, inget fel på stället, känslan är bara lite väl retro och en hoddie över gör att bara de svarta byxorna syns. Fåfäng? Lite... Loser?... Kanske om nån tycker det?.... Bryr jag mig?... Nej!

(Kanske bör tillägga att ställets färger faktiskt inte är brun/orange men väl röd/svart/vit)

Jag tycker inte att man varken är loser eller bög bara för att man gör som man vill....jag tycker att man ska få fortsätta göra som man vill....ha tröjan utanpå eller under...same shit but different...:tungan
 
Last edited:

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Söker...
amullo skrev:
2441158 För att de flesta sporthojar inte går att köpa utan helkåpa.. Dessutom gör det en del för utseendet..



Ehh? Bankörning gode vän.. Bankörning.



För att SYNAS. Helsvart skulle jag ALDRIG ta på mig. Bilisterna ser mig ju knappt som det är. Varför skulle jag förvärra saken med svart skinnställ, svart tröja och svart hjälm? För att det är "tufft"? J*vligt tufft när pensionären svänger ut framför en när man kommer åkande!



Ehh.. just så.. Alltså så har man tröja för utseendet?

Jag har hört följande argument FÖR tröja
*Enklare rengöring av skinnstället = bra argument.. OM man defacto TVÄTTAR tröjan efter några turer. De flesta jag ser är skitiga av bara den av flugor OSV.
*Värme = Varför kör man med den på högsommaren i så fall? Man flyter ju bort när det är +25 redan i skinnstället! På hösten funkar en goretexjacka utanpå skinnstället MYCKET bättre!
*Jag kan ha skinnstället öppet under tröjan utan risk för insekter klappar in i bröstet = bra argument.. Men varför inte köra med ventilerat ställ?
*För att jag har svart skinnställ och jag har en röd/orage tröja med reflexer utanpå för att synas = Bästa argumentet

Sista linan håller jag med om, har mörkt ställ, svart hjälm dock knallröd tröja, Har inte krockat än, Tror man lägger märke till en tjurfäktningsduk som kommer farande mer än om batmans mantel svischar förbi:crash :hoppa
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Andreéas skrev:
2439129 Men en tröja över skinnställ kan väl inte värma så mycket? Kan tänka mig att det inte finns någon tröja som håller värmen när man ligger över 100?

Om du tänker ett steg längre. Vad är det som blir kallt på dej när du kör?
Jo, skinnstället. Det är bara att känna på skinnet så känns det att det är långt ifrån mumsigt rumstempererat. Om du då tar en tröja & drar över....då är det den som tar den direkta kylan.
Jag har enbart tröja över stället då det är kallt. När det blir ännu kallar byts den ut till en jacka ist.

So try it, you might like it.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Vurpan 40 skrev:
2445990 Jag har tröjan utanför för att det blir det så knöligt att ha tröjan under skinnjackan...har det bara så när det börjar bli lite kyligt på kvällarna...

Samma här. Knöligt värre med tröjan innanför.
 

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
RedBaron skrev:
2445883 OT men: resent.

Jag syftar "naturligtvis" på någonting nyligen inträffat, inser du inte det när du sätter ordet i sitt sammanhang? :tomten hahaha

Närå, sällan någon kommenterar mitt språk men i detta fall så har du naturligtvis helt rätt och ändring kommer ske omgående :)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Alltså..kör med vaffasen som helst på. Folk är så besatta här hemma om hur man skall vara och se ut etc. Det är fan höstadiestatus på det. Vill man köra i goretex så gör man det, vill man ha en tröja över gör man det. Vill man köra i shorts så gör man det...det är inte smart..men upp till individen.

Jag tycker att du skall ta den svarta Vintagetröjan om du vill ha tröja :tummenupp
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Nursey skrev:
2447975 Alltså..kör med vaffasen som helst på. Folk är så besatta här hemma om hur man skall vara och se ut etc. Det är fan höstadiestatus på det. Vill man köra i goretex så gör man det, vill man ha en tröja över gör man det. Vill man köra i shorts så gör man det...det är inte smart..men upp till individen.

Jag tycker att du skall ta den svarta Vintagetröjan om du vill ha tröja :tummenupp

Jag håller fullständigt med dig...hoj kör vi för att det är kul..inte för att det är en modevisning...
 

swekat

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Eken
Hoj
Busa ,, vad annars ???
Nog fan värmer det alltid ... jag brukar köra med skyddsväst och drar då en collegetröja utanpå den ... det är en väsentlig skillnad mot att köra utan !
"And that's all i have to say about that"
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top