Trendspaning

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Well. Det var inte hans första miljon, men den första han tjänade på att sälja 1pc.

Oavsett så borde han ställas inför en folktribunal för det flagranta övergreppet på nationens välbefinnande. Glömmer aldrig första gången jag såg en vuxen man i sparkdräkt. :zpy

Vad säljer din polare me? vuxenblöjor? Vuxenbarnvagnar? Vuxen-napp kanske?

Plus att man får ingen Ferrari för en miljon, mäjligen i förorten. ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Oavsett så borde han ställas inför en folktribunal för det flagranta övergreppet på nationens välbefinnande. Glömmer aldrig första gången jag såg en vuxen man i sparkdräkt. :zpy

Vad säljer din polare me? vuxenblöjor? Vuxenbarnvagnar? Vuxen-napp kanske?

Plus att man får ingen Ferrari för en miljon, mäjligen i förorten. ;)

Han har ett finger med i en ganska stor ehandelssajt för "vanliga" kläder också.
1pc är ju skitbra. Ungefär som wt addidasbyxor eller wt kamphund. WTn stämplar sig själva med wt i pannan så de blir lättare att känna igen på håll.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
1pc är ju skitbra. Ungefär som wt addidasbyxor eller wt kamphund. WTn stämplar sig själva med wt i pannan så de blir lättare att känna igen på håll.
Unisexoverallens återkomst. Jag kan ju kanske förstå den person som har en onepiece när den sitter hemma och degar. Men när det är någon som har den på sig när den är ute och handlar så börjar man ju undra hur det är ställt uppe i järnkontoret på människan (nu pratar jag vuxna alltså). Och kombinerat med foppatofflor och pilotbrillor på en 190cm man så har personen i fråga lyckats hitta ett ännu effektivare sätt att se ut som en jättebebis än om den hade gått omkring i snickarbyxor.

Jag kan ju nu erkänna att jag det senaste året kanske använt min glesbygdskavaj (Helly Hansen Basel) lite mer än vad som antagligen kan anses vara nyttigt. Birgerssonfaktorn har stundtals varit mycket hög. Men bor man i ett bottenfruset blåshål mitt i mörkaste norrland så tycker jag ändå att det kan vara förståeligt. Även det skulle vara så att den använts i kombination med tweed också. Och även om fiberpäls är ett material med hög myspysfaktor så är det ju i alla fall inte någon sparkdräkt det är fråga om.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Unisexoverallens återkomst. Jag kan ju kanske förstå den person som har en onepiece när den sitter hemma och degar. Men när det är någon som har den på sig när den är ute och handlar så börjar man ju undra hur det är ställt uppe i järnkontoret på människan (nu pratar jag vuxna alltså).

1pc är helt perfekt att mysa runt i hemma, och skulle man nu frestas av att gå och hämta posten, handla mjölk, ta en tur med i hojen:tungan i den så har jag här ett hett tips.
Köp din onepiece i en osmakligt ful färg( i mitt fall rosa/korallfärgad) då kommer du aldrig frestas av att visa dig utanför hemmet i den.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det snackas ganska mycket om Google Glass just nu, om det har undgått någon. Ni vet, de där brillorna som har en inbyggd "dator" med kamera och hela videvitten. Många förutspår att det här kommer bli stort, vilket nog ären underdrift. Potentialen är ju enorm.

I princip kommer man kunna filma ALLT, vilket även innebär att man själv kommer bli filmad och autotaggad överallt. Som det är nu märker man om man blir filmad, en mobil syns ju, men med glass kan man filma/filmas överallt, utan att det märks.

Tex kommer det bli teoretiskt möjligt att se namnen på alla man passerar på gatan osv. Hur integriteten skall kunna uppräthållas blir nog en svår nöt (för google?) att knäcka.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Kul tråd. Har helt och hållet missat den.

