Trevlig resturang i Gbg?

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Smålandsstenar (2mil från A-Torp)
Hoj
zx9r -01
Tänkte att jag skulle göra ett tappert försök och bjuda ut en tjej från Gbg på en fin middag,då hon bor i Gbg så vore det ju lämpligt att gå ut där.
Vi har bara träffats två gånger innan så det får gärna vara sådär lagom mysigt,hon är ju inte ett uns imponerad av min Kawa ju! :huvet
Men en god middag kanske får henne att tycka min hoj är jättefin,eller kanske efter några glas vin. :D

/Rikard
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
Sjömagasinet...! Dyrt som poker, men du ville ju impa. Dessutom, om hon är
från Gbg så kommer hon definitivt att bli impad.

En stjärna i Guide Rouge (f d Guide Michelin), utsikt mot hamninloppet under
Älvsborgsbron samt mat som tar dig till himmelen...

Ta gärna med 2-3 tusen om det ska drickas spirituosa till anrättningen.

http://www.sjomagasinet.se
 

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
Honda CBR 929 -00
Rickie Key skrev:
Vi har bara träffats två gånger innan så det får gärna vara sådär lagom mysigt,hon är ju inte ett uns imponerad av min Kawa ju! :huvet

/Rikard


Så hoj gillar inte bågar, då kan jag bara ge dig ett råd....
Hitta ny brud med de rätta intressena :tuttar :rofl
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Det går aldrig att inponera på tejer med dyra ställen, antingen tycker dom att man är en bortskämt gigolo som sprider pengar omkring sig, eller gillar hon det men då kommer hon bara vilja ha mer dyra grejer... :gnissla

Sattsa på något lite ovanligt, "Silvis" palestinsk restaurang mellan andra och första långgatan. Trevligt och mycket bra att dejta på, men det är ju varken lyxigt eller "vanligt". Så det måste vara rätt tjej för att uppskatta det! :tummenupp
 

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Smålandsstenar (2mil från A-Torp)
Hoj
zx9r -01
triple skrev:
Det går aldrig att inponera på tejer med dyra ställen, antingen tycker dom att man är en bortskämt gigolo som sprider pengar omkring sig, eller gillar hon det men då kommer hon bara vilja ha mer dyra grejer... :gnissla

Sattsa på något lite ovanligt, "Silvis" palestinsk restaurang mellan andra och första långgatan. Trevligt och mycket bra att dejta på, men det är ju varken lyxigt eller "vanligt". Så det måste vara rätt tjej för att uppskatta det! :tummenupp

Det kanske vore nått,hon är inte snobbig på nått vis.Bara det är mysigt och god mat,det goda sällskapet står ju jag för! :tungan


/Rikard
 

SM_Putte

SDC Racing Team eller nå´t.......
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Sesame street. Gbg
Hoj
Moddad WR400 SM + Volvo V40 -03 + släp -73
triple skrev:
Det går aldrig att inponera på tejer med dyra ställen, antingen tycker dom att man är en bortskämt gigolo som sprider pengar omkring sig, eller gillar hon det men då kommer hon bara vilja ha mer dyra grejer... :gnissla

Sattsa på något lite ovanligt, "Silvis" palestinsk restaurang mellan andra och första långgatan. Trevligt och mycket bra att dejta på, men det är ju varken lyxigt eller "vanligt". Så det måste vara rätt tjej för att uppskatta det! :tummenupp


Inte för att jag skall dra med ngt fruntimmer dit men Silvis lät intressant! Heter det "Silvis" eller ......? Aldrig hört talas om det
ÄDITT:Hittade det i Gula sidorna....
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Beror lite på vilken prisklass du tänkt?

Och vad ni vill äta.

Om jag törs komma med förslag så skulle jag nog föreslå Italienskt.Finns bra resturanger lite över allt men det ligger ett par mysiga ner på stensturegatan (vid Scandinavium/Heden).

Eller om man vill ha lite mer klass(o högre pris) så ett bar-bord på "Hos pelle" vid Linne.Dock inte italienskt.Men gott.

Budget men absolut inte dåligt Rumpan bar (brukar vara lite mycket folk typ student) mer pizza än italienskt men ett plus för den eldade ungnen.

Sen har vi flera trevliga på Haga nygata (lite högre i pris)

Ge mig en stund så skall jag se vad jag kan hitta i länk väg.

http://www.restaurangguiden.com/rg.asp?gd=gbg&sprak=

Finns det mesta du behöver skulle jag tro.
 
Last edited:

Mingves

Guest
Jag tycker att sjöbaren i haga är bra. Bra priser och duktiga kockar.
Annars är Maharani en toppenrestaurang om man gillar indiskt, ligger på 1a långgatan.
Gillar man sniglar grodor och pizza i en mycket mysig miljö så är mitt tips cyrano, klart mysigaste restaurangen i Linne. Dit skulle jag gå, tyvärr kan man inte boka bord där:(

ETC Grande på kungsgatan är bra oxå, billigt och gott. Pasta är aldrig fel. Var där med tjejen. Drack vin och käkade kostade ca 350kr för två :)



Dessa restauranger har menyer som är humana, inte typ 300kr för en varmrätt.
Huvudrätt kostar ca <150kr...

///M
 
Last edited:

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
man får plocka ihop lite grejer och sitta och pilla en del. Dela på mat är toppen med tjejer, lite lady och lufsen. Trevlig personal som verkligen bryr sig!

(Låter som jag jobbar där, men känner inte ens dom som jobbar där!)

Hos Pelle är också bra, men det är en "vanlig" restaurant. Vita dukar och bra mat, dessutom kan du gå runt kvarteret och hälsa på hos mig när du ändå är där :fyllisar
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Rekommenderar tveklöst A Hereford Beefstouw på Linnégatan. Mycket gott om man gillar kött, och gör man inte det så är salladsbordet värt ett besök.

Mer info på www.hereford-beef.com
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
mitt tips e en middag hemma.... dvs om du kan laga annat än makaroner & ketchup.


lägga lite stålar på ett fint vin.
 

Mingves

Guest
Mitt tips är picknick.

Köp en flaska med vino santo och itaienska mandelskorpor. Det välkommnar man våren med i Italien. Jättegott!!!
Sedan kan du göra en matsäck med goda mackor med parmaskinka, soltorkade tomater, brie och ruccola. Smasken med ett gott rött itaienskt vin till typ chunky red eller salice salentino slurp va gott.

Lycka till
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
wonderwizard skrev:
mitt tips e en middag hemma.... dvs om du kan laga annat än makaroner & ketchup.


lägga lite stålar på ett fint vin.


Också en bra lösning ,man impar lite mer om man kan laga mat :tummenupp
Men sen får man inte glömma känslan av äventyr som infinner sig när man åker iväg(även om det bara är till GBG).Sen tror jag att det handlar om att visar på att man har lagt ner tid och energi och verkligen försöker att skapa något speciellt till/för just henne/er.Mer än att hitta en fin/dyr resturang.
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Mingves skrev:
Jag tycker att sjöbaren i haga är bra. Bra priser och duktiga kockar.
Annars är Maharani en toppenrestaurang om man gillar indiskt, ligger på 1a långgatan.
Gillar man sniglar grodor och pizza i en mycket mysig miljö så är mitt tips cyrano, klart mysigaste restaurangen i Linne. Dit skulle jag gå, tyvärr kan man inte boka bord där:(

ETC Grande på kungsgatan är bra oxå, billigt och gott. Pasta är aldrig fel. Var där med tjejen. Drack vin och käkade kostade ca 350kr för två :)



Dessa restauranger har menyer som är humana, inte typ 300kr för en varmrätt.
Huvudrätt kostar ca <150kr...

///M


Kan bara hålla med om Maharani. Otroligt god mat, enkelt, en del spännande rätter samt bra priser. Huvudrätterna för ca hundringen. Obs: Står det att en rätt är stark, så är den STARK!
Har man tid för en sväng på bågen är annars Oscars i Kungälv solklart hamburgerhak! Jag kan säga med en gång att de har världens bästa hamburgare. :banana
 

Mingves

Guest
TomTroll skrev:
Kan bara hålla med om Maharani. Otroligt god mat, enkelt, en del spännande rätter samt bra priser. Huvudrätterna för ca hundringen. Obs: Står det att en rätt är stark, så är den STARK!
Har man tid för en sväng på bågen är annars Oscars i Kungälv solklart hamburgerhak! Jag kan säga med en gång att de har världens bästa hamburgare. :banana

Pepes pizza på avenyn har grymt god pizza. Dock inte det mysigaste stället...

///M
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top