Solid snake
Guest
Min är E-reggad
Förresten:
Förresten:
Solid snake skrev:Min är E-reggad
Förresten:
SmackMan skrev:tycker fortfarande inte att vi ska snacka moppar på denna tråden! jag hänvisar till www.mopperacing.se då! eller com kommer inte ihåg vad det var!!!!!!!!!!!!!!!
shoik skrev:Alltså no offence grabbar, men hela tråden luktar ju jäffla moppe f***o lång väg...
Det finns INGEN 125:a som reser sig på gas, dock kanske om någon fått försig att trimma den och då redigt.
Du får antingen rycka eller börja koppla alt. bägge
Mattsson88 skrev:Joo min sachs zz sm reser sig ganska lätt på bara gaspådrag.
Men den går som ett skollat ollon otrimmad å så.
Jag vet inte vad du menar med att en 125:a inte kan gas resa sig!
Mattsson88 skrev:Jag vet inte vad du menar med att en 125:a inte kan gas resa sig!
Padde skrev:Att en 125á inte kan gas resa sig menar han nog.
slira på kopplingen.. "gills"EBS skrev:Aldrig genom att bara vrida. Möjligtvis av/på och sen ett ryck. Det krävs rätt mycket för att den ska lyfta på ren effekt.
philsson skrev:föresten .. kom å tänkta på en grej.. grannen har en RD.. vi satt och kollade på nätet efter system till den. vi hittade inget som skulle ge mer än 25hk. det är 23 ostrypt.. så ingen större skillnad :S.. sen är de inte så lik motor från TZR. tänkt på att den har nåt på 20kw.. inte hk. ..
PollySmurf skrev:En gammel-tzr krämar du nog ur strax under 30 hästar ur med trimrör och öppet filter
Juultomten skrev:aoja !?
Min polares CRM reser sej om han bara släpper gasen o sen drar den i max... !
men däremot så gjorde inte min CRM det hade original framdrev
men den gick upp på bakan om ja bara peta lite på kopplingen me full gas men den skar i förrgår...
affärens fel .. ni kan läsa min tråd om ni inte tror mej
philsson skrev:De låter gött.. men hur många hk är 20kw är inte det nästan 30hk?.
Vet någon föresten hur mycket effekt man får ur en NS med effektrör.. dom har ju 25 eller 26 original
Mr_Malossi skrev:34-35 hk har väl dom nya rsorna på veven?
Mr_Malossi skrev:http://www.rsbikers.com/dynorun/graphepuissance.jpg
30,73 på bakhjulet
shoik skrev:inte för att vara petig, men enligt den effektkurvan är det 28.4hk och 19.4nm i vrid...på bakhjulet och 30.73 på vevaxeln
har alltså 0.4kh mer än min, men lite mycket i vrid
betydligt senare i varvtalet.... har dom siffrorna (28hk och 19.4nm vid 10000rpm) enligt det diagrammet så har han det vid 10700rpm
så jag är lessen att du har fel där... och jag kan lova dig att en rs har ca. 32hk på vevaxeln orginal... skulle iofs vara kul att se en "motor" bänkning och se vad en orginal- motor verkligen har på veven.
hehe och jo min går bättre än orginal... och om du kikar lite mer på sidan så ster det först 28.4PS och därefter = 30.73Ps och något mer som typ betyder vevaxel... och sen kan du ju kolla på diagrammet och inte fan går den upp till 30hk heller, kolla på kurvan så ser du ju att det slutar vid 28.4hkMr_Malossi skrev:men vad är det som står längre ner då? där står det 35 ps.. vad menar dom med det då?
Men du har väl effeksystem också? borde inte din gå bättre än en orginal?
shoik skrev:kolla på kurvan så ser du ju att det slutar vid 28.4hk
och sedan har dom gjort en överslagsräkning och fått fram 30.73hk på veven...
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|