Triumph Daytona 675-tråden!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Kanon val.....:tummenupp

En blå Daytona är inte heller direkt vanliga.....2008 köpte väl nästan alla svart/guld.

I mina ögon e blå snyggast....men så står det en i mitt garage också:rolleyes:

Kanske det är just därför som det fanns en blå -08 kvar :banana

Jag hade gärna köpt en svart, men ju mer jag tittar på den så blir jag allt mer nöjd. Onödigt nöjd so far ...

Vad har ni för extrautrustning på era? Förutom ett obligatoriskt slip on? Vad är ett "måste"? Man vill ju inte åka runt med en tönthoj, typ som att glömma ta in fendrarna på båten :rofl

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Jo den lille har kommit och han är välskapt.:D
Provkörningen blev från släpet til mitt garage, ca 10m.
Nu har jag ju haft en -06a innan så förväntningen har ju varit hög, det som slagit mig är att man hittar ändrade detaljer hela tiden så förutom det som stått i pressen har dom ändrat en mängd små detaljer.
Nu ska alla tbh på och jag väntar på grejer som ej har släppts från Triumph ännu

Har tagit lite kort som jag ska slänga upp så fort jag hinner, tyvärr måsta man ju jobba även vid sådana här nedkomster.

Pappaledighet?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det är ju ett alternativ...men än så länge klappar hjärtat mest för BMW :tummenupp Förstår att du längtar till torsdag. Förmodar att vi får se lite bilder på skönheten.

Bilder som utlovat.
galleri

galleri

Obs. kass kvalitet med mobil.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Är det nån som vet om ABUS QuickLock funkar på 675an?

Svår att få i skivan, om du kollar på bilderna ovan så ser du vad jag använder, samma märke och godkänd, plus mycket lättare att ta med, minns inte vad det heter men kan kolla nästa gång jag går förbi garaget.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Bilder som utlovat.
galleri

galleri

Obs. kass kvalitet med mobil.

Ja jävvlar, röd är rätt okey ändå :tummenupp har du flyttat allt kolfiber till nya än?

Okay... damit! så får köpa ett nytt alltså?

Jag har ett Granit Extreme 69

http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...6145162&select=0105b05&artikel=4003318216565m

Och ett Granit Detecto (om jag måste ställa utomhus på natten)

http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...26145162&select=0105b02&artikel=400331835842m

Funkar bra!

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Ja jävvlar, röd är rätt okey ändå :tummenupp har du flyttat allt kolfiber till nya än?

Får vänta tills mitt Arrow kommer, väntar även på lite andra grejer så det får bli lite längre fram, alla delar ligger och väntar.

Har för övrigt end capen till Triumphs slipon (TOR) i kolfiber till saluf Från min gamla D675, passar inte till Arrow.

Nyskick halva nypriset, skicka PM.
ProductPopup.aspx

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Svår att få i skivan, om du kollar på bilderna ovan så ser du vad jag använder, samma märke och godkänd, plus mycket lättare att ta med, minns inte vad det heter men kan kolla nästa gång jag går förbi garaget.

Kan låset passa bak istället?

Snygg hoj ... hade varit ännu snyggare blå :hihi

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Önskar bara att jag hade det som Roffe, ung och ekonomiskt oberoende:D , så jag kunde plocka på lite godis på hojen.

ATP, tandvårdsreformer och vänliga sköterskor är väl sådant som triggar Dig och mig inom en inte allt för avlägsen framtid...:ätapiller :nurse

Är det nån som vet om ABUS QuickLock funkar på 675an?

Jag har det, men som Stephan sa - trångt. Men det funkar. Det tiotal gånger jag använt det sedan -06.

...Snabba hojar är röda pungt:yoparty

Men förarna av röda hojar då? :tungan Grattis till den nya hojen - den ser vass ut med den nya fronten! Jag har inte hört något om högre bak, eller lägre front - vi får kolla upp det... Är längden på gaffelbenen oförändrade? Kronan ser ut att monteras högre än tidigare i så fall = bra.

Stomps hjälper i o f s till med körställningen, men jag kan ta några mått för jämförelse. Jag har ju sänkt min ca 2 mm i nuläget med tunnare bricka under övre infästningspunkten bak.

Jag ringer i morgon - blev lite mycket att göra efter hemkomsten:gnissla

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Men förarna av röda hojar då? :tungan
Gubbe, nu pratade vi om färger, snabbast lär jag alldrig bli, men snyggast:D, mottot för -09 blir att undvika akuten och att åtminstone vara ivägen för alla från Norrland:arsele
Stomps hjälper i o f s till med körställningen, men jag kan ta några mått för jämförelse. Jag har ju sänkt min ca 2 mm i nuläget med tunnare bricka under övre infästningspunkten bak.
Alla som kört med Stomps rekomenderar dem så det ska jag testa i år
Ang körställning, så såg jag att Arrow tagit fram justerbara fotpinnar som finns i orginal tillbehörssortimentet, passar nog alla årsmodeller.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
***baskade Internet - så många fina saker att få tag på... För oss som inte har en röd -09 i garaget finns ju denna att få tag i numera. Helt stand-alone och färdig att plugga i. När (om)Tuneboy kommer med sin lär den ju t ex behöva kabeln från stödswitchen och en brytare/lastcell... Alltså en rappligare lösning.

Installerad: http://www.triumph675.net/forum/showpost.php?p=366276&postcount=20

Pundet borde bara halvera sitt värde... 320£ förskräcker ju fortfarande en aning. Gruppköp?

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hade du inte varit rätt trogen (trajja) hade jag nog fortsatt diskussionen, puss:krama :D

Finns annat att lägga krutet på än att bråka om färg :tummenupp :D :Bugar

Har läst igenom tråden, men mycket sidor och en del kan ju ha ändrats ...

FRÅGA: Vad skall man ha för slipon? Vad är hetast just nu?

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
kan rekommendera TBR skönt ljud...

Vackert med röd!!!!
Klart snabbaste hojen....

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nu bidde det ingen D675 för mej, men jag tycker Shark var störtläckert! Spana deras Slip-On Saeco12!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy