trafikförsäkringsföreningen hur göra?

sandstream

Guest
Neutral skrev:
:rofl :rofl :rofl
Några av oss har ju träffat dig IRL också... :D
Va inte så blyg nu, du brukar ju sola dig i min glans på bandagarna :D
Lindén skrev:
Ni som fortfarande vill kasta skit på mig PMa isf!
Nä du, jag kommer att slänga en kexchoklad på dig på Rörken nästa år ;)

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
valmers skrev:
Ska TFF ha stryk för att du har klantat dig och brutit mot gällande lagstiftning?

Det kanske är att ta i. Är upprörd att de inte informerar om vad som gäller. Tycker att de skulle kunna skicka ett brev där de påpekar hur man skall gå till väga istället för att bara skicka en räkning.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Peter80 skrev:
Dom är helt galna! Jag frågade om det gick att dela upp betalningen på två månader, det gick inte... suck... det var en tung månad.

Jag fick dela upp min på 6 eller om det va 12 månader... men jag kanske ær mycket snællare æn dig? :pannkyss

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
snowball skrev:
Det kanske är att ta i. Är upprörd att de inte informerar om vad som gäller. Tycker att de skulle kunna skicka ett brev där de påpekar hur man skall gå till väga istället för att bara skicka en räkning.
Du är skyldig att ha ditt fordon trafikförsäkrat så länge det är påställt. Det är givetvis också din skyldighet att känna till detta.

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Maria1980 skrev:
Det är inte böter. Det är dock en straffavgift när man underlåter sig trafikförsäkringsplikten.

Orimligt? Nej. Det är den föreningen som betalar de skador som sker med oförsäkrade fordon. När jag blev påbackad för några år sedan klev TFF in och betalade min skada. Kanon!

Bla bla bla och bla bla bla morsan :kocko läs hela tråden och alla inlägg innan du kommer med dumma svar.

valmers skrev:
Du är skyldig att ha ditt fordon trafikförsäkrat så länge det är påställt. Det är givetvis också din skyldighet att känna till detta.

Jösses vad du kan mycket :tummenupp kan du berätta något mer som är självklart?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
TFF suger fett, att dega räkningar suger dubbel fett, att glömma att dega och få påminnelse suger trippel fett!

/Fredde

p.s Jepp hade min vända med TTF när jag var 16 år, 900 spänn var det! :)

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
andersbrink skrev:
Så vad lärde vi oss av ditt problem, att använda inbetalningskort... funkar sämre än autogiro?

Autogiro är bra om försäkringen fortlöper men ska man ställa av och på så är det dåligt, det är min erfarenhet.

sandstream

Guest
valmers skrev:
Nej, det ska tydligen mamma veta, iaf Hannez mamma :rofl

snowball

Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
valmers skrev:

Självklart är det så, lite snopet att få reda på det genom att få en räkning.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
snowball skrev:
Självklart är det så, lite snopet att få reda på det genom att få en räkning.
Det förstår jag. Jag är inte ute efter att vara dryg; har själv strulat till det med avställning/trafikförsäkring. Inte mycket att skylla på dock, mer än att man är puckad. :fatta!

snowball

Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
valmers skrev:
Det förstår jag. Jag är inte ute efter att vara dryg; har själv strulat till det med avställning/trafikförsäkring. Inte mycket att skylla på dock, mer än att man är puckad. :fatta!

Precis, nu vet man ju hur det går till i alla fall, ett misstag man aldrig gör om helt enkerlt.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Lindén skrev:
Trafikförsäkringsföreningen har hojtat till här o vill ha en jävla massa pengar pga att en annan eller nått gått galet!
Betalat min premie vad jag vill minnas till mitt FB ringde dem idag o dem sade att jag ej gjort det!
Jag sade att det var ju tokigt det måste blitt någe fel!
Vi skickade en påminelse....
Jahapp vete gudarna om jag sett någon eller så var det den jag betalade!

Nåja frid o fröjd=)
Sade att jag ändå kört så mycket på knarren o kunde betala premien på en gång!
Men dem sade ställ utav den istället om du ändå inte kör den!

Kollade posten nu ikväll så låg det ett fint brev från Ttrafikförsäkringsföreningen som krävde mig på 4700kr! :tummenupp

Vad göra?
Vad jag vet så trodde jag mig betalt då jag ej sett någon påminelse!
Eller om det var den jag fått!
Har bara fått ett brev från FB o det betalades då i tid!
Har haft pengar som inte kommit fram innan men som ändå registrerats... skumt som fan detta!
Kan man överklaga detta?
Jag har ju pratat med mitt fbolag med ju!

Har själv förflutet inom yrket.
Det kan gå att få fb att hjälpa dig, men då måste du stå på dig hävda att du minsann inte fått påminnelse osv. Dra på allt du kan. Hota gärna med att det känns inte tryggt att ha fordonet försäkrat hos er om det kan bli så här fast du inte gjort ngt fel o att du därför måste överväga att byta bolag på alla dina försäkringar. De kan släcka TFF´s krav förutsatt att fb går med på att antedatera försäkringen från datum för obetald.

Du slipper ju aldrig ifrån kostnaden för försäkring för de dagarna men det är garanterat billigare än att betala TFF´s förhöjda avgift! Jag vet att det går. Handlar bara om hur trovärdig/krävande du kan vara + att du kanske måste prova att ringa några olika om den första personen vägrar.

Lycka till! :tummenupp

sandstream

Guest
Zlide skrev:
Jag vet att det går. Handlar bara om hur trovärdig/krävande du kan vara + att du kanske måste prova att ringa några olika om den första personen vägrar.
Läs en bit upp så ser du att det verkar ha löst sig för Lindén.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Kleiv skrev:
Bla bla bla och bla bla bla morsan :kocko läs hela tråden och alla inlägg innan du kommer med dumma svar.

Det var inte alls något dumt svar, läs igen isåfall. Men däremot tycker jag att ditt inlägg till mig är ett himla dumt svar, grinputte :arsele

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Maria1980 skrev:
Det var inte alls något dumt svar, läs igen isåfall. Men däremot tycker jag att ditt inlägg till mig är ett himla dumt svar, grinputte :arsele

Om du hade läst 9:e inlägget på första sidan så skulle du nog inte förklarat för mig vad TFF är. Inte mening att vara grinig utan bara så JÄVLA trött på folk som märker ord, huvudsaken är väll att budskapet går fram.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Kleiv skrev:
Om du hade läst 9:e inlägget på första sidan så skulle du nog inte förklarat för mig vad TFF är. Inte mening att vara grinig utan bara så JÄVLA trött på folk som märker ord, huvudsaken är väll att budskapet går fram.

Inte menat att du skulle ta det som att jag märkte ord, utan jag ville förklara att det inte alls är någon böter. 1978 slutade Tff att ta ut böter och övergick på uppdrag av Sveriges regering att istället debitera straffavgifter. Kan i mångas öron låta som samma sak, men det är det inte.

Jag håller med dig, hudsaken är att budskapet kommer fram. Att klanka på stavfel, särskrivningar m.m, det är tröttsamt att läsa...

Peace Kleiv? :kiss

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...