Trelleborg GAZZ tråden

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
dött det va här då !!!

ingen som kör längre... ?:confused:


Japp Trelleborgarna är då nåra riktiga tråkmånsar :D

Försöker få ut polare på turer men alltid nån dåliga ursäkter för att inte köra hoj eller så jobbar dom när en annan har ledigt. Så man blir lite trött.

Söker med ljus o lykta någon med motard eller givetvis valfritt åk för lite turer då och då på tu man hand eller mindre grupp 3-4 pers kanske.

Ut o lufta oss på slumpmässiga vägar. Ut mot österlen osv finns många trevliga vägar. Eller Trelleborg-Tollarp är där en schysst slinga.

Tempo: relativt varierande men jag kommer att köra antingen med "buffeln" eller "gasellen".
Dock hyfsat trafikvett när det krävs,annars friskt på rullen och säkerhetstänkande vid kurvor,skogsparti osv.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Var och testade en BMW 1200 GSA idag på mshuset ja vad ska man säga man är kär något anna går ej att säga. Fan man behöver inte köra som fan med den för att få en upplevelse man bara flytter med liksom
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
haha bmw nördar .... !! :D

jag kör gärna när det är fint väder !

skriv här bara så drar vi, eller adda msn (pma mig)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
haha bmw nördar .... !! :D

jag kör gärna när det är fint väder !

skriv här bara så drar vi, eller adda msn (pma mig)

He he jag har haft en sådan hoj som du har i nuläget oxå,attans så kul så jag klagar inte men jag har mer nöje och användning av "buffeln" :D
In på MC-Huset o testa en vet ja,visst inte samma drag osv men ack så trevlig.
"Gasellen" är mer en buskul hoj på det kurviga slingorna och går väl inte så värst fort men kul är den iallafall :tummenupp

Japp om vi får nåt mera fint väder,känns som höst o rusk vädret börjat smyga på.
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
He he jag har haft en sådan hoj som du har i nuläget oxå,attans så kul så jag klagar inte men jag har mer nöje och användning av "buffeln" :D
In på MC-Huset o testa en vet ja,visst inte samma drag osv men ack så trevlig.
"Gasellen" är mer en buskul hoj på det kurviga slingorna och går väl inte så värst fort men kul är den iallafall :tummenupp

Japp om vi får nåt mera fint väder,känns som höst o rusk vädret börjat smyga på.

vet att du hade en oxo, kommer du inte ihåg att du och jag var ute å körde en gång... fast då hade jag en gamal blå r1a. jag blir mer och mer sugen på en motard faktiskt... var så jävla kul =)

Slutgiltiga listan, datum och plats bestämt. Bara skriva upp sig om intresse finns.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189565

sorry money, kan inte men tackar för inbjudan !

mvh Mike
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
vet att du hade en oxo, kommer du inte ihåg att du och jag var ute å körde en gång... fast då hade jag en gamal blå r1a. jag blir mer och mer sugen på en motard faktiskt... var så jävla kul =)



sorry money, kan inte men tackar för inbjudan !

mvh Mike

Jodå jag minns vi var ute och svängde av oss lite,det var inte helt fel :)
Suget efter just sporthoj försvinner något,iallafall i mitt fall nu när jag bytat till både KTM och BMW. Det går inte i några 200-250 precis.
Kanske det enda jag saknar är att sporthoj var ett kanon transportmedel om man skulle ta sig någonstans snabbt :)
Och visst gav den kickar.
Men trivs både med motard och "gubba" hojen.
Kan kanske sakna den där extra krämen ibland men det jag har räcker till för att ha kul.
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Jodå jag minns vi var ute och svängde av oss lite,det var inte helt fel :)
Suget efter just sporthoj försvinner något,iallafall i mitt fall nu när jag bytat till både KTM och BMW. Det går inte i några 200-250 precis.
Kanske det enda jag saknar är att sporthoj var ett kanon transportmedel om man skulle ta sig någonstans snabbt :)
Och visst gav den kickar.
Men trivs både med motard och "gubba" hojen.
Kan kanske sakna den där extra krämen ibland men det jag har räcker till för att ha kul.

fy va moget av dej :D :D :D

har numera investerat i crasch puckar ifall man lägger... så kan jag pressa liiite till på banan =) men antar att det blir lugnt framöver och köper mej en motard... det va så jävla kul. vad har du för en nu ? vad ligger dom på i pris och framför allt... hur jobbigt är det med oljebyte ??
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
fy va moget av dej :D :D :D

har numera investerat i crasch puckar ifall man lägger... så kan jag pressa liiite till på banan =) men antar att det blir lugnt framöver och köper mej en motard... det va så jävla kul. vad har du för en nu ? vad ligger dom på i pris och framför allt... hur jobbigt är det med oljebyte ??

du kanske ska investera i en kraftfull men lättkörd 125a :rodnar
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
fy va moget av dej :D :D :D

har numera investerat i crasch puckar ifall man lägger... så kan jag pressa liiite till på banan =) men antar att det blir lugnt framöver och köper mej en motard... det va så jävla kul. vad har du för en nu ? vad ligger dom på i pris och framför allt... hur jobbigt är det med oljebyte ??

Har en KTM 690 SMC 08:a
Trevlig hoj. Första service 100 mil ,sen 500 mil osv. Ventiljustering 1000 mil :tummenupp
Sen kan det ju aldrig skada med ett extra oljebyte mellan om man känner för det.
Var även sugen på Husaberg,lite mer kräm i dem men kräver oxå lite mer underhåll.

KTM 690 finns oxå i enduromodell och sm , sm den såkallade anknäbben :D
690 anknäbben är dock inte lika atraktiv för ögat som 690 smc / enduro.

Köpte min begagnad ,ligger väl på 75-80 tusen kr för en beg smc.
Jag gav mindre :tungan

Finns oxå en 690 enduro på blocket för kring 67.
Hade det varit idag skulle jag nog valt enduro modellen och monterat på motardfälgar. Snabbt byte av fälgar och du kan välja körunderlag.
Finns/fanns även en beg sån på blocket med komplett extra uppsättning fälgar.
 
Last edited:

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
du kanske ska investera i en kraftfull men lättkörd 125a :rodnar

hehehe nej tack !!

Har en KTM 690 SMC 08:a
Trevlig hoj. Första service 100 mil ,sen 500 mil osv. Ventiljustering 1000 mil :tummenupp
Sen kan det ju aldrig skada med ett extra oljebyte mellan om man känner för det.
Var även sugen på Husaberg,lite mer kräm i dem men kräver oxå lite mer underhåll.

KTM 690 finns oxå i enduromodell och sm , sm den såkallade anknäbben :D
690 anknäbben är dock inte lika atraktiv för ögat som 690 smc / enduro.

Köpte min begagnad ,ligger väl på 75-80 tusen kr för en beg smc.
Jag gav mindre :tungan

Finns oxå en 690 enduro på blocket för kring 67.
Hade det varit idag skulle jag nog valt enduro modellen och monterat på motardfälgar. Snabbt byte av fälgar och du kan välja körunderlag.
Finns/fanns även en beg sån på blocket med komplett extra uppsättning fälgar.


ahh, får se till nästa sässong, är absolut inte omöjligt =)
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
då har man sett din hoj live idag ;)

Jaså vart då? :va Såfall är det mer än vad jag själv vet,då den förhoppningsvis står inlåst inomhus och med kättingar samt en massa vakande ögon mot sig :)

Säker på att det var en KTM 690 ,numera helsvart?

Hörde med nåt motardliknande i stan men såg aldrig vad det var.Trodde det var Jeipår på sin Husa men icke.

Annars nån som kan köra dagtid,slumpmässiga dagar samt tid?
Ja även en o annan helg om man inte knegar eller annat ivägen.

Lite uttråkad på tofflorna som låter sina hojar mestadels stå,de är ju till för att brukas.
Dricka beer,festa och klia navelludd kan man göra höst/vintertid :D
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jaså vart då? :va Såfall är det mer än vad jag själv vet,då den förhoppningsvis står inlåst inomhus och med kättingar samt en massa vakande ögon mot sig :)

Säker på att det var en KTM 690 ,numera helsvart?

Hörde med nåt motardliknande i stan men såg aldrig vad det var.Trodde det var Jeipår på sin Husa men icke.

Annars nån som kan köra dagtid,slumpmässiga dagar samt tid?
Ja även en o annan helg om man inte knegar eller annat ivägen.

Lite uttråkad på tofflorna som låter sina hojar mestadels stå,de är ju till för att brukas.
Dricka beer,festa och klia navelludd kan man göra höst/vintertid :D

aha nä då var det inte din, då finns det en till smc 690 för denna var orange, och den stod parkerad så är riktigt säker på modellen :D:D

jag är alltid med på körning om det inte regnar :)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
jag är alltid med på körning om det inte regnar :)

Nice då kanske man kan lära känna nån Trelleborgare som verkligen vill ut o köra och inte har en massa ursäkter :D
Jobbar själv skift så det kan bli olika dagar i veckan beroendes på var i schemat jag ligger till.

Kör ganska slumpmässigt,gärna kurviga vägar osv.Häckeberga brukar iallafall för det mesta bli en av genomfarterna.

Sen brukar det oftast bli x-antal mil på sadeln......mye körning :tummenupp

Dyrkar oxå solguden :)
 
Last edited:

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Ps. Billigare helförsäkring oxå än R1 osv sporthoj :tummenupp
Sålänge folk inte kör o kvaddar eller får sina ktm stulna kanske :gnissla

det e ju sant, men dom premierna kommer höjas dom med. motard ligan växer ju så det knakar

Nice då kanske man kan lära känna nån Trelleborgare som verkligen vill ut o köra och inte har en massa ursäkter :D
Jobbar själv skift så det kan bli olika dagar i veckan beroendes på var i schemat jag ligger till.

Kör ganska slumpmässigt,gärna kurviga vägar osv.Häckeberga brukar iallafall för det mesta bli en av genomfarterna.

Sen brukar det oftast bli x-antal mil på sadeln......mye körning :tummenupp

Dyrkar oxå solguden :)

jag har en maaaaasssa järn elden just nu, men adda mej på msn å fråga, har jag bara tid så vill jag alltid till 100%, har kört en del med twizter här på sh, han kör enröd cbr600RR el, andra polaren triumph street triple. fan va den är rolig att köra för övrigt. men dom är aldrig svåra heller, och rosen hänger alltid med om han inte hänger på gymmet :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top