Odräglig
Ny medlem
Stämmer bra, filmade ihop det lite snabbt bara.Är det från söndags när du och Markus var ute?
Kul att ha över vintern & se på när man blir sugen på hojen
Stämmer bra, filmade ihop det lite snabbt bara.Är det från söndags när du och Markus var ute?
Har du fått på 520/16-49 kittet ännu, något att rapportera isf?
Nu Peter, så har gubben fått fingrarna ur...Ha de!
Måste bara visa mitt nya slip-on från Spanien. Låter gott både "street legal" och utan insatser.
Nu är det bara att få dit diodblinkers och vänta på våren.
Något speciellt man behöver tänka på när man skall sätta på kopplings-/generatorskydd?
Hur menar du? Är det lösa kolfiberskyyd som skall på ovanpå befintliga kåpor, eller är det kraschpucksvarianten?
Det är kompositskydden som skall sitta utanpå generator-/koppling och vevhuset.
Det jag undrar är om det bara är att ta bort de gamla skruvarna, sätta på skydden och skruva på igen eller om det är något man behöver tänka på när man gör detta.
tjenare.... jag har att hitta nått bra sätt å köpa ett par ixil dämpare men jag vet ibnte riktigt hur... har du nån bra sida som du köpte dem ifrån??
blir hemskt lycklig om du har något tips..=)
tack på förhand
Ja, det är ju bara några av skruvarna som skall bort så det är ingen fara. Jag drog dem korsvis dock. Notera att du bör slipa lite på insidan för att få bort plastgraderna. Se inlägg http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3734965&postcount=1975
/Nina
Toppen! Tack för tipset.
Jag har slängt på mina, blev sketbra!
Drog med momentnyckel enligt spec, och man ska dra lösare än man tror.
Enligt servicemanualen 9 nm, och enligt medföljande T3 instruktion 8 nm.
När jag monterat nya 49 kugg bak konstaterar jag att jag måste ha ny kedja och framdrev också.
Kedjan har gjort sitt efter 2000 mil, troligtvis mest pga att jag skjutsade en 100 kg klump i somras med fjädring inställd bara för mig.
Kedjan blir hårt spänd i ett läge, och rullar jag ett varv på bakhjulet är det stort spel.
Så nu är både kedja och framdrev beställda.
Se upp när du monterar aeroscreenen, jag borrade upp hålen för att få i gummiplupparna, men det är lätt att det går för stora grader ur plasten, eller att det blir små sprickor.
Är nog bättre att inte borra upp och istället lägga hela gummipluppen på baksidan.
...Körde du kedja och framdrev ifrån T3 också? Jag hittar inte kedjor där.
Skulle behöva byta mitt drivpaket med snart.
Om Ni grunnar på 520-kit kanske denna länk kan vara intressant... Jag slängde precis på ERVIII-varianten på min hoj.
Trevlig Allhelgona!
...Hur länge håller ett 520-kit, ungefär?
Vad sluta notan på och fick du nedskrivet priset något? Surt dollarn har ökat så i värde. ...
Tja! plockade ner slipon för att tvätta lite grundligt. Funderar på hur ofta man bör packa om ljuddämparen? Jag hittar bara nitar, inga skruvar att öppna med Vet ni förresten om slutpipen gör mycket skillnad i ljudnivå?
Många frågor - vi tar dom en och en:
Ompackning - när ullen bränts ut och inte känns tät och elastisk (eller helt enkelt inte fyller ut utrymmet mellan rör och hölje) är det dags att packa om. Med ett kolfiberhölje är det bra att göra kollen då och då för att inte elda upp fibern.
Jag har själv bara skruvat bort bakersta delen av dämparen - aldrig dragit ut insatsen. Men dom brukar vara ihopnitade så att man får borra ur och sedan dit med nya nitar efter ompackning.
Den medlevererade ljudpipen (P1R) tar väl bort 2-3 db vid förbipassering skulle jag tro. Med den ännu mindre P1-pipen fick brorsan igenom sin Blade-04 med TBR M2 i besiktningen tidigare i år! Skulle tro att den tar ytterligare några dB. Sedan har jag en ynklig liten crosspip (P-4) som tar bort det mesta av ljudet! Med den i låter hojen som en 50cc 4-taktsvespa
Tror du det är nödvändigt att packa om efter enbart en säsong?
...En sån där pip borde man inhandla till kommande besiktning kanske, men kan ju vara bra att ha också för säkerhetsskull om man kör bana med ljud restriktion också, tackar
Ptja, jag packar inte om min, och jag har nog inte kört särskilt mycket lugnare .
Jo - ett urval pipar är nog bra. Men jag har å andra sidan inte fått påbackning på ngn bana än så länge. Jag mättes till 89-92dB med P1R pipen vid förbipassering på Mittsverige i a f. Stillastående på Virtasalmi i en skandalomsusad mätning med en hyggligt "packad" finne som examinator mättes den till 97 dB utan pip och vid 5k RPM.
Jag har inte loggat den minsta pipen än, men hojen går förmodligen rätt fett på fullgas med den monterad, så på bana skulle jag nog modda mappen en del.
Brorsan hade P1-pipen vid besiktningen. Behöver Du låna är det bara att PM:a...
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |