trim

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
:Bugar TRIM
Köpte en yamaha rd -86 med ypvs då för 4000Kr.. billigt tyckte jag iaf.. men effekten!?!?!?! kan ju inte gå upp på bakan på gaspodrag!! hur mkt gör det om man tar bort strypningen då?? vad finns det för möjligheter att trimma den??

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Den kommer aldrig gå upp på bakan på bara gas.

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SmackMan skrev:
:Bugar TRIM
Köpte en yamaha rd -86 med ypvs då för 4000Kr.. billigt tyckte jag iaf.. men effekten!?!?!?! kan ju inte gå upp på bakan på gaspodrag!! hur mkt gör det om man tar bort strypningen då?? vad finns det för möjligheter att trimma den??

Åter till ämnet...som EBS sa kommer aldrig en rd resa sig med bara gas. Däremot kan du ju självklart få ut mer hkr! Finns ju massa gott till en rd trimcylindrar, större förgasare, effektsystem...rubbet finns juh. Sen e ju frågan om det e värt o köpa det. Jag hade satsat på effektsystem, mest för ljudets skull. Söker du mer kraft så får du nog se dig efter en annan hoj med mer kubik. Men har du lust att meka så e ju inte 180 cc så tokigt kanske :hihi

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
ja eller så bara ge fullt ös så borde den ju resa sig tycker man.. men om man drar pluggen så får den ju ca 23 hk snabbt räknat, om man sedan skaffar en vassare expantions så borde man få ca 29-30 hr eller??

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Inga landsvägs 125or reser sig med ENBART gas. Nja 26-27 kanske? Beror på mycket olika saker. Se först till att motorn är i bra skick! Det tänker inte så många på så dom trimmar och håller på med blir ändå ifrånåkta av fina originalare:)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
EBS skrev:
Gjorde moppen? Jo men visst.
Nja... med en crossmoppe är det inte helt omöjligt... dock kräver det mycket trim och så en liten kärleksknuff..

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
kaZmur skrev:
Nja... med en crossmoppe är det inte helt omöjligt... dock kräver det mycket trim och så en liten kärleksknuff..

Aldrig genom att bara vrida. Möjligtvis av/på och sen ett ryck. Det krävs rätt mycket för att den ska lyfta på ren effekt.

Jokela

Guest
Hihi min RD -84 gick upp på bakhjulet med originaldrevning. :yoparty

Fast det med 180cc trim på..... :Bugar

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
moppen gick upp på bakhjulet om man rykte lite i styret där man viste att effekten skulle komma.. moppen e en yamaha fs1 -86=) ingen jävla cross moppe!!!! men med större förgasare och micron avgassystem så borde det väl gå att få upp den på bakhjulet! en jag känner har en honda ns med ara micron och hans gör det och den gör 160!.. någon som vet var man kan få tag i ett sådnat här avgasystem då??

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SmackMan skrev:
moppen gick upp på bakhjulet om man rykte lite i styret där man viste att effekten skulle komma.. moppen e en yamaha fs1 -86=) ingen jävla cross moppe!!!! men med större förgasare och micron avgassystem så borde det väl gå att få upp den på bakhjulet! en jag känner har en honda ns med ara micron och hans gör det och den gör 160!.. någon som vet var man kan få tag i ett sådnat här avgasystem då??

Du får upp en rd på bakhjulet ostrypt också. Du får la ut o öva tekniken bara...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Börja med ett nytt avgassystem. Har sett effektsystem på blocket till RD för inte många hundralappar.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!