Du vill veta vilken tilliphån man skall ha för att visa att man är lite bättre än alla andra, men utan att uppfattas som ett rövhål?
Lycka till.
Jag tycker faktiskt att det är lite roligt att naturmaterial börjar användas mer och mer i applikationer som passar egenskaperna.
Ingvar Kamprad är involverad i projekt med bambu, både som träersättning och i textil.
Ett spännande material.
Det är jättekul att man börjar ta klassiska material till heders igen men när folk är ecohippa och dövar sitt miljösamvete genom att köpa ett träskal till sin Ipad med motiveringen att det är ju bra för miljön håller jag på att spränga ett kärl i huvudet. Sluta byt ut din telefon varje gång Jobs lakejer lanserar en nyhet istället.
Det är precis lika mycket dubbelmoral som personer vilka köper ekologiska bananer för att de tänker på arbetarna i plantagen för att sedan på fredagskvällen dra i sig en lina kola.
När det gäller telefonen så var det en ironi över att alla idag använder telefonen som statusmarkör. Jag förvånas ständigt över vilka som prioriterar att köpa en iphone. Vårdbiträde på boenden har sveriges sämsta löner och ändå köper många en telefon jag avstod ifrån då jag ansåg den för dyr trots min fyra gånger högre lön.
Att telefonen dessutom inte förlorar sin coolhetsfaktor bland välbeställda professionella bloggare och liknande trendfolk är spännande. För när trendeliten ser att något de själva använder håller på att bli så vanligt att det används av folk som går på vid fel T-banestation springer de i normalfallet snabbt hem och våldtäktsduschar....