Att flasha med helljuset fungerar det? Jag har hört att det ska funka men tänker aldrig på att testa när man är ute och kör.
Är det därför alla står och blinkar med helljuset vid rödljusen...
Att flasha med helljuset fungerar det? Jag har hört att det ska funka men tänker aldrig på att testa när man är ute och kör.
funkar alltid med heljuset....
Hon sa dock lite skämtsamt att en offroad kanske man inte skulle åka på vägen med...
... berättade att dom hade ett sånt ljus vid deras station. Det underlättar visst om man har blåljus på hojen förklarade dom
Hur jag gör...??? Jorå satte...
Gamla sanningar dör aldrig i folkmun vet du...Det där är bara snack såna trafikljus som reagerade på blinkningar försvann för länge sen, men det har funnits.
Rött ljus är alltid rött ljus och får inte passeras. Det finns inget undantag från de reglerna i trafikförordningen, förutom utryckningsfordon under utryckning.
Själv har jag problem med att komma ut från garaget, då man använder sig av en likadan slinga i marken.
Läste för ett tag sedan att man enkelt kunde fixa det mha en magnet, men kommer inte ihåg vart.
Någon som vet hur man fixar det?
EDIT:
Hittade en bra video. Klicka här...
Att vandalisera trafiksignaler rubriceras som skadegörelse och det är fängelse i straffskala. Nu tror jag inte att du får fängelse för det men det blir säkert dagsböter och det är inkomstbaserat. Men även om det totala bötesbeloppet i pengar räknat skulle bli lägre än att köra mot rött ljus så är straffet "Dagsböter" ett strängare straff än penningböter som är den typen av straff som man får vid trafikförseelser.Vilka böter är högst, den för att vandalisera ett trafikljus, eller köra mot rött? Vid ett icke fungerande ljus måste väl skyltarna gälla, så om det blir billigare med vandalisering kan man kanske ha fickan full med småstenar och kasta en på det röda ljuset och sedan hävda att det inte fungerade?
Att vandalisera trafiksignaler rubriceras som skadegörelse och det är fängelse i straffskala. Nu tror jag inte att du får fängelse för det men det blir säkert dagsböter och det är inkomstbaserat. Men även om det totala bötesbeloppet i pengar räknat skulle bli lägre än att köra mot rött ljus så är straffet "Dagsböter" ett strängare straff än penningböter som är den typen av straff som man får vid trafikförseelser.
Man kan förenklat säga att straffskala uppifrån räknat är: Fängelse - Dagsböter - Penningböter (Sedan så finns det andra typer av straff också som t.ex. villkorlig dom m.m. som ligger ovanför penningböter)
Straffet för att köra mot rött är: Penningböter, 3 000 kronor. Sedan så vidtar Länsstyrelsen en administrativ säkerhetsåtgärd i form av körkortsåterkallelse. Återkallelsetiden bestäms av Länsstyrelsen i det län där du är folkbokförd och bl.a. så väger man in hur många och vilka typer av förseelser man begått under de senaste två åren samt behovet av körkortet om man t.ex är yrkeschaufför. En ungefärlig tid vid återkallelse för att ha kört mot rött ljus och ingen incident eller olycka inträffat är 2 månader.
TrafikljuseT, singular. Kan ju inte vara ett stort problem i Säter
Ett icke fungerande trafikljus för alla fordonstyper är lika giltligt som att någon sätter upp ett dockhus på en pinne där badrummsbelysningen ändrar färg mellan grönt,gult och rött.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|