Trans Asia 2006

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nu vill vi ha lite uppdateringar! :)

Hoppas allt går bra och att ni njuter av upplevelsen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
newstead skrev:
2353185 Nu vill vi ha lite uppdateringar! :)

Hoppas allt går bra och att ni njuter av upplevelsen.

Dobre,

Nu sa ANTLIGEN har jag hittat ett internetcafe i Chita dar vi haft vilodag idag.
Sibirien var lerigt, blott grusigt och stenhart. Hojen vibrerade i bitar. Tappade hoger styrvikt och framstankan. De ligger pa nan grusaker darborta nu. Haha. Vet inte hur manga skruvar jag fick dra efter de hardaste 200 milen. Bla holl bada backspeglarna pa att trilla av. "Sadelramen" satt ocksa lost....
Idag har jag pysslat om suddan lite och bytt en del grejjer. Hittade aven en biltvatt dar tva ungar polerade hojen med tops och tandborste. Sa ren har den aldrig varit! 1h holl de pa och tog 30 pi. Haha

Borjar bli sakrare pa grusaka nu, men andra dagen klarade jag med blotta forskrackelsen. Fick ett kast i 70 i ett mote med ryska Tatra och holl pa att fara av vagen ner i diket 10 meter nedanfor. Fifan.

Hemsidan transasia.se uppdateras nar vi hittar internet. Har precis skjutit upp en massa berattelser och bilder for vecka 2. Vecka ett ligger redan uppe. Orkar inte korsposta, sa jag foreslar at tni laser pa transasiasidan istallet.

Postar har nar sidan uppdateras. Formodligen kommer det jag skickade idag upp under morgondagen eller i overmorgon!

Hoppas allt ar bra pa vagarna darhemma!

/Kristian

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tsetserleg, ungefar i mitten av Mongoliet

Hej hopp!

Allt val! Resan har varit helt fantastiskt hittils. Inga storre missoden. Sibirien kanske inte var nagon hojdare, men anda kul att ha harvat sig igenom den biten!

Akte pa halsfluss och punka samma dag. En 13 cm lang BULT rakt in i bakdacket. HELA vagen.

Jag uppdaterar transasia.se regelbundet (=sa ofta jag hittar internetanslutning, ca 1 ggr/vecka)

Om nagon har har lust sa gar det bara att cut-pasta in alla dagbokstexter hit till SH sa att fler kan lasa om vart aventyr! Trots ringa erfarenhet av grus och en mindre tranad lekamen sa gar det har kanon. Idag har jag smakat pa bade sand och lera. Hojakningen ar kanon och omgivningarna annu battre. Har svart att se att det skulle kunna existera battre enduroakning an har i mongoliet. Man far aka hur man vill. Overallt. "vagarna' ar for det mesta hardpackad jod och helt platta som slingrar sig genom landskapet.

Well. Som sagt. Om nagon orkar ta sig an upgiften sa ar det bara att borja kopiera in texter!

/Kristian

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Grymt mäktig resa! Hoppas jag får chansen att göra nåt liknande nån gång i livet.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Biturbo skrev:
2334818 Fan vad fränt!! Håll oss uppdaterade så mycket du kan/orkar!! :)

Glöm inte att ange lokal tid där du är.. Du vill ju inte se ut som en mes som har supit dig full å ska gå å lägga dig 21:00 när den i själva verket är 04:00 på morgonen!

OM du har möjlighet så lämna gärna ut koordinaterna så man kan kika på google-earth eller nått var ni är! Det vore skoj!

Lycka till!

http://www.faltcom.se/maps/TransAsia.html finns ju om du missat. Eller så kanske den tillkom senare. Men den finns. :)

Kul resa för övrigt. :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Almaty

Nu har vi natt Almaty, khazakstans huvudstad. Slattlandskappa ena sidan och maktiga 4000-meterstoppar pa andra. 20 mil bort ligger en topp pa 7500 meter som jagfunderar pa att svanga forbi och kolla in.

Almaty var en gladoverraskning efter allt damm. Vasterlandsk mat, rent och snyggt, ost och vin och vackra damer :)

I morrn rullar vi vidare mot Aral, kaviar och champagne!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Turkistan

Jahapp. Nu har vi natt Turkistan pa var vag mot Aral-sjon.
Hemlangtan borjar gora sig pamind sa smatt, mest for att det borjar bli besvarligt att resa i grupp. Nagra av deltagarna klarar jag helt enkelt inte av eftersom de ser mest till sina egna behov. annars ar allt bra! Hojjen hanger ihop, och jag ocksa (om an med spricka i revben).

Las mer pa www.transasia.se!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Spännande läsning! Måste få höra lite intriger också - vad var det för egon i gruppen?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
TADAAAAAA!

Målgång idag 22/9 09.30 i Värtahamnen. Märklig känsla.
Ujujuj vilken resa säger jag bara.

Lovar att berätta mer senare, men nu ska jag sooooooooooova!

Over&out

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fan va kul... Nu blir man ju avis... Jag har följt en serie på TV nyss som handlade om Evan McGregor eller vad han heter och hans polare som gjorde en liknande resa, som va jävligt intressant... Verkade inte bara frid o fröjd...

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Blanco skrev:
2479652 Fan va kul... Nu blir man ju avis... Jag har följt en serie på TV nyss som handlade om Evan McGregor eller vad han heter och hans polare som gjorde en liknande resa, som va jävligt intressant... Verkade inte bara frid o fröjd...

Charley Boorman heter poalren till Ewan McGregor :)
Den serien va riktigt intressant att följa, även om jag tyckte det va lite lustigt att de i början hängde upp sig på att KTM inte ville sponsra dom med hojar...
Båda två, eller iaf McGregor lär ju skita pengar så en hojstackare för 120 papp är inget att hänga upp sig på i deras fall :rolleyes:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Mattiaz skrev:
2479686 Charley Boorman heter poalren till Ewan McGregor :)
Den serien va riktigt intressant att följa, även om jag tyckte det va lite lustigt att de i början hängde upp sig på att KTM inte ville sponsra dom med hojar...
Båda två, eller iaf McGregor lär ju skita pengar så en hojstackare för 120 papp är inget att hänga upp sig på i deras fall :rolleyes:
Jag la oxå märke till det... Värsta snålvargarna...
Undrar om KTM ångrar sig nu i efterhand...
Fan va dålig McGregor va i början när dom tränade...
Han la ju omkull hojen lite väl lätt...
Och Boorman la omkull hojen precis när dom skulle åka hemifrån...
Det låvade ju inte gott...

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jo, Mc Gregor och Borman körde ungefär samma sträckning (fast åt andra hållet) som den vi just gjort, men sen fortsatte de över till USA.

VI valde att starta i Korea och köra hem, mest av psykologiska skäl. Vägen i Sibirien norr om Kina var överjävlig, och det var skönt att klara av den i början. Vet inte om jag orkat med den det sista jag gjorde om jag kört åt andra hållet. Orkat hade man väl, men det hade inte varit kul. Dessutom var det väldigt skönt att känna att när man varje morgon kröp ut tältet så skulle man köra lite närmare hem. Det betydde väldigt mycket faktiskt, speciellt på slutet när man börjat tröttna. 17000 km är en jävla bit ska ni veta. På fyra dagar avverkade vi sträckan genom ryssland från Khazakstan till Helsingfors. Körde 12h/dag i extremt tung trafik. SKitigt värre.

Så om någon känner för att åka till Khazakstan så tar det fyra dagar om ni rullar på lite :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping