...manuell kamkedjesträckare...
...Helsystem...
...insugstrattar...
...mera kolfiber...
Har ni några tips på andra mods?
Fin lista
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
. Du bad om några tankar:
Trattar och manuell sträckare från Hordboy? Priset är betydligt intressantare och Du slipper mappa cylindrarna separat (Triumphs racetrattar har kortare längd för cyl #3 och kamkedjesträckaren är ruskigt dyr).
Ska Du fortsätta åka bana? Kosta i så fall på Dig en slirkoppling. Den skulle jag prioritera före helsystemet. Behåller Du originaldämparen bak? Då kan en mjukare fjäder bak (110N/mm om Du väger runt 90 pannor, 100N/mm runt 80) ge en betydligt bättre känsla. En relativt billig men bekväm insats, speciellt om Du inte skjutsar för jämnan. Gruppköp pågår på Elkas bakdämpare om Du vill ha nytt (service?).
Ett tips kan vara att använda plastfilm för en del av Dina fält.
Denna post visar en "hojinstallation" - den är för övrigt grön numera...
För övrigt fick jag hem mitt beggade grenrör igår. Så nu ska jag bara loss med det jag har och skära bort katalysator, EXBV-ventil samt svetsa in en bung för bredbandslambdan i den nya mellandelen. Det blir intressant att se om det ger några hk (tillsammans med insugningsrören) till våren...
Edit - Skrovmål! Max finns ju snart i hela landet så då är det väl dags vi lär upp folket, eller?
Ha de!