trim

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
ja jag vet många många moppar som går på bakhjulet!!! en kompis i borås gör ju fan wheelies flera hundra meter med sin derbi! med effekt krök och lite drevning!

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
cRoC skrev:
Min kompis moppe gjorde också det. Drac orginal fast hemmabyggt orginalsystem + nerdrevad.

hemmabyggt orginalsystem :va

hur många moppar går inte upp på bakhjulet med rätt teknik?? Men att få upp en moppe på slangen med ENBART gas, utan ryck i styret eller nåt, är inte helt lätt. Som nån sa, det gör inte många (landsvägs) 125: or heller..

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
SmackMan skrev:
ja jag vet många många moppar som går på bakhjulet!!! en kompis i borås gör ju fan wheelies flera hundra meter med sin derbi! med effekt krök och lite drevning!

de går ju att köra på bakhjulet med en mt5a orginal, bara man har rätt teknik

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hehehe, det där med hemmabyggt orginal system reagerade jag lite på också... Har han fabriken hemma som tillverkar orginal delar?

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
ja men nu va det la inte moppar vi sak snacka om eller??? trodde att vi hadde lämnat dom bakom oss liksom.... men motorn på en rd är la inte helt värdelös att trimma?? det är la nästan samma motor som i tzr:en väl??

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Det är nog bara att rycka lite i styret o dra på så har du RDn på bakan!

Med min brukar jag oftast bara koppla en gång å dra på så rycker den upp men det är ju en offroad iofs.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
jaa,men jag tycker der verkar osäkert att koppla.. jag menar det rycker ju till som fan och det sliter ju mkt på drivpaketet.. ja och det verkar osäkert på nått vis..

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Hinkas skrev:
Hehehe, det där med hemmabyggt orginal system reagerade jag lite på också... Har han fabriken hemma som tillverkar orginal delar?

d emånga här i min trakter som har gjort egna avgassystem, en kille med en K50 gjorde ett av ett technigas till en derbi, den gick som en jävle, typ 80 - 90..

d tycker ja e friskt, med tanke på att min K50 med maxportad cylinder med uppborrad förgasare och drevning gjorde 65, :tummenupp

:yoparty :yoparty

Tisse

snart med i 100-klubben
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
TZR 125
SmackMan skrev:
:Bugar TRIM
Köpte en yamaha rd -86 med ypvs då för 4000Kr.. billigt tyckte jag iaf.. men effekten!?!?!?! kan ju inte gå upp på bakan på gaspodrag!! hur mkt gör det om man tar bort strypningen då?? vad finns det för möjligheter att trimma den??

Vicke du kan ju köpa 180cc och 36förg med eff system jag hittar ju inte 180cc till min....... skratta på bara för jag nöp min tzr det är din tur nästa... :fatta!

Solid snake

Guest
Tisse skrev:
Vicke du kan ju köpa 180cc och 36förg med eff system jag hittar ju inte 180cc till min....... skratta på bara för jag nöp min tzr det är din tur nästa... :fatta!

Ja det var ju en ny tråd du hittade... :rolleyes:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Alltså no offence grabbar, men hela tråden luktar ju jäffla moppe f***o lång väg...
Det finns INGEN 125:a som reser sig på gas, dock kanske om någon fått försig att trimma den och då redigt.
Du får antingen rycka eller börja koppla alt. bägge :D

Solid snake

Guest
shoik skrev:
Alltså no offence grabbar, men hela tråden luktar ju jäffla moppe f***o lång väg...
Det finns INGEN 125:a som reser sig på gas, dock kanske om någon fått försig att trimma den och då redigt.
Du får antingen rycka eller börja koppla alt. bägge :D

[Messerschmittmode=on] Du menar väl landsvägs 125:eek:r? Min cross gasreser. :D [/Messerschmittmode=off]

Solid snake

Guest
nomolas skrev:
aja, men då flyttar du din feta röv vääääldigt långt bak ;)

Hmm, nä, jag sitter på mitten av den, sitter nästan på tanken för att den INTE ska resa sig. :fatta! :pannkyss

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!