Trimma husan?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det måste ju finnas viss prestanda och kvalitets skillnad mellan KTM,Husa,Yamaha,suzuki och husqvarna i 450-570?

jag vet ju att tex husqvarnas 450 är samma size som en 125 vilket skulle vara ganska passande således att jag bara är 170cm
Kan tänka mig att större hojjar kan bli klumpigare eller??

Mvh O
Klart det är viss skillnad.. Allt beror ju på vad den ska användas till.

vesuvio

Speedlimits are for pussies!
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
husqvarna sm 125s
Hård stadskörning percis som den nuvarande hojjen!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Enduroracers är inte klumpiga bågar, det är (för skogen) övermotoriserade lättviktare med för gatbruk lite väl extrema servicekostnader.
De flesta enduromaskinerna på 450 cc ligger mellan 45 och 50 friska och riktiga icke-hitte-på-pållar, och väger mellan 110-120 kg.

Men för gatbruk är det inte rätt, det blir mer service än körning, varför inte lugna sig och handla riktig gathoj istället?

Att köra motard i staden är väl ett tecken på att man inte släppt moppefuckogrejen än? ;)

/J

• Gilla
Reaktioner: Loy

vesuvio

Speedlimits are for pussies!
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
husqvarna sm 125s
Enduroracers är inte klumpiga bågar, det är (för skogen) övermotoriserade lättviktare med för gatbruk lite väl extrema servicekostnader.
De flesta enduromaskinerna på 450 cc ligger mellan 45 och 50 friska och riktiga icke-hitte-på-pållar, och väger mellan 110-120 kg.

Men för gatbruk är det inte rätt, det blir mer service än körning, varför inte lugna sig och handla riktig gathoj istället?

Att köra motard i staden är väl ett tecken på att man inte släppt moppefuckogrejen än? ;)

/J

Jag tror inte jag mogen än för en sporthojj sen är det bekvämare med motard eftersom jag bor i syditalien där trafiken är lite annorlunda :D

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Jag tror inte jag mogen än för en sporthojj sen är det bekvämare med motard eftersom jag bor i syditalien där trafiken är lite annorlunda :D

varför har du en vass 2t om du bor inne i stan? :va känns som du ljuger lite eftersom det står stockholm på profilen

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Sen är den väl inte så jättevass? :va

Nej det är den inte. Beror ju på vad man jämför med men är ju inte som en WR.

Sen undrar jag också varför man itne skall ha en "vass" 2-takt i stan??

En motard för mig (om man inte använder den på bana) är något man åker runt och busar med. Inte fan vill man då ha en trött jävla 4 takt när man skall leka?? Eller har jag missuppfattat något här? En motard är enbart en lekhoj inget annat (förutom tävlingsfordon naturligtvis). SKulle ju knappast vilja göra en långtur med en motard till Tyskland t.ex oavsett om den är vass, trött, 2takt eller 4takt.

• Gilla

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Lekar man i stan? :va Har du varit i italien :tungan ? Den trafiken är helt sjuk det är inte frågan om att leka utan mer att ta sig fram, inte jättevass, det är skillnad på enduro och cross men jag säger ju direkt att jag skulle inte kunna ha min suzuki på vägen, fast jag har aldrig provat en WR, EXC eller EC

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lekar man i stan? :va Har du varit i italien :tungan ? Den trafiken är helt sjuk det är inte frågan om att leka utan mer att ta sig fram, inte jättevass, det är skillnad på enduro och cross men jag säger ju direkt att jag skulle inte kunna ha min suzuki på vägen, fast jag har aldrig provat en WR, EXC eller EC
:gråta :gråta

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Läs min projekt-tråd, där står inget om suzuki :tungan :)

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Köper endast honda delar så den förblir en "honda"

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Du verkar aldrig fatta att en husqvarna sm125 inte är samma sak som en wr125 :pannkyss

:rofl

• Gilla

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

skall man skratta eller gråta?

jag kan inte annat än att hålla med:D

du har fått braaaaaa många chanser nu suzukisnubben.... men du är inte speciellt bra på att försöka klättra från botten av fuckostegen:D för samtliga inlägg från dej i den här tråden går ju inte å göra nåt annat än att skratta åt.

varför skulle man inte ha en giftig motard inne i stan? jag kör min husa inne i stan och kan använda effekten så det räcker och blir över. och jag har typ dubbelt så mkt effekt som en qvarna har på ungefär samma vikt:).

och vad är det som skiljer italiens gator från våra som gör att en moppe framstår som ett effektmonster?:va

du är en skön lirare måste jag säga:D har du funderat på att bli komiker?

• Gilla

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Fattar inte vad ni tycker är så roligt, du säger "leka i italien" alltså det jag säger är att det räcker med en "slö 4t" i italien då där jag själv varit med i stora städer i södra italien.. lek på crossbana, motardbana, vad som helst men varför i trafiken?, i sveriges lugna trafik kanske men nu bor ju killen i södra italien där jag misstänker ingen här har varit, sen är du ju faktiskt min tur att skratta när du säger att din 650 väger lika mycket som en 125:a

Bifogat

• genova.jpg
    genova.jpg
    112.3 KB · Visningar: 39
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...