trim

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
SmackMan skrev:
ja eller så bara ge fullt ös så borde den ju resa sig tycker man.. men om man drar pluggen så får den ju ca 23 hk snabbt räknat, om man sedan skaffar en vassare expantions så borde man få ca 29-30 hr eller??

30 hästar tror jag inte! med effektkrök kanske du kommer upp i 25 med perfekt bestyckning.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Det är ju 23hk orginal på veven då men med lite trim och eget kunnande tror jag inte 25 hk är nått problem. jag skulle gärna vilja testa men pengarna räcker inte riktigt till tyvärr.. Men den som lever får se...

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
SmackMan skrev:
Det är ju 23hk orginal på veven då men med lite trim och eget kunnande tror jag inte 25 hk är nått problem. jag skulle gärna vilja testa men pengarna räcker inte riktigt till tyvärr.. Men den som lever får se...

skulle tippa på runt 20 bakhjulshästar.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
SmackMan skrev:

säger yamaha, läste om en R1 som brukar ha 148 hk eller vad fan det är i broschyrer den hade bara 130 hk i bänk, säg vad du vill JAG tror iallafall inte att en RD har 25 hk bara med effektrör

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
SmackMan skrev:

Alltså det är lätt att tillvärkarna lägger till lite glada siffror :7peta
och du pratar vevaxel- hästkrafter, "vi" andra snackar bakhjuls- hästkrafter (som är det intresanta, dvs dom hästkrafterna man har ut på bakhjulet och sedan ner i backen) :Rockbanan
och du bör kunna landa på en ca. 20hk på bakhjulet, dvs runt kanske 25hk på vevaxeln...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
spectre skrev:
säger yamaha, läste om en R1 som brukar ha 148 hk eller vad fan det är i broschyrer den hade bara 130 hk i bänk, säg vad du vill JAG tror iallafall inte att en RD har 25 hk bara med effektrör

jaa du.. 25 ska de vara med effektsystem.. men om de e på hjulet de vet ajg inte. :confused:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
philsson skrev:
jaa du.. 25 ska de vara med effektsystem.. men om de e på hjulet de vet ajg inte. :confused:

alltså det du måste förstå att det skiljer sig ofatterligt från hoj till hoj, beroende på hur lyckad bestyckningen är.
och har du en effektsiffra som stiger till glada 23hk orginal och att det skulle bli 25hk med e- rör.
så är det vev hk, du snackar om....

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Moped

Dom gammla mopederna brukar ju inte direkt vara så väl balancerade :)
En mt5a kan du ju stegra över med fast den är strypt utan att anstränga dig ;P

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
SmackMan skrev:
ja eller så bara ge fullt ös så borde den ju resa sig tycker man.. men om man drar pluggen så får den ju ca 23 hk snabbt räknat, om man sedan skaffar en vassare expantions så borde man få ca 29-30 hr eller??

räknar du då in att den är gammal och några av de forna hästarna kanske har lämnat denna jord för att beta nån annan stans?

Men resa sig på gas går, med ett 180cc och större förgasare och stort bakdrev så går det. Min bror hade sådant på sin RD och den gick garanterat på bakan! :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!