Min observation klassas kanske inte som en direkt trendspaning men den är iaf fordonsrelaterad.
Helt plötsligt ser jag "kurvljus" överallt. Det anmärkningsvärda är att de förefaller förekomma även på "äldre bilar", modeller jag mest känner utan denna finess. Som att en högre makt plötsligt aktiverat funktionen simultant över hela jorden.

Å apropå en annan tråd, Vad fick dig att le idag?, glädjen över att Markus är tillbaka är obetalbar.
Jag har saknat dig och faktiskt inte hängt här lika frekvent sedan ditt mystiska försvinnande. Välkommen tillbaka!

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Nu är sommaren här igen...
28.jpg

(från http://heltnormalt.aftonbladet.se/truthfacts/2013/05/28 )

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
En trend på stark frammarsch är att köra sin bil dagtid utan lyset på. Vissa går halva vägen och kör utan baklysen, medan några sköningar kör all in och släcker hela kärran för att vara mer stealth på vägen. Med en mörkgrå bil en disig novembermorgon kan man nästan hela smälta in i omgivningen på det här viset. Riktigt cool verkar man tycka.
Först trodde jag att detta fenomen endast gällde importbilar. Men jag ser det på många ganska halvdassiga kärror (typ Opel shoppingbil, Nissan bjölvagnar etc), och varför någon skulle bemöda sig med att importera en sådan övergår mitt förstånd.

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Hoj
2011 Street triple R
En trend på stark frammarsch är att köra sin bil dagtid utan lyset på. Vissa går halva vägen och kör utan baklysen, medan några sköningar kör all in och släcker hela kärran för att vara mer stealth på vägen. Med en mörkgrå bil en disig novembermorgon kan man nästan hela smälta in i omgivningen på det här viset. Riktigt cool verkar man tycka.
Först trodde jag att detta fenomen endast gällde importbilar. Men jag ser det på många ganska halvdassiga kärror (typ Opel shoppingbil, Nissan bjölvagnar etc), och varför någon skulle bemöda sig med att importera en sådan övergår mitt förstånd.
"Nya" EU-regler:
"Från och med den 7 februari 2011 ska nytillverkade personbilar och lätta lastbilar vara utrustade med varselljus, alltså belysning som i ljusstyrka ligger mellan halvljus och de svagare positionsljusen, som tänds automatiskt när bilen kör iväg. För bilar med automatisk tillkoppling av halvljuset vid sämre ljusförhållanden (ljussensor) får inte de bakre positionsljusen vara tända vid dagsljus. För bilar utan ljussensor får bakljusen vara tända"

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
"Nya" EU-regler:
"Från och med den 7 februari 2011 ska nytillverkade personbilar och lätta lastbilar vara utrustade med varselljus, alltså belysning som i ljusstyrka ligger mellan halvljus och de svagare positionsljusen, som tänds automatiskt när bilen kör iväg. För bilar med automatisk tillkoppling av halvljuset vid sämre ljusförhållanden (ljussensor) får inte de bakre positionsljusen vara tända vid dagsljus. För bilar utan ljussensor får bakljusen vara tända"

Påstår du att halvljuslagen försvunnit?:va

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Japp, fast bara för nya bilar. Dock får du köra med halvljus om du vill.

Men det där sista stycket undrar jag verkligen om det stämmer, det har varit en lång tråd om det på jagrullar.se. Jag tror att senaste årsmodellen från Volvo har bakljusen tända vid DRL (Daytime Running Light).

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
"Lättviktsdun" :4skrika Här i stan så har tamefanken varenda jäkel såna jackor. Eller västar. Eller kappor. Eller vad det nu är. Tidigare i höst när jag följde med lillsyrran på jakt efter höstjacka så fanns det där lättviktsdunet på alla möjliga affärer, och i alla möjliga modeller (dessutom en hel del skinnjackor av 'brando'-modell, eller jackor av andra material men av samma modell).

För ett par veckor sedan var jag i Göteborg och där förekom lättviktsdunet inte lika frekvent. Men å andra sidan var det ganska varmt där då så det berodde väl på det. Ridjackor var däremot mer vanligt förekommande där än vad det är här.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha