Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Lägger pengar på slirkoppling istället!
Det blir nog kanon med elka dämpare! Bara nu fler anmäler sig så att gruppköpet blir av!

:tummenupp . När Stephan kommer på sin Norrlandsturne till sommaren med sin fräna -09 extra allt-edition kan vi ju inte låta honom åka åttor runt oss isbjörnar...

Både han och HrHptm ska ju med till Kemora förresten. Och Ninan har ju heller inget val eller...?

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
:tummenupp . När Stephan kommer på sin Norrlandsturne till sommaren med sin fräna -09 extra allt-edition kan vi ju inte låta honom åka åttor runt oss isbjörnar...

Både han och HrHptm ska ju med till Kemora förresten. Och Ninan har ju heller inget val eller...?

Undra vad jag ska skylla på när alla andra åker ifrån mig:D , lång inkörning på den modellen eller den tunna luften?

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280287328439&ssPageName=ADME:X:SCO:GB:1120

Jag har bjudit på detta system men det blev för dyrt och han fick det inte sålt..
Men det är mc porr på hög nivå!

Fräckt! Men kom ihåg att kylaren inte funkar tillsammans med Arrow stage 2 i alla fall samt Du bör porta avgaskanalerna i toppen! Och detta systemet hade väl ännu grövre rör? Ladda ner anvisningarna för Triumphs racekit som finns någonstans på 675.net om Du vill ha mer info...

Men systemet är helrått!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
liten kort runtringning resulterade i detta:

årsmodell -07, ålder 31, stockholm innerstad, bilkort sedan -95, mckort sedan -02, ska ringa lite till, mest av nyfikenhet! Ge mej gärna nått mer tips om försäkringsställe, även om det inte är billigare kan det vara kul att veta för nya kanske hur spannet ser ut!

hel/halv per månad altså

Trygghansa: 3483:- / 2233:-
IF: 1315:-
Folksam (smc + bankurser): 1250:- / 684:-
bilsport&mc: endast Street Triple
Salusansvar: 1884:- / 940:- halv
Länsförsäkringar endast trafik: 998:-

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Intressant! IF märkesförsäkring antar jag?

mvh

ja det stämmer! man kan ju tjäna en tusing på folksam, en tusing är ju ändå ett och annat "skråvmål" självrisken på folksam är 3 bananer som vi säjer i stockholm ;) bor man utanför stockholm borde folksam bli ännu billigare, men det vet jag igentligen inte, ring och kolla!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Skulle vilja ha ett bra ställe att teckna garageförsäkring eller motsvarande kasko-försäkring på.

Har ringt If, Salu, Folksam, Länsförsäkringar, Bil Sport MC, Vesta och Trygg hansa. Folksam var enda som tecknade det men då kosta 491:-/mån och det var lite väl dyrt tycker jag för enbart kasko.

Tips på andra bolag som kan tänkas teckna garageförsäkring?

Last edited:

Nissetuda

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2007
Hoj
Laverda S Formula 750
Instrument 675????

Någon som vet hur man kopplar trådarna för att starta cykeln, om man inte har orginalinstrumentet eller vill ha ett race intrument istället?????????

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Jorå, ett par att köra

Säg bara till när vi skall boka in oss på Kemora så kommer det 3 åkare från Södern......:yoparty

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Skulle vilja ha ett bra ställe att teckna garageförsäkring eller motsvarande kasko-försäkring på.

Har ringt If, Salu, Folksam, Länsförsäkringar, Bil Sport MC, Vesta och Trygg hansa. Folksam var enda som tecknade det men då kosta 491:-/mån och det var lite väl dyrt tycker jag för enbart kasko.

Tips på andra bolag som kan tänkas teckna garageförsäkring?

Ställde samma fråga till IF/Triumph förra veckan ang att min nya kommer i Jan-09 och jag inte vill köra i gång åretruntförsäkringen då.
IF har och den skulle kosta 75:-/mån.

Säg bara till när vi skall boka in oss på Kemora så kommer det 3 åkare från Södern......:yoparty

Då blir vi minst 5 på "roadtrip" genom landet, kan bli en minnesvärd resa:yoparty .

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ställde samma fråga till IF/Triumph förra veckan ang att min nya kommer i Jan-09 och jag inte vill köra i gång åretruntförsäkringen då.
IF har och den skulle kosta 75:-/mån.

Va? När jag pratade med dom så hade dom inte sådana försäkringar längre utan det var enbart åretruntförsäkringen som gällde enligt den jag prata med.
Får ringa igen och höra och försöka tjöta lite på dom då. :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj

...Då blir vi minst 5 på "roadtrip" genom landet, kan bli en minnesvärd resa:yoparty .

Just så, vi har redan planerat repris på årets semester på Kemora. Det var en riktig upplevelse.

Det blir nog bra det här:tummenupp . Med Hank och kanske några trajjor till i fållan får vi snart begära grupprabatt hos Niklas och Dansken:) I alla fall borde bastun ingå!

Lämnade in grenröret till svetsaren i går, jag är lite fundersam kring ljudnivån när katalysatorn och avgasventilen försvinner. Paketet från Hord har också kommit så nu väntar både insugsstackar och manuell kamkedjesträckare på montering så snart hojen är hemma igen.

När Ni ska byta stift - Dr Bike lämnade en klok synpunkt i min blogg. Förslagsvis byter Ni till iridium eller ett med vanliga elektroder i stället för det som kommer original med dubbla och breda elektroder.

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Va? När jag pratade med dom så hade dom inte sådana försäkringar längre utan det var enbart åretruntförsäkringen som gällde enligt den jag prata med.
Får ringa igen och höra och försöka tjöta lite på dom då. :)

Har du hunnit kolla nåt mer? Sitter i samma sits som du så du får gärna meddela hur det gått?

If hade en väldigt billig garageförsäkring men förra veckan kom beskedet att motorcykeln gått upp ett steg i risk (avställd och för den ägare iaf). Från ~800 per halvår till ~3000. En sjuhelsikes riskökning...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
[YOUTUBE-ID]qpOWQ4r08JM[/YOUTUBE-ID]

Gjorde en liten film, Enjoy :D

(ljudet är TwoBros utan tipp)

StephanD

Medlem
Gick med