Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
hurmf... Vad får man för en -07:a nu för tiden, nånn som sålt eller köpt -07 nyligen? :va

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:tummenupp . Den som inte beundrat Dina kåpor och IXIL-systemet IRL vet ju inte vad den har missat...:) . Blir sköjigt att träffas igen. Och minst 8 pers från tråden är väl en minsta förväntan? Bättre julklapp kan vi väl inte tänka oss?

Vi är anmälda. Skall bli trevligt att träffas igen och vi får väl se hur många som hänger på av oss här i tråden.......

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
:tummenupp . Den som inte beundrat Dina kåpor och IXIL-systemet IRL vet ju inte vad den har missat...:) . Blir sköjigt att träffas igen. Och minst 8 pers från tråden är väl en minsta förväntan? Bättre julklapp kan vi väl inte tänka oss?

IXIL? måste kolla in ditt system Ninan, aldrig sett ett sånt system i Sverige! :tummenupp

EDIT: snyggt system, och sannerligen snygg lack Ninan! är det customjobb eller? :yoparty

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Lycklig!!!!!!!!

Hej allihopa!
Hoppas allt är bra med er,sj vart lite under isen i höst.
Frugan ställde krav på att Daytonan skulle bort för att göra plats för knodden som kommer (vilken dag som helst)
Men igår kom beskedet Pärlan stannar...(om man inte får ett kanon bud då åker den för att göra plats för 09an)

Ha de bäst och ses på mc mässan i Triumph montern????
Ludde

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Hej allihopa!
Hoppas allt är bra med er,sj vart lite under isen i höst.
Frugan ställde krav på att Daytonan skulle bort för att göra plats för knodden som kommer (vilken dag som helst)
Men igår kom beskedet Pärlan stannar...(om man inte får ett kanon bud då åker den för att göra plats för 09an)

Ha de bäst och ses på mc mässan i Triumph montern????
Ludde

hehe, man får gratulera i förskott ludde:tummenupp

Blir definitivt ett besök på mässan, om jag hinner, bråda dagar efterssom jag ska gifta mej 31:a :D

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
IXIL? måste kolla in ditt system Ninan, aldrig sett ett sånt system i Sverige! :tummenupp

EDIT: snyggt system, och sannerligen snygg lack Ninan! är det customjobb eller? :yoparty

Tack, blev kär i IXILet innan jag ens köpt hojen. Finns säkert någon mer som har det i Sverige men jag har ännu inte träffat någon. Lacken har en kille som lackar åt Triumph här i Linköping fixat. Han använde projektor och en bild från internet som han projicerade. Blev bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. :) Kul att ha något som ingen annan har. Vi ses i Finland då eller?

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Tack, blev kär i IXILet innan jag ens köpt hojen. Finns säkert någon mer som har det i Sverige men jag har ännu inte träffat någon. Lacken har en kille som lackar åt Triumph här i Linköping fixat. Han använde projektor och en bild från internet som han projicerade. Blev bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. :) Kul att ha något som ingen annan har. Vi ses i Finland då eller?

ok, låter säkert häftigt också! får man fråga vad lacken kostade? behåller jag bågen vore det kul att göra något. (ska inte härma dej ;)

Nä inte finland, men ska försöka boka lite i sverige i sommar :tummenupp

Förresten är Kemora Bkk eller Shk?

Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Någon som testat om det går att ta bort dekalerna på hojen?

Jag funderar på att tjacka special edition dekalerna till hojen. Enligt Triumph ligger dekalerna under klarlacken så då borde det ju inte gå att ta bort dem.

Någon som vet?

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...
Förresten är Kemora Bkk eller Shk?

BKK. Och det roliga är att alla fyra stegen körs i en följd. Jag såg att det är 3 st 675 anmälda so far. Men platserna verkar gå åt rätt snabbt för närvarande så rappa på nu!

Dekalerna är tyvärr fast under klarlacken...

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
BKK. Och det roliga är att alla fyra stegen körs i en följd. Jag såg att det är 3 st 675 anmälda so far. Men platserna verkar gå åt rätt snabbt för närvarande så rappa på nu!

Dekalerna är tyvärr fast under klarlacken...

....och förra gången var det väl 75% sporthojar och även de som var riktigt snabba hade instrukturer som kunde matcha dem.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Ses i Finland Roffe och Ninan, anmälde mej precis! :) hur ska ni bo? det var ingen polare som kunde hänka så jag kommer över "själv" om man nu kan säja "själv" från stockolm :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jätteskoj:tummenupp . Jag kan inte tänka mig ett mer kostnadseffektivt och roligt sätt att utvecklas som förare än denna kurs. Speciellt om man är ny på bana. Och Kawwa-gänget från polcirkeln i supersnabb ligger på tävlingstider (ERF) så hela spannet av förare finns ju att lära sig av.

Banan i sig själv är inte av den typiska "gasa-bromsa" - typen utan skulle jag beskriva den så är det bred, jämn och med ett skönt "flyt". JohanH beskrev Mittsverige som en "guppig gocartbana" efter Kemora i fjol.

4 st från tråden hitintills:
DasKind
LucaBrasi
Ninan
Roffe

Hoppas Hank, Stephan och HrHptm hinner med i svängarna - mindre än 10 platser kvar nu...:gnissla

Boende - försök fixa stugbyn. Jag hamnade i a f i trevligt sällskap i fjol. Vi kanske kan sy ihop en D675-stuga vad det lider:D

Ses i Finland Roffe och Ninan, anmälde mej precis! :) hur ska ni bo? det var ingen polare som kunde hänka så jag kommer över "själv" om man nu kan säja "själv" från stockolm :)

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Jätteskoj:tummenupp . Jag kan inte tänka mig ett mer kostnadseffektivt och roligt sätt att utvecklas som förare än denna kurs. Speciellt om man är ny på bana. Och Kawwa-gänget från polcirkeln i supersnabb ligger på tävlingstider (ERF) så hela spannet av förare finns ju att lära sig av.

Banan i sig själv är inte av den typiska "gasa-bromsa" - typen utan skulle jag beskriva den så är det bred, jämn och med ett skönt "flyt". JohanH beskrev Mittsverige som en "guppig gocartbana" efter Kemora i fjol.

4 st från tråden hitintills:
DasKind
LucaBrasi
Ninan
Roffe

Hoppas Hank, Stephan och HrHptm hinner med i svängarna - mindre än 10 platser kvar nu...:gnissla

Boende - försök fixa stugbyn. Jag hamnade i a f i trevligt sällskap i fjol. Vi kanske kan sy ihop en D675-stuga vad det lider:D

Ja, kännde att det var riktigt prisvärt sätt att lära sej åka på riktigt :tummenupp Banan verkar kanon också, stugor, båt och sälskap löser sej säkert :)

Fan va kul det ska bli!!!! :D

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Ja, kännde att det var riktigt prisvärt sätt att lära sej åka på riktigt :tummenupp Banan verkar kanon också, stugor, båt och sälskap löser sej säkert :)

Fan va kul det ska bli!!!! :D
Å, bra val. Väldigt pedagogiskt upplagd kurs.

Vi kommer säkert ta båten från Stockholm så om inte annat kan vi prova att synka resplaner med båt och så om du vill ha sällskap på vägen. Vi har bil och släp för våra två hojar. I år åkte vi till Åbo med nattbåt och hytt på lördagkvällen, landade i Åbo på sömorgon, kom upp till stugbyn frampå eftermiddagen på söndagen och sedan körde vi på Kemora i 4 dagar och åkte hem på fredagkvällen från Åbo. Vi stannade alltså en extra natt i stugbyn. Det kostade ca 150kr/person har jag för mig.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Å, bra val. Väldigt pedagogiskt upplagd kurs.

Vi kommer säkert ta båten från Stockholm så om inte annat kan vi prova att synka resplaner med båt och så om du vill ha sällskap på vägen. Vi har bil och släp för våra två hojar. I år åkte vi till Åbo med nattbåt och hytt på lördagkvällen, landade i Åbo på sömorgon, kom upp till stugbyn frampå eftermiddagen på söndagen och sedan körde vi på Kemora i 4 dagar och åkte hem på fredagkvällen från Åbo. Vi stannade alltså en extra natt i stugbyn. Det kostade ca 150kr/person har jag för mig.

Ja det där löser sej nog, känner ingen som ska åka men ingen fara, man träffar nog mycket kul folk :)

Bra med din info där, jag tror det är helt rätt att stanna en extra natt, man lär vara hyffsat mör i kroppen efter fyra dagar, kan säkert behöva lite vila så man orkar köra hem sen med bra fart :tummenupp

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Jorå, ett par att köra

Hann inte riktig med ! Står som 5:e reserv..... hoppas det löser sig!:huvet
Blev varse anmälningen i dag och har full upp med barnen som är sjuka:mad:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll