trim

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
ööö

shoik skrev:
Alltså no offence grabbar, men hela tråden luktar ju jäffla moppe f***o lång väg...
Det finns INGEN 125:a som reser sig på gas, dock kanske om någon fått försig att trimma den och då redigt.
Du får antingen rycka eller börja koppla alt. bägge :D

Joo min sachs zz sm reser sig ganska lätt på bara gaspådrag.
Men den går som ett skollat ollon otrimmad å så.
Jag vet inte vad du menar med att en 125:a inte kan gas resa sig!

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Mattsson88 skrev:
Joo min sachs zz sm reser sig ganska lätt på bara gaspådrag.
Men den går som ett skollat ollon otrimmad å så.
Jag vet inte vad du menar med att en 125:a inte kan gas resa sig!

ok då får jag ändra på mig om du påstår att den reser sig med bara gas, UTAN koppling eller ryck.
svårt att tänka mig det, då jag vet att tex dt och crm inte gör det, iofs borde väll gasgas sm variant också göra det...

får väll ändra det till landsvägs 125:eek:r, av typen med en motor monterad långt fram i ramen...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
föresten .. kom å tänkta på en grej.. grannen har en RD.. vi satt och kollade på nätet efter system till den. vi hittade inget som skulle ge mer än 25hk. det är 23 ostrypt.. så ingen större skillnad :S.. sen är de inte så lik motor från TZR. tänkt på att den har nåt på 20kw.. inte hk. :p .. :3freak

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
philsson skrev:
föresten .. kom å tänkta på en grej.. grannen har en RD.. vi satt och kollade på nätet efter system till den. vi hittade inget som skulle ge mer än 25hk. det är 23 ostrypt.. så ingen större skillnad :S.. sen är de inte så lik motor från TZR. tänkt på att den har nåt på 20kw.. inte hk. :p .. :3freak

En gammel-tzr krämar du nog ur strax under 30 hästar ur med trimrör och öppet filter :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
PollySmurf skrev:
En gammel-tzr krämar du nog ur strax under 30 hästar ur med trimrör och öppet filter :)

De låter gött.. ;) men hur många hk är 20kw är inte det nästan 30hk?.
Vet någon föresten hur mycket effekt man får ur en NS med effektrör.. dom har ju 25 eller 26 original :confused:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Juultomten skrev:
aoja !? :fatta!
Min polares CRM reser sej om han bara släpper gasen o sen drar den i max... ! :fakta
men däremot så gjorde inte min CRM det :rolleyes: hade original framdrev
men den gick upp på bakan om ja bara peta lite på kopplingen me full gas men den skar i förrgår...
affärens fel .. ni kan läsa min tråd om ni inte tror mej

ännu ett ***** alltså min polares morsa kan gasa upp sin permobil på bakhjulen, tror dom flesta här inne skiter i vad någons polare kan göra, vill han vara med och diskutera stunts finns en tråd om det.

ja men peta på kopplingen är inte att GASRESA fan DT:n jag hade på körskolan slangade jag med ett antal gånger då jag som du utrycker det "petade" på kopplingen, så det går bort.

Sen att en går upp på på gas om du drevar om den är ju inte så konstigt, varför tror du dom flesta "stunt- proffsen" har annorulnda drevat, för mer kraft och mindre fart? :kocko

fan vad jag är på dåligt hurmör idag alltså :rofl

philsson skrev:
De låter gött.. ;) men hur många hk är 20kw är inte det nästan 30hk?.
Vet någon föresten hur mycket effekt man får ur en NS med effektrör.. dom har ju 25 eller 26 original :confused:

man tar kilowatt effekten och multiplicerar den med 1,36 så får man ut hästkraftsantalet.
så 20kw x 1,36 = 27,2hk och med effektsystem 1-3hk mer. med dvs rätt bestyckning, när man pratar tvåtakt så är varje hästkraft viktigt.
Och en sak till som jag inte kan förstå att folk inte fattar alla gånger, ett exempel: Jag har 28hk och 19.4nm vid 10.000rpm på mitt bakhjul (då med alldeles för fet blandning), då har jag hört att folk säger men du det är väll 32hk på en ostrypt rs125:a... Men för fan alltså snälla 32hk enligt tillvärkaren på vevaxeln, och inte på bakhjulet då det är en effetförlust på ca. 13% (enligt tidningen bike) och det som är intresant är just vad man har på bakhjulet och inte vevaxeln!!! och där med sätter vi pungt för den här diskutionen, har hört samma frågor från några personer i den här tråden flera gånger om vart man skaffa vissa cylindrar osv. nämner inga namn. Säger bara SÖK för fan! :fatta!

ha en fortsatt trevlig dag på er. :rolleyes:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mr_Malossi skrev:

inte för att vara petig, men enligt den effektkurvan är det 28.4hk och 19.4nm i vrid...på bakhjulet och 30.73 på vevaxeln

har alltså 0.4kh mer än min, men lite mycket i vrid :)
betydligt senare i varvtalet.... har dom siffrorna (28hk och 19.4nm vid 10000rpm) enligt det diagrammet så har han det vid 10700rpm

så jag är lessen att du har fel där... och jag kan lova dig att en rs har ca. 32hk på vevaxeln orginal... skulle iofs vara kul att se en "motor" bänkning och se vad en orginal- motor verkligen har på veven.

Last edited:

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
shoik skrev:
inte för att vara petig, men enligt den effektkurvan är det 28.4hk och 19.4nm i vrid...på bakhjulet och 30.73 på vevaxeln

har alltså 0.4kh mer än min, men lite mycket i vrid :)
betydligt senare i varvtalet.... har dom siffrorna (28hk och 19.4nm vid 10000rpm) enligt det diagrammet så har han det vid 10700rpm

så jag är lessen att du har fel där... och jag kan lova dig att en rs har ca. 32hk på vevaxeln orginal... skulle iofs vara kul att se en "motor" bänkning och se vad en orginal- motor verkligen har på veven.

:mad: :huvet men vad är det som står längre ner då? där står det 35 ps.. vad menar dom med det då? :va :D
Men du har väl effeksystem också? borde inte din gå bättre än en orginal? :confused:

Last edited:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mr_Malossi skrev:
:mad: :huvet men vad är det som står längre ner då? där står det 35 ps.. vad menar dom med det då? :va :D
Men du har väl effeksystem också? borde inte din gå bättre än en orginal? :confused:
hehe och jo min går bättre än orginal... och om du kikar lite mer på sidan så ster det först 28.4PS och därefter = 30.73Ps och något mer som typ betyder vevaxel... och sen kan du ju kolla på diagrammet och inte fan går den upp till 30hk heller, kolla på kurvan så ser du ju att det slutar vid 28.4hk :D :fakta

och sedan har dom gjort en överslagsräkning och fått fram 30.73hk på veven...

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
shoik skrev:
kolla på kurvan så ser du ju att det slutar vid 28.4hk :D :fakta
och sedan har dom gjort en överslagsräkning och fått fram 30.73hk på veven...

Lyssna på Shoik nu grabbar, 28.4hk på slangen är det som gäller :fakta

Last edited:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Min crm reser sig på ettan om jag ligger på 7k och vrider rullen i botten.. men jag får ju inte direkt någon höjd på skiten eftersom den gör 20 på ettan och vid 7k går det ungefär i 10 km/h .. nerdrevad, oh ja!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!