Triumph Daytona 675-tråden!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
haha härligt! nämen då så. Då plockar jag bort pipen istället :tummenupp Kommer inte ihåg vad den ska låta, men strax över 90 nånnting tror jag det står på metallplattan. Det är inte besiktning än på ett tag, men tack ändå :tummenupp

Står frame vid kronan på ramen.

När vi ändå är inne på slipon/avgassystem, jag hade nästan bestämt mig för arrow till min nästa 675a men har nu börjat snegla på Zards låga moto gp stuk, någon som har det och kan lämna åsikter eller har jag kanske missat något annat fränt slipon/helsystem?

för övrigt så skiter jag i db tal, får bli killer på bana, Säger som Clabbe sa när det begav sig "If it is to load, you are to old"

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Står frame vid kronan på ramen.

När vi ändå är inne på slipon/avgassystem, jag hade nästan bestämt mig för arrow till min nästa 675a men har nu börjat snegla på Zards låga moto gp stuk, någon som har det och kan lämna åsikter eller har jag kanske missat något annat fränt slipon/helsystem?

zard är snyggt! men på vissa websdor ser den stor och tjock ut, och på andra liten och smärt! sumt, finns det två versioner? Man kanske får svetsa ihop ett gp-rör! :tummenupp

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zard är snyggt! men på vissa websdor ser den stor och tjock ut, och på andra liten och smärt! sumt, finns det två versioner? Man kanske får svetsa ihop ett gp-rör! :tummenupp

Helst skulle jag villa ha bara en krök ut som finns till R1, men den pipan är nog nästan "raka rör" och det blir nog lite väl:D

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...jag hade nästan bestämt mig för arrow till min nästa 675a men har nu börjat snegla på Zards låga moto gp stuk...

http://www.google.se/search?hl=sv&r...maggot+site:www.triumph675.net&btnG=Sök&meta=

Ersätt maggot med "tyga" "m4" "lowboy" eller "zard" så får Du fler trådar med korta system. Tråd med TYGA-video: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=26042

I den bästa tråden på siten - denna, så har Hordboy testat en massa varianter av system. Generellt ger de korta systemet att vi slipper svackan i vridmoment mellan 7-8k.

Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r

Är också sugen på ett helsystem! zard är klart prisvärda. Kanske detta http://www.high-performance-exhaust.com/index.html
Vet inte vad det kostar men antagligen dyrt..

Det är bedrövligt att inte Akrapovic tillverkar något till daytonan!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
http://www.google.se/search?hl=sv&r...maggot+site:www.triumph675.net&btnG=Sök&meta=

Ersätt maggot med "tyga" "m4" "lowboy" eller "zard" så får Du fler trådar med korta system.

I den bästa tråden på siten - denna, så har Hordboy testat en massa varianter av system. Generellt ger de korta systemet att vi slipper svackan i vridmoment mellan 7-8k.

Jäklar vad nära svingen Tyga systemet hamnar, sen efter att surfat runt bland dessa länkar så tycker jag att ingen riktigt fått till det under cutsen, blir lite tomt, så nu är jag ännu mer kluven:huvet .

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Jäklar vad nära svingen Tyga systemet hamnar, sen efter att surfat runt bland dessa länkar så tycker jag att ingen riktigt fått till det under cutsen, blir lite tomt, så nu är jag ännu mer kluven:huvet .

Håller med! Det blir tomt under kutsen och ser lite konstigt ut..
Jag tycker att zards undertail system är ganska snyggt även om slutburken är lite för lång..

Termignoni har byggt ett eller flera system till ett italienskt race-team som ser riktigt bra ut! Verkar inte komma i produktion dock..

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Håller med! Det blir tomt under kutsen och ser lite konstigt ut..
Jag tycker att zards undertail system är ganska snyggt även om slutburken är lite för lång..

Termignoni har byggt ett eller flera system till ett italienskt race-team som ser riktigt bra ut! Verkar inte komma i produktion dock..
Sida som jag hittade med riktigt mycket godis, på oem och 3part.
http://www.brabantmotors.nl/Accessoires/Daytona%20675.htm
Gillar detta, frågan är bara var och hur man sätter skylten?
P1011052.jpg

Min favo om man ska nöja sig med slipon:va, funkar dock väldigt bra om man är kolfiberpervo:D
D675_Arrow_Slip_on.jpg

Och det är jag:D

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Gillar detta, frågan är bara var och hur man sätter skylten?

Det går inte sätta skylten eller en skylthållare i de fästen som är för värmeskyddet?

Edit
Det Arrow-systemet såg riktigt trevligt ut. Ingen större bild på lite avstånd så man ser hela bakpartiet? :)

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Det går inte sätta skylten eller en skylthållare i de fästen som är för värmeskyddet?

Edit
Det Arrow-systemet såg riktigt trevligt ut. Ingen större bild på lite avstånd så man ser hela bakpartiet? :)

Såg någon mässbild som jag inte hittar, kommer dock att finnas i orginal tillbehörssortimentet fom. 2009, bläddrade i en katalog hos handlaren när jag beställde hojen, priset låg runt 5k och då är det lagligt med urtagbar db-killer eller rättare sagt i monteringsbar db-killer :D

Kommer en hel serie med Arrow/triumph tillbehör bla fotpinnar etc, tyvärr prissatta där efter.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj

Edit

det går att montera en skylt runt utblåset , finns LLS Racing skylthållare hos mig..

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Håller med RIKTIG snygg Arrow pipa! Men det där är alltså bara "End-Cap" och inte hela systemet, Så man måste alltså köpa Arrow Slip-onet för att ha den där slut "capen"?

Påminner lite om Akrapovic till CBR 600 RR! Sjukt snyggt men jag ska sluta kika runt nu så jag får beslutsångest! har bestämt mig för Jardine nu SHUT UP NASH! :D......................

................. eller? :S

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

Mmm - det går bra att fixa en upphängare där. Stephan - Din bild visar väl Arrows slip-on för -09?

Pris- och prestandamässigast är det fyra intressanta helsystem som jag hittat:

- Zard lowboy alt normalt
- Leo Vince. Ser långt ut och har en markant svacka 7-8k.
- Remus RF. Hårigt utseende men lång pipa. En grabb på 675.net hade svårt att få till mappen och effektvinsten var minimal.
- Arrow. Bullrar inte allt för anskrämligt men priset...

Gruppköp? T. ex. 5 system i en order borde väl rendera ett riktigt intressant pris?:)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
det går att montera en skylt runt utblåset , finns LLS Racing skylthållare hos mig..

Okej, bra och veta. Vart lite sugen så blir de lite pengar över under våren så.. :)

Passar det till alla årsmodellerna?

Gruppköp? T. ex. 5 system i en order borde väl rendera ett riktigt intressant pris?:)

Kan tänka mig överväga det men inte förrän till våren när jag vet lite hur jag ha det med pengar inför den sommaren. :)

Såg någon mässbild som jag inte hittar, kommer dock att finnas i orginal tillbehörssortimentet fom. 2009, bläddrade i en katalog hos handlaren när jag beställde hojen, priset låg runt 5k och då är det lagligt med urtagbar db-killer eller rättare sagt i monteringsbar db-killer :D

Kommer en hel serie med Arrow/triumph tillbehör bla fotpinnar etc, tyvärr prissatta där efter.

Vilken handlare? Johans?

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Mmm - det går bra att fixa en upphängare där. Stephan - Din bild visar väl Arrows slip-on för -09?

- Remus RF. Hårigt utseende men lång pipa. En grabb på 675.net hade svårt att få till mappen och effektvinsten var minimal.

Roffe. Arrow pipan ska passa äldre årsmodeller okså om jag fattat rätt, Tor- sliponet som jag hade på min -06 funkar tydligen även på -09.
Väljer jag helsystem så är nog Zard normal min främsta kandidat, bilr det slipon så finns nog bara arrows nya i planen.

Gruppköp på Zard helsystem vore klart intressant.

Håller med RIKTIG snygg Arrow pipa! Men det där är alltså bara "End-Cap" och inte hela systemet, Så man måste alltså köpa Arrow Slip-onet för att ha den där slut "capen"?

ja. det är ett Slipon, dvs använder orginal rörkrök fom bakdämparen ungefär, men det är komplett ljuddämpare med kolfiberslut kostar runt 5K

Arrow helsystem är lite dyrare, host.harkel 18500:- pistoler

Har du någon bild?, gärna monterad på dämpare.

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Okej, bra och veta. Vart lite sugen så blir de lite pengar över under våren så.. :)

Kan tänka mig överväga det men inte förrän till våren när jag vet lite hur jag ha det med pengar inför den sommaren. :)

Vilken handlare? Johans?

passar alla årsmodellerna , ja

effektkurva på zards helsystem..

passar alla årsmodellerna , ja

QUOTE]

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj

Vilken handlare? Johans?
Kommer till alla återförsäljare, tror det är ett sammarbete mellan Triumph-Arrow, mycket är med på sidan jag länkade till i tidigare inlägg ovan och en hel del är med här.
http://www.triumph.co.uk/sweden/accessories.aspx

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Väljer jag helsystem så är nog Zard normal min främsta kandidat, bilr det slipon så finns nog bara arrows nya i planen.

Gruppköp på Zard helsystem vore klart intressant.

Har du någon bild?, gärna monterad på dämpare.
index.php
catalogo generale på sid 78-79 , pris 645 kr plus frakt

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